Komunikaty PR

3 MILIONY OD NCBR NA POPRAWĘ BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH

2020-11-18  |  12:40
Biuro prasowe

1,5 sekundy więcej* - tyle czasu może zyskać motocyklista, wykorzystując nowe rozwiązanie AR, wyświetlające przed jego oczami najważniejsze informacje dotyczące jazdy. Twórcy projektu - Seemore - dostali ponad 3 miliony złotych od NCBR na dalszy rozwój technologii i badania w celu poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach.

Tylko w 2019 roku doszło w Polsce do 2640 wypadków** z udziałem motocyklistów. Liczba niebezpiecznych sytuacji na drodze i śmiertelność kierowców jednośladów to poważny problem. Jak wynika z badań na 100 tysięcy zarejestrowanych motocykli ginie aż 11 motocyklistów, podczas gdy na tą samą ilość samochodów (100 tys.) odnotowuje się połowę mniej (5) ofiar wypadków samochodowych.**

Tę sytuację ma zmienić innowacyjne rozwiązanie Seemore. Firma dostała właśnie ponad 3 miliony złotych od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na dalszy rozwój technologii, która ma poprawić bezpieczeństwo na polskich drogach.

1,5 sekundy kluczowe w sytuacji zagrożenia

Dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu Seemore wykorzystującemu technologię AR (rozszerzona rzeczywistość), dane odnośnie prędkości czy nawigacji będą wyświetlane na wizjerze kasku. Motocyklista będzie widział obraz w przestrzeni bez konieczności patrzenia na tradycyjną deskę rozdzielczą.

Co więcej, będzie mógł dowiedzieć się o połączeniach przychodzących czy wykorzystać tryb jazdy w grupie bez potrzeby wykorzystania telefonu. Dzięki wyświetlaniu informacji bezpośrednio na kasku kierowca zyska aż 1,5 sekundy, co może być kluczowe w sytuacji zagrożenia.

Miliony na poprawę bezpieczeństwa

Grant o wartości 3 mln złotych od NCBR to szansa na dalszy rozwój technologii. Twórcy innowacyjnego rozwiązania, we współpracy z naukowcami z Politechniki Wrocławskiej, zbadają reakcję motocyklistów na wyświetlane podczas jazdy informacje, takie jak bieżąca prędkość czy wskazówki dotyczące nawigacji.

"Możemy analizować reakcje i procesy poznawcze, aby pozytywnie wpływać na zachowanie podczas jazdy.. Planujemy badania typu EGG oraz eye tracking, które pomogą nam w dopracowaniu modułu, tak, aby motocyklista mógł w bezpieczny sposób widzieć obraz pozorny kilka metrów przed swoim wzrokiem" – komentuje Damian Derlukiewicz, Ekspert ds. badań użytkowników i symulacji, Seemore.

Dostęp do wszelkich potrzebnych podczas jazdy informacji, przy zachowaniu maksymalnej koncentracji i ciągłym skupieniu wzroku na drodze, może zaoszczędzić czas reakcji nawet o 28%, przekładając się tym samym na znaczną poprawę bezpieczeństwa motocyklisty.

"Nasza technologia będzie mogła zostać użyta w przyszłości także w celu poprawy jakości pracy i bezpieczeństwa służb mundurowych. Przykładowo Straż Pożarna mogłaby zastosować technologię w hełmach, co także mogłoby wpłynąć na czas reakcji czy komunikację w sytuacji zagrożenia" – dodaje Wojciech Trelak, CTO Seemore.

Poza grantem od NCBR, startup chce pozyskać 1,3 mln zł od społeczności inwestorów Beesfund.com. Pieniądze mają służyć rozwojowi projektu. Akcje będzie można nabywać od 19 listopada 2020 r. Szczegóły dotyczące emisji znajdują się tutaj:  http://emisja-seemore.pl/

"Zebrane środki chcemy przeznaczyć na działalność badawczo-rozwojową, aby w ciągu 2,5 roku kask mógł zdobyć niezbędne certyfikaty, potwierdzające jego bezpieczeństwo. Wtedy opracowana technologia będzie mogła trafić do produkcji seryjnej i końcowego użytkownika w Europie oraz w USA" – mówi Grzegorz Palmer, CEO Seemore.

W Seemore zainwestować będzie mógł każdy, bez względu na zasobność portfela. Grono przyszłych inwestorów skupionych wokół Beesfund, poza akcjami, może liczyć na dodatkowe benefity od Seemore, jak rabaty na kask czy profesjonalny kurs jazdy torowej z czynnymi zawodnikami Pucharu Polski oraz Mistrzostw Polski.

 

* Design and validation of headup displays for navigation in IVHS, University of Minnesota, S. Shekhar, M. S. Coyle, M. Shargal, J. J. Kozak, P. A. Hancock

** https://mubi.pl/biuro-prasowe/motocyklisci-wypadki-2019/

***  European Comission, Road safety in the European Union, "Trends, statistics and main challenges", March 2015

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Klocki hamulcowe w ciężarówkach - poradnik Steinhof Biuro prasowe
2024-04-25 | 18:00

Klocki hamulcowe w ciężarówkach - poradnik Steinhof

Pojazdy ciężarowe są jednymi z najcięższych użytkowników dróg, jakich możemy spotkać każdego dnia. Sprawne hamulce w ciężarówkach są jedną z absolutnych podstaw
Motoryzacja Nowa lampa warsztatowa LED pod maskę
2024-04-25 | 18:00

Nowa lampa warsztatowa LED pod maskę

Gamę lamp roboczych Philips poszerza model Xperion 3000 Under bonnet. Ma wyjątkową konstrukcję, ponieważ łączy zalety typowej ręcznej latarki z mocną lampą, którą można
Motoryzacja Częstochowa centrum innowacji. Komercyjny tor zderzeniowy otrzymuje homologację.
2024-04-25 | 15:00

Częstochowa centrum innowacji. Komercyjny tor zderzeniowy otrzymuje homologację.

Ważny krok dla branży bezpieczeństwa dzieci w podróżach samochodowych. Polski producent fotelików samochodowych Avionaut uzyskuje homologację dla swojego toru testowego. To

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Infrastruktura

Polskie rolnictwo potrzebuje inwestycji infrastrukturalnych. Niezbędna jest budowa agroportów i rozwój połączeń kolejowych

Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał eksportu rolnego, oznacza też problem z tranzytem ukraińskiego zboża. Konieczna jest przede wszystkim budowa agroportów. – Mierzymy się z dużą nadwyżką zboża, którą trzeba wywieźć jak najszybciej, żeby zwolnić powierzchnie magazynowe do żniw na kolejny sezon, i w związku z tym potrzebne jest coraz szybsze tempo wywożenia – mówi Stefan Krajewski, wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi. Część ekspertów zastanawia się jednak nad długofalowym uzasadnieniem takich inwestycji.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.