Konferencja Rzecznika Finansowego. 25 lat służby na straży finansów Polaków.

17 listopada
w godzinach:
12:00 - 14:30 POWIADOM
Transmisje online

Informacje o prezentowanym materiale

Biuro Rzecznika Finansowego zaprasza na jubileuszową konferencję prasową w trybie online, we wtorek, 17 listopada, w samo południe. Z okazji jubileuszu Rzecznik publikuje Białą Księgę, która zawiera podsumowanie wieloletniej służby na straży finansów Polaków. 
 
Podczas spotkania omówione zostaną przyczyny obserwowanego ostatnio dynamicznego wzrostu skarg dotyczących firm sektora-bankowo kapitałowego. Podniesione będą też argumenty przeciw likwidacji instytucji, która od 25 lat z sukcesami wspiera Polaków w sporach z podmiotami rynku finansowego.
 
W konferencji udział wezmą:
dr hab. Mariusz J. Golecki, Rzecznik Finansowy
Andrzej Kiciński, zastępca Rzecznika Finansowego
dr hab. Jakub Szczerbowski, Dyrektor Wydziału Bankowo-Kapitałowego
dr hab. Mariola Lemonnier, z-ca przewodniczącej Doradczego Komitetu Naukowego
 
Konferencja ma charakter otwarty, nie jest wymagana akredytacja, ani rejestracja. Możliwość zadawania pytań przez dziennikarzy w trybie czatu. 
 
Do udziału w konferencji online zapraszamy posłów i senatorów, przedstawicieli Parlamentu RP, przedstawicieli innych urzędów centralnych i samorządowych, dziennikarzy mediów ogólnopolskich i regionalnych i wszystkich zainteresowanych funkcjonowaniem Biura Rzecznika Finansowego.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Firma

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Polityka

Rośnie skala zdarzeń cybernetycznych. Niewiele firm w Polsce ubezpiecza się na wypadek ataku

Częstotliwość zgłaszanych incydentów cybernetycznych w 2024 roku wzrosła o 22 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Najwięcej roszczeń dotyczących cyberataków zgłosiły średniej wielkości organizacje i stanowiły one ponad połowę wszystkich zgłoszonych incydentów – wynika z danych „Global 2025 Cyber Risk Report”. Rosnąca skala zagrożeń przekłada się na rozwój globalnego rynku cyberubezpieczeń. W Polsce nie są to jeszcze popularne produkty, ale zainteresowanie ze strony rodzimych firm w ostatnim czasie rośnie.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.