Newsy

Wyścig na megapiksele w smartfonach skończył się już definitywnie. Osoby szukające nowego telefonu większą uwagę zwracają na jakość zdjęć

2017-06-09  |  06:20
Mówi:Agnieszka Jaśkiewicz
Funkcja:dyrektor ds. marketingu w Sony Mobile Polska
  • MP4
  • Jeszcze kilka lat temu osoby kupujące aparat cyfrowy stosowały proste, choć często błędne założenie: większa liczba megapikseli to lepsza jakość zdjęć. Potem trend ten przeniósł się na rynek smartfonów, przez co producenci starali się wyposażać nowe telefony w matryce o gigantycznych rozdzielczościach. Obecnie jednak rynek wszedł już w fazę dojrzałości i liczą się większe pojedyncze piksele. 

    Przykładem nowego, topowego smartfona, który nie epatuje przesadnie wysoką rozdzielczością matrycy, jest Sony Xperia XZ Premium. Jak twierdzi japoński producent, nie chodzi tu o ilość – największą zaletą nowej matrycy wykorzystywanej przez moduł fotograficzny tego smartfona są większe pojedyncze piksele. Dzięki nim na każdy z nich pada w momencie rejestracji obrazu więcej światła, co przekłada się na jego lepszą jakość zdjęć i filmów. Inną zaletą aparatu jest technologia ustawiania ostrości przewidująca, gdzie znajdzie się przemieszczający się przedmiot w momencie wykonania zdjęcia. 

    – W Sony Xperia XZ Premium zastosowaliśmy 19-megapikselową matrycę, czyli teoretycznie jest to mniej megapikseli niż w innych modelach. Natomiast są one większe, co oznacza, że łapią więcej światła w polu robienia zdjęcia. Dzięki temu zdjęcie jest lepiej doświetlone, ostrzejsze, ma lepszy kontrast, czerń jest naprawdę czarna, biel jest biała itd. – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Agnieszka Jaśkiewicz, dyrektor ds. marketingu w Sony Mobile Polska.

    Większa powierzchnia i większe pojedyncze piksele to jednak nie są jedyne innowacje zastosowane przez Sony – najważniejszego światowego producenta matryc stosowanych w modułach fotograficznych smartfonów, i to właściwie wszystkich marek.

    – Ponadto mamy system Motion Eye, czyli dodatkową pamięć zintegrowaną z matrycą, która sprawia, że gdy rejestrujemy ruch, matryca buforuje to, co się dzieje w pamięci. Dzięki temu możemy to albo potem zwalniać do trybu Super Slow-motion, albo uruchomić funkcję Predictive Capture, czyli zapisywanie obrazu, gdy tylko matryca wykryje ruch.

    Obecnie użytkownicy smartfonów nie zwracają już tak dużej uwagi na liczbę megapikseli w głównym aparacie telefonu. Dla klientów ważniejsze są wydajność  i możliwości urządzenia, które mają przełożyć się na ostre, dobrej jakości zdjęcia nawet przy słabym oświetleniu lub w przypadku obiektów będących w ruchu.

    – Wydaje mi się, że już nie ma tej wojny megapikselowej, która jakiś czas temu była. Jedni mówili dwa, trzy, pięć, siedem, osiem [milionów pikseli - red.]. Gdzieś powyżej 10 zaprzestało się mówić o wojnie megapikselowej. Dla użytkownika ważne jest poczucie, że robi dobre zdjęcia. Na pewno przy modelach premium użytkownicy nie stają już przed półką i nie porównują samych megapikseli. Raczej patrzy się na wydajność, ogólne opinie; dba się o to, żeby zdjęcia były ostre, żeby można było uchwycić różne ciekawe momenty – twierdzi Agnieszka Jaśkiewicz.

    Dyrektor ds. marketingu w Sony Mobile Polska podkreśla, że użytkownicy smartfonów Sony często wygrywają rozmaite konkursy organizowane na Instagramie. Według niej to dowód na to, że urządzenia japońskiego producenta potrafią uchwycić najpiękniejsze momenty naszego życia. Przypomina też, że z matryc Sony korzysta wielu innych topowych producentów, choć najnowsze rozwiązania japoński producent przez pewien czas zachowuje na wyłączność.

    –  Mogę powiedzieć, że system Motion Eye, który teraz mamy, jest to dla nas ekskluzywne rozwiązanie na około 12 miesięcy. Zakładam, że to oznacza, że po 12 miesiącach każdy będzie mógł się starać o nabycie takiego rozwiązania – podsumowuje Agnieszka Jaśkiewicz.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Handel

    Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

    Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.