Mówi: | Monika Paplińska |
Funkcja: | communication manager |
Firma: | Sony Interactive Entertainment Polska |
Sony rozszerza listę akcesoriów do PlayStation. Nowy karabin VR Aim ma zrewolucjonizować świat gier zręcznościowych
Nowy karabin, czyli kontroler celowniczy PlayStation VR Aim, pozwala coraz dalej przesunąć granicę rozrywki. Doświadczenia są znacznie bardziej intensywne – podkreśla Monika Paplińska z Sony Interactive Entertainment Polska. Nowy kontroler wirtualnej rzeczywistości jest przydatny przede wszystkim w typowych strzelankach, przy czym obecnie nie jest dostępny jako osobny produkt, ale w zestawie z grą „Farpoint”. W najbliższej przyszłości ma być jednak wykorzystywany znacznie szerzej, m.in. w grach „ROM: Extraction” i „The Brookhaven Experiment”.
– Niecałe pół roku temu, gdy wprowadzaliśmy PlayStation VR, czyli nasze gogle wirtualnej rzeczywistości, mówiliśmy o tym, że to urządzenie przekracza granice rozrywki, pozwala wejść do innego świata. PlayStation VR Aim, nowy kontroler celowniczy, pozwala te granice jeszcze dalej przesunąć, co jeszcze kilka miesięcy temu wydawało się niemożliwe. Mamy dużo bardziej intensywne doświadczenia z rozgrywki – przekonuje w rozmowie z agencją Newseria Innowacje Monika Paplińska, communication manager w Sony Interactive Entertainment Polska.
Nowy karabin, precyzyjniej określony jako kontroler celowniczy, ma zrewolucjonizować świat gier zręcznościowych, zaś prace nad nim trwały przez kilka ostatnich lat. Aim Controller jest kompatybilny z PlayStation 4 oraz PlayStation VR i przeznaczony do gier FPS (first-person shooter), czyli tzw. strzelanek.
– PlayStation VR Aim jest idealnym rozwiązaniem do wszelkiego rodzaju strzelanek. Farpoint jest pierwszą grą, która jest kompatybilna z PlayStation VR Aim, ale oczywiście nie zamierzamy na tym poprzestać. Została ona stworzona przez tych samych twórców, ale w drodze są także kolejne produkcja – zapowiada Paplińska.
Kontroler swoim kształtem przypomina karabin i trzyma się go w obu dłoniach. Jedna ręka kontroluje joystick, dzięki któremu gracz porusza się w wirtualnym świecie, druga ręka trzymana jest na spuście. Twórcy przekonują, że urządzenie zapewnia wysoką precyzję celowania. Karabin do VR emituje też wibracje, naśladujące zachowanie prawdziwej broni podczas oddawania strzałów.
– Jest bardzo podobny, jeśli chodzi o ułożenie klawiszy, do Dualshock 4, natomiast ma bardzo dobrze odwzorowujące rozrywkę i emocje sensory ruchu. Także spust, który umożliwia nam strzelanie do wroga – ocenia ekspertka Sony Interactive Entertainment Polska.
Aim Controller w rzeczywistości nie wygląda co prawda jak typowa broń, jednak w grze jego wygląd można zmieniać, odpowiednio do typu używanej w danym momencie broni. Sam kontroler to tylko narzędzie, które pozwala sczytać wykonywany ruch.
– Kontroler jest zaprojektowany w ten sposób, aby odwzorowywać wszystkie niezbędne bodźce, które napotkamy w grze. Jego kształt może budzić różnego rodzaju emocje. Uważamy, że jest on najbardziej ergonomiczny i najbardziej pasujący do tego, aby było nam wygodnie grać. W samej rozgrywce widzimy naszą broń inaczej – tłumaczy ekspertka.
PlayStation VR Aim trafił do sprzedaży 17 maja, wraz z grą „Farpoint”. W zestawie kosztują 335 zł, na razie nie można kupić kontrolera osobno. W najbliższej przyszłości urządzenie będzie mogło być również wykorzystane w grach „The Brookhaven Experiment", „Arizona Sunhine” (w połowie 2017 roku) oraz „ROM: Extraction”.
Czytaj także
- 2024-09-13: Monika Miller: Zastanawiam się, czy chcę ślubu tradycyjnego, czy na przykład na plaży w Macedonii. Myślę też, czy zaprosić gości i czy chcę rodzinę
- 2024-09-23: Monika Miller: Troszkę odeszłam z polskiego show-biznesu, bo ja nie do końca do niego pasuję. Na co dzień nie czytam i nie mówię po polsku
- 2024-10-07: Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać
- 2024-10-01: Monika Mrozowska: Wcieliłam się w rolę prowadzącej formatu youtubowo-instagramowego. Testuję menu w restauracjach i rozmawiam z ciekawymi gośćmi
- 2024-09-23: Monika Mrozowska: Półmaraton dodał mi siły i odwagi. Zamierzam próbować rzeczy, które kiedyś spisałam na straty
- 2024-10-23: Monika Mrozowska: Na ściankach dziewczyny lubią wyglądać za każdym razem inaczej. Trochę mi szkoda na to czasu
- 2024-10-09: Monika Mrozowska: Mamy w mieszkaniu małą lodówkę i dlatego nie robię zakupów na zapas. Dzięki temu nie marnuję jedzenia
- 2024-09-17: Monika Mrozowska: Zrezygnowałam z wielu projektów zawodowych, żeby się przygotować do nowego roku szkolnego. Dzieciakom zależy na tym, żebym miała dla nich czas
- 2024-05-22: Metawersum ogromną szansą dla Polski. Liderami wdrożeń są na razie największe przedsiębiorstwa
- 2024-04-17: Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Farmacja
Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE

Szacuje się, że w Unii Europejskiej codziennie występuje ok. 3,3 mln przypadków lekkich dolegliwości. Gdyby każdy pacjent zgłaszał się z nimi do lekarza, potrzebnych byłoby dodatkowo 120 tys. lekarzy pierwszego kontaktu lub obecni lekarze musieliby pracować dodatkowe 144 minuty dziennie. Polska pod względem samoleczenia, ze wskaźnikiem na poziomie 55 proc., plasuje się w czołówce UE. – Samodzielne leczenie to nie tylko kwestia wygody pacjenta, ale przede wszystkim realne odciążenie systemu ochrony zdrowia – przekonuje Ewa Królikowska z PASMI.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.