Newsy

Inteligentna skakanka wyświetli w powietrzu liczbę wykonanych skoków. Po połączeniu z aplikacją zwiększy także wydajność ćwiczeń

2018-03-14  |  06:00

Opaski na rękę liczące kroki, aplikacje na smartfona pokazujące spalane kalorie czy smartwatche mierzące tętno to gadżety codziennie towarzyszące osobom uprawiającym sport. Producenci idą jednak o krok dalej. Nie tylko urządzenia wearables mogą pomóc w ćwiczeniach. Na rynku pojawia się coraz więcej inteligentnych rozwiązań z branży fitness wyposażonych w najnowsze technologie. Jednym z nich jest inteligentna skakanka wyświetlająca w powietrzu liczbę spalonych kalorii i odbytych skoków.  

Skakanka Smart Rope LED była jednym ze sportowych akcentów na technologicznych targach Mobile World Congress 2018 w Barcelonie. Jej działanie opiera się na zbieraniu informacji z zestawu czujników magnetycznych i wyświetlaniu ich w powietrzu za pomocą 23 wbudowanych diod LED. Inteligentną skakankę można kupić np. w Apple Store i Amazonie za niecałe 400 zł.

– Smart Rope to skakanka, która pozwala lepiej kontrolować wykonywane ćwiczenia. Liczy skoki i komunikuje się ze smartfonem. W skakance umieszczone są opatentowane czujniki magnetyczne śledzące każdy ruch oraz 23 diody LED, które wyświetlają w powietrzu m.in. liczbę oddanych skoków – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Lim Irang z Tangram Factory, producenta inteligentnej skakanki.

Inteligentna skakanka to nie jest jedyne wypełnione technologią urządzenie na rynku, które ma pomagać w ćwiczeniach. Codziennością są już opaski liczące kroki i spalane kalorie, czy inteligentne zegarki, tzw. smartwatche, które zmierzą tętno, a nawet zadbają o dobry sen. Z niemal każdym tego typu urządzeniem współpracuje specjalna aplikacja mobilna, która przetwarza i analizuje zbierane dane. W przypadku Smart Rope aplikacja nie tylko wylicza rezultaty treningowe, lecz także podaje zalecenia dotyczące przyszłego treningu.

– Dzięki aplikacji mobilnej Smart Gym, można sprawdzić takie dane, jak liczba podskoków, liczba spalonych kalorii w stosunku do wagi i wzrostu, a także poznać najbardziej odpowiedni zestaw ćwiczeń – twierdzi przedstawicielka chińskiego producenta.

W najbliższej przyszłości segment inteligentnych rozwiązań branży fitness rozszerzy się nie tylko o urządzenia typu wearables (inteligentną odzież i akcesoria do noszenia), lecz także na coraz bardziej zaawansowane przyrządy do ćwiczeń, a nawet całe siłownie. Przykładem jest Black Box VR, czyli pierwsze na świecie rozwiązanie wirtualnej rzeczywistości do profesjonalnego treningu fitness. Po założeniu gogli przenosimy się do wirtualnego świata, by w niewyobrażalnych na co dzień sytuacjach sprawdzić możliwości organizmu i siłę mięśni.

Niezwykłą maszyną do ćwiczeń może się okazać Icaros. Urządzenie w połączeniu z goglami VR i specjalną aplikacją, pozwala trenować niemal wszystkie partie mięśni. To za sprawą pozycji tzw. deski (z ang. Plank), w jakiej układamy się na urządzeniu. Czas treningu umili natomiast gra, w której trenujący ma wrażenie jakby prowadził futurystyczny myśliwiec.

Według prognoz CCS Insight światowy rynek wearables w 2019 roku osiągnie wartość 25 mld dol. Sprzedaż urządzeń wzrośnie natomiast z 84 mln w 2015 roku do 245 mln sztuk. Największym źródłem przychodów branży jest sprzedaż smartwatchów i najprawdopodobniej ten trend utrzyma się w najbliższych latach, a to za sprawą stałego wzrostu liczby osób śledzących swoją aktywność fizyczną.

Z danych Global Market Insights wynika, że rynek sprzętu fitness w 2016 roku był warty ponad 10 mld dol. Do 2024 r. ma rosnąć w tempie ponad 3 proc. średniorocznie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Bankowość

Polacy obawiają się o swoje cyberbezpieczeństwo w obszarze finansów. Połowa odczuwa braki w wiedzy na ten temat

47 proc. Polaków stwierdziło, że cyberbezpieczeństwo to zagadnienie w obszarze finansów, w którym odczuwają największe braki w posiadanej wiedzy – wynika z raportu „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024” realizowanego na zlecenie Warszawskiego Instytutu Bankowości i Fundacji GPW. Choć bankowość elektroniczna jest już standardem, tylko 0,5 proc. badanych odpowiedziało poprawnie na pytania dotyczące różnych aspektów zabezpieczeń. Są jednak dziedziny, o których wiemy coraz więcej – to m.in. płatności bezgotówkowe.

Konsument

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego ws. sztucznej inteligencji będzie ogromną zmianą na tym rynku. Brakuje wciąż regulacji dotyczącej praw autorskich

W połowie marca Parlament Europejski przyjął rozporządzenie w sprawie sztucznej inteligencji – AI Act. Nowe przepisy mają z jednej strony ułatwić wdrażanie nowych technologii opartych na SI, a z drugiej – wyeliminować te z nich, które stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa czy prywatności obywateli. Eksperci uważają, że wyzwaniem będzie wdrożenie nowego prawa na poziomie krajowym i jego odpowiednia interpretacja, ale jest to potrzebna regulacja, zwłaszcza w kontekście tak szybkiego rozwoju SI. W kolejce do opracowania czekają następne przepisy dotyczące między innymi ochrony własności intelektualnej.

Konsument

Poczucie bycia autentycznym w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na zdrowie psychiczne młodych ludzi. Autentyczność w prawdziwym życiu nie ma takiego znaczenia

Studenci, którzy postrzegają siebie jako autentycznych w mediach społecznościowych, są mniej zestresowani i cieszą się lepszym zdrowiem psychicznym, niż ci, którzy na platformach posługują się wizerunkiem wykreowanym. Autentyczność w rzeczywistym świecie nie ma jednak takiego wpływu na dobrostan psychiczny. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez naukowców z USA we współpracy z polskimi i niemieckimi kolegami. Badacze przyjrzeli się też różnicom między tymi zależnościami badanymi u pokolenia Z i pokoleń wcześniejszych. Z ich obserwacji wynika, że „zetki” uważają siebie za bardziej autentycznych w mediach społecznościowych niż starsi uczestnicy badania.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.