Mówi: | Tomasz Mucha |
Funkcja: | PR manager Citroen & DS Automobiles |
Firma: | Grupa PSA w Polsce |
Polacy kupują coraz więcej nowych samochodów. Od aut oczekują głównie komfortu, ale i nowinek technologicznych
W I półroczu 2017 r. w Polsce zarejestrowano blisko 250 tys. osobowych samochodów. Prawdziwy boom inwestycji drogowych w ostatnich latach oraz rosnąca zamożność społeczeństwa sprawiają, że nabywcy samochodów nie kierują się już tylko podstawowymi zaletami auta. Coraz ważniejsze jest komfortowe wyposażenie i nowinki technologiczne, które podnoszą poziom jazdy i bezpieczeństwo podróżujących.
Dzięki inwestycjom w infrastrukturę na koniec 2016 r. sieć dróg szybkiego ruchu w Polsce wynosiła 3163,4 km. Jak wynika z danych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, 1631,7 km stanowiły autostrady, a 1531,7 km drogi ekspresowe. Jeszcze w 2004 r. było ok. 470 km autostrad i ok. 200 km dróg ekspresowych.
– Drogi w kraju bardzo się zmieniły i zmienia się definicja komfortu. My, jako kierowcy i użytkownicy, jesteśmy coraz bardziej wymagający, a poczucie wygody i komfortu nie wynika już tylko wyłącznie z zawieszenia, lecz także z całego spektrum innych rozwiązań, które proponują producenci samochodów – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Tomasz Mucha, PR manager marki Citroen DS.
Nie tylko nowe drogi poprawiają komfort jazdy. Wymagania kierowców stale rosną i coraz częściej o ich wygodzie decydują nowinki technologiczne. Czynników, na które zwracamy uwagę podczas wyboru nowego samochodu, jest bardzo wiele.
– Ergonomia, akustyka, wytłumienie, wrażenia zapachowe i wzrokowe, funkcje masażu, które proponują fotele czy przyjazne interfejsy i kolorystyka, a także systemy wspomagania. Całe spektrum różnego rodzaju rozwiązań powoduje, że dany samochód uznajemy za bardziej komfortowy, a inny za mniej – stwierdza PR manager Citroen DS.
Badania Kantar TNS pt. „Jakie wnętrza aut lubią Polacy?” wskazują, że Polacy od samochodu oczekują najbardziej komfortu, wygody oraz poczucia niezależności. Ponadto wygoda użytkowania i praktyczność ma niemal decydujące znaczenie przy wyborze auta. Okazuje się, że znaczny odsetek ankietowanych przykłada dużą wagę do nowoczesności samochodu, czyli wyposażenia go w rozwiązania technologiczne. Jednym z nich jest innowacyjny rodzaj zawieszenia, które przewiduje przeszkody na drodze.
– Rozwiązanie DS Active Scan Suspension przewiduje nawierzchnię i dostosowuje układ zawieszenia i tłumienia do przeszkody, na którą najedzie. Składa się z kamery pod lusterkiem, czterech czujników przechyłu nadwozia, trzech przyspieszeniomierzy. Te elementy reagują za sprawą impulsu, który przekazywany jest przez obraz z kamery badającej nawierzchnię przed pojazdem i tym samym przygotowuje auto do odpowiedniej amortyzacji – wyjaśnia Tomasz Mucha.
Jak wskazuje przedstawiciel Citroen DS, w tę technologię wyposażony będzie pierwszy model DS 7 Crossback, który już za 3 miesiące zadebiutuje na polskim rynku. Z czasem to zawieszenie będzie trafiało do kolejnych, nowych modeli nowej marki grupy PSA.
Według danych PZPM w 2016 r. łącznie zarejestrowano 475 935 samochodów osobowych i lekkich dostawczych, o 16,6 proc. więcej rdr. Z kolei w I półroczu 2017 r. zarejestrowano już przeszło 276 tys. nowych pojazdów, z czego niemal 247 tys. stanowiły auta osobowe, o 15 proc. więcej rdr.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Farmacja
Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi
Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.