Mówi: | Giulia Rastelli |
Firma: | Archos |
Elektryczne super mobilne pojazdy coraz popularniejsze. Niebawem na rynku pojawi się pierwsza e-hulajnoga z systemem Android
Trend elektromobilności dotyczy nie tylko samochodów elektrycznych, których pojawia się coraz więcej na rynku. Na ulicach coraz częściej można spotkać także super mobilne e-pojazdy, w postaci elektrycznych deskorolek, segway’ów czy hulajnog. Nowością jest elektryczna hulajnoga wyposażona w system Android 8 Oreo. Użytkownik może dzięki temu monitorować stan energii, wyznaczyć trasę na Mapach Google, czy słuchać muzyki. Pojazd odzyskuje także energię podczas hamowania.
– Citee Connect to pierwsza elektryczna hulajnoga wyposażona w Androida. Zintegrowaliśmy ekran z urządzeniem i dzięki temu możesz korzystać ze wszystkich aplikacji, które masz w telefonie podczas jazdy – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje podczas targów Mobile World Congress 2018 Giulia Rastelli z firmy Archos.
Elektryczna hulajnoga Archos oparta została na aluminiowej ramie. Pojazd waży 13 kg i dzięki silnikowi o mocy 350 W może rozpędzić się do 25 km/h i przejechać na jednym ładowaniu od 18 do 22 km. Czas ładowania baterii wynosi od 2 do 3 godzin. Innowacyjny system hamowania pozwala wytworzoną podczas hamowania energię częściowo wykorzystać do doładowywania baterii. Hulajnoga jest całkowicie składana i zaopatrzona w system bezpieczeństwa ułatwiający zamykanie.
Pierwsza na rynku elektryczna hulajnoga z systemem Android, w dodatku w najnowszej wersji 8 Oreo, pozwala m.in. monitorować zużycie energii, nawigować po mieście z pomocą wbudowanego GPS-a i Map Google, a także korzystać z aplikacji mobilnych.
– Znasz adres, ale nie wiesz jak tam dotrzeć. Ściągasz Google Maps na hulajnogę i kierujesz się jego wskazówkami bez wyjmowania telefonu z kieszeni. Koncentrujesz się na prowadzeniu hulajnogi. Możesz też np. podłączyć swoją playlistę z serwisu muzycznego do słuchawek i bezproblemowo zmieniać piosenki podczas drogi – mówi Giulia Rastelli.
Elektrycznie napędzane pojazdy mogą znaleźć zastosowanie także w rekreacji. Polacy stworzyli nowy rodzaj pojazdu do poruszania się w pozycji stojącej. Urządzenie o nazwie Torqway w wersji hybrydowej, oprócz poruszania dźwigniami przez użytkownika, co napędza pojazd, jest jednocześnie wspomagane napędem elektrycznym. Umożliwia to użytkowanie pojazdu w trudniejszych warunkach terenowych, np. podczas pokonywania wzniesień oraz zjazdów.
Coraz większą popularnością cieszą elektryczne deskorolki, czyli hoverboardy. Ich para kół napędzana jest przez silniki czerpiące energię z wbudowanych akumulatorów. Użytkownik stojąc na desce ma możliwość sterowania nią poprzez odpowiednie manewry i kąty nachylenia.
Jak wynika z danych BCC Research, w 2017 roku na całym świecie zostało sprzedanych ponad 55 mln elektrycznych skuterów i innych małych pojazdów zasilanych energią elektryczną. Około 80 proc. tej liczby przypada na rynek chiński, gdzie działa około tysiąca firm produkujących takie konstrukcje. Według prognoz, w najbliższych latach rocznie ma być sprzedawanych nawet 79 mln sztuk takich pojazdów.
– Jesteśmy przekonani, że ten rodzaj silnika to przyszłość, ponieważ szczególnie w największych miastach jest za dużo samochodów, za dużo spalin. Potrzebujemy innych sposobów przemieszczania się. I to może być realne rozwiązanie na przyszłość – ocenia przedstawicielka firmy Archos.
Elektryczna hulajnoga z Androidem na rynku ma być dostępna latem tego roku. Jej cena w momencie premiery wyniesie 500 euro. Producent podkreśla, że pojazd będzie w całości produkowany we Francji.
W ubiegłym roku światowy rynek pojazdów elektrycznych osiągnął wartość ponad 75 mld dolarów i jak wynika z raportu BCC Research, urośnie do poziomu 128 mld dolarów w 2022 roku.
Czytaj także
- 2024-10-09: Zakaz silników spalinowych od 2035 roku nierealny. Rewizja przepisów ma być ratunkiem dla sektora motoryzacyjnego w UE
- 2024-10-11: D. Obajtek: UE nie dorosła technologicznie do rezygnacji z samochodów spalinowych. Europejski rynek motoryzacyjny upada
- 2024-10-14: Wyniki sprzedaży elektryków w Polsce jedne z najniższych w Europie. Eksperci widzą jednak duży potencjał
- 2024-10-17: Mała liczba punktów ładowania spowalnia rozwój elektromobilności. Powodem długi czas oczekiwania na przyłącza prądowe
- 2024-11-13: Zadyszka na rynku ładowania samochodów elektrycznych. Rozwój infrastruktury przyhamował
- 2024-11-06: Rośnie zapotrzebowanie na szkolenia z gaszenia elektryków. Wiedza na ten temat jest coraz szersza
- 2024-10-03: Wstrzymanie dopłat do leasingu aut elektrycznych może zahamować na nie popyt. Większość firm odłoży zakup na przyszły rok
- 2024-10-21: Przyszłość motoryzacji to niekoniecznie auta bateryjne. Zainteresowanie kierowców mniejsze niż oczekiwane
- 2024-08-14: Polskie konsorcjum rozwija innowacyjny system serwisowania i tankowania satelitów na orbicie. To może wydłużyć czas ich eksploatacji o 20 lat
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.