Newsy

Telewizyjne programy typu „Mam talent” trafiają do wirtualnej rzeczywistości. Dzięki VR udział w wielkim show będzie dostępny dla każdego

2017-06-20  |  06:15

Polska firma VR Visio pracuje nad prototypem aplikacji w technologii wirtualnej rzeczywistości wzorowanej na konkursie typu „Mam talent”. Dzięki okularom do wirtualnej rzeczywistości każdy będzie mógł wziąć udział w wielkim telewizyjnym show sprawdzającym talenty wokalne uczestników. Wizualizacje powstają przy zastosowaniu techniki face mappingu, a projekt może trafić na rynek już w 2018 roku.

– Projekt, który wykonujemy dla inwestora z Chin, jest związany z pewnym programem muzycznym. Będzie to wyglądało tak, że kilka osób przychodzi do centrum karaoke. Jedna z nich trafia do wirtualnej rzeczywistości, a pozostałe osoby, również wykorzystując sprzęt, mają ze sobą kontakt i oglądają tą osobę tak, jakby była w programie telewizyjnym, chińskim odpowiedniku znanych w Polsce programów, jak np. „The Voice of Poland” – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Adam Cegielski, twórca studia VR Visio.

Gdyńska firma VR Visio zaprojektowała już wizualizacje, które pojawiły się podczas największego w Chinach muzycznego talent show „Super Girl". Obecnie pracuje nad nowym projektem, również na rynek Dalekiego Wschodu, na zlecenie chińskiego właściciela sieci lokali karaoke. VR Visio tworzy prototyp aplikacji w technologii wirtualnej rzeczywistości, która ma być wzorowana na wokalnym konkursie telewizyjnym.

– Osoba będąca w wirtualnej rzeczywistości po założeniu gogli będzie się znajdowała w środku programu telewizyjnego. Pozostałe osoby będą mogły oglądać program, gdzie ich znajomy będzie występował. Czyli ta osoba śpiewa do mikrofonu, widzi widownię i mikrofon w VR, widzi, że jest w programie telewizyjnym. Oprócz tego komputer ocenia, jak dobrze śpiewa, jury, które się znajduje w tym programie, zaczyna reagować, a jest oczywiście sterowane przez komputer – tłumaczy twórca VR Visio.

Aplikacja ma przenieść użytkowników na zupełnie nowy poziom rozrywki, a znane choćby z polskiej telewizji wokalne talent show trafi do wirtualnej rzeczywistości. Polski start-up został wybrany spośród 15 startujących producentów. Wartość kontraktu wynosi 65 tys. dol. za prototyp. Gra na podstawie aplikacji może trafić na rynek w 2018 roku.

Inną ciekawą technologią, którą wykorzystuje VR Visio, są wizualizacje bazujące na face mappingu. To rozwiązanie nie związane już bezpośrednio z VR i bazujące na algorytmach rozpoznających twarz, nakładających na nią w czasie rzeczywistym obrazy dokładnie dostosowane do jej kształtu i położenia w przestrzeni. To jedna z najbardziej innowacyjnych odmian współczesnej sztuki, pozycjonowanej między grafiką komputerową a szeroko rozumianym teatrem. Ciekawe przykłady realizacji tej technologii można spotkać w Europie, jednak face mapping dużą popularnością cieszy się przede wszystkim w Chinach. Ten rodzaj sztuki można było obejrzeć m.in. podczas finału największego muzycznego talent show w Chinach, na którym grafiki wyświetlane na twarzy modelki zmieniały płynnie jej wygląd np. w robota lub gejszę. W Polsce ta technika dotychczas najczęściej wykorzystywana jest przy tworzeniu animacji na fasadach budynków.

– Face mapping, jaki robiliśmy, polegał na tym, że zeskanowaliśmy twarz kobiety. Następnie przygotowaliśmy specjalne animacje, które będą pokazywały się na tej twarzy. Za pomocą specjalnych sensorów odległości oraz projektora nakładaliśmy projektorem na twarz odpowiednie animacje, które były dopasowane do kształtu twarzy. Dzięki temu wyglądało to bardzo realistycznie – opowiada Adam Cegielski.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Infrastruktura

Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia

Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.

Prawo

Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu

Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.

Polityka

Poparcie Europejczyków dla Ukrainy pozostaje silne. Bardziej kontrowersyjna jest kwestia jej wejścia do NATO

Silne poparcie dla Ukrainy w Europie sprawia, że politycy prezentujący odmienną wizję nie mają przestrzeni na próby wykorzystywania prorosyjskich postaw w kształtowaniu polityki zagranicznej. Badania naukowców z Uniwersytetu w Exeter przeprowadzone w kilkunastu europejskich krajach wskazują, że poparcie dla Ukrainy i polityki skupiającej się na pomocy zaatakowanemu krajowi jest szerokie, ale najsilniejsze w państwach mających doświadczenia z polityką Kremla w czasach Związku Radzieckiego. Najsilniejsza polaryzacja nastrojów w Europie jest zauważalna w kwestii ewentualnego przystąpienia Ukrainy do Paktu Północnoatlantyckiego.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.