Newsy

W tym roku spodziewanych jest blisko 10 mln ataków typu DDoS. Gwarancja ochrony przed cyberatakami będzie miała kluczowe znaczenie przy wyborze hostingu

2017-06-26  |  06:15
Mówi:Robert Paszkiewicz
Funkcja:dyrektor sprzedaży i marketingu
Firma:OVH
  • MP4
  • Powszechna komputeryzacja i coraz lepszy dostęp do sieci spowodowały, że strony internetowe są narażone na cyberataki bardziej niż kiedykolwiek. Specjaliści z firmy Deloitte prognozują, że w 2017 roku będzie miało miejsce ok. 10 mln ataków typu DDoS. Niemniej w ostatnich latach usługi hostingowe przeszły transformację technologiczną, dzięki czemu firmy z tego segmentu oferują bardziej kompleksowe i znacznie bezpieczniejsze rozwiązania.

    – Nowoczesny hosting to usługa stabilna i bezpieczna. Stabilna, czyli cały czas dostępna dla użytkowników – jeśli wchodzę na stronę internetową, to zawsze zobaczę treść, której oczekuję. Bezpieczna, czyli odporna na ataki, na przykład ataki DDoS. Deloitte szacuje się, że w tym roku będzie przeprowadzonych ok. 10 mln ataków typu DDoS, ważne jest, aby firma hostingowa, z której usług korzystamy, potrafiła nas przed takimi atakami zabezpieczyć – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Robert Paszkiewicz, dyrektor sprzedaży i marketingu z firmy OVH.

    Coraz więcej firm hostingowych stara się o specjalne certyfikaty, a wszystko po to, by użytkownik miał pewność, że świadczona usługa będzie nie tylko bezpieczna, lecz także zagwarantuje jak najwyższą jakość.

    – Na bezpieczeństwo usług hostingowych składa się kilka aspektów. Przede wszystkim warto wspomnieć o certyfikatach – firmy przechodzą standardowe weryfikacje, aby mieć pewność, że to, z czego korzystamy, jest odpowiednio zabezpieczone. Przykłady takich certyfikatów to ISO 27001, czyli bezpieczeństwo przetwarzania informacji, jak i ISO 9001, czyli certyfikat jakości – tłumaczy Robert Paszkiewicz.

    Jak podkreśla dyrektor sprzedaży i marketingu z firmy OVH, równie ważnym, a często niedocenianym aspektem, jest możliwość szybkiego kontaktu z działem obsługi.

    – Nieprzewidziane sytuacje mają prawo się wydarzyć, natomiast ważne jest to, abyśmy w każdej chwili mogli się skontaktować z działem obsługi klienta, zapytać, co się dzieje i wyjaśnić swoją wątpliwość związaną z działaniem usługi – przekonuje Robert Paszkiewicz.

    Na przestrzeni ostatnich kilku lat usługi hostingowe przeszły transformację technologiczną, dzięki czemu oferują bardziej kompleksowe rozwiązania niż kiedykolwiek. Na uwagę zasługują przede wszystkim nowoczesne systemy oparte na rozwiązaniach chmurowych.

    – Usługi świadczone przez firmy hostingowe tworzone są w nowoczesnych systemach, tzw. rozwiązaniach cloudowych, firmy te technologicznie się zabezpieczają, aby usługa klienta zawsze była dostępna. Dawniej tak nie było, serwery, na których utrzymywane były usługi hostingowe, nie były zwirtualizowane, czyli fizyczna awaria takiego serwera powodowała niedostępność usługi hostingowej – tłumaczy  Robert Paszkiewicz – Dlatego warto się upewnić, czy firma, z której chcemy skorzystać, ma już rozwiązania cloudowe. Jeśli tak, to usługi hostingowe będą zawsze działały, niezależnie od warstwy technologicznej.

    Ekspert uważa także, że firmy hostingowe kładą coraz większy nacisk na połączenie hostingu i usług związanych z przechowywaniem domeny. Użytkownicy mogą wybrać dowolne rozszerzenie spośród 1200 różnych propozycji. Tworzenie nowych końcówek domenowych jest możliwe, dzięki organizacji ICANN, która uwolniła rynek, dając większą swobodę w czasie wyboru. To właśnie ta organizacja odpowiada za rejestrację wszystkich domen na świecie.

    – Jeśli na przykład tworzymy biznes związany z turystyką, warto rozważyć zarejestrowanie domeny .travel. Natomiast .ski, jeżeli zajmujemy się białym szaleństwem i nasza branża to narciarstwo. Warto precyzyjnie określać, jaki biznes prowadzimy, warto sprawdzać, jaki jest nasz plan, jeśli chodzi o ten zakres, i pod tym względem wybierać ciekawą domenę internetową – podsumowuje Robert Paszkiewicz.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Polityka

    PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

    Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

    Ochrona środowiska

    Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

    Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.

    Problemy społeczne

    Poziom wyszczepienia Ukraińców jest o 20 pp. niższy niż Polaków. Ukraińskie mamy w Polsce wskazują na szereg barier

    Różnice w kalendarzu szczepień, bariery językowe, nieznajomość polskiego systemu szczepień oraz obawy przed skutkami ubocznymi szczepionek – to jedne z najczęstszych problemów, które prowadzą do tego, że poziom wyszczepienia Ukraińców w Polsce jest niższy niż Polaków. To może mieć wpływ na bezpieczeństwo zdrowotne w całym kraju. Fundacja Instytutu Matki i Dziecka podejmuje inicjatywę mającą budować postawy proszczepienne wśród imigrantów.

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.