Mówi: | Karol Misztal |
Firma: | yestersen |
Trzy nowe programy Google'a wspierają innowacyjne firmy na każdym etapie rozwoju. Wszystko w ramach inicjatywy Campus Warsaw
Choć Campus Warsaw, który powstał z inicjatywy firmy Google'a, działa już od listopada 2015 roku, to niedawno zaszły w nim ważne zmiany. Jedną z nich są trzy nowe programy wsparcia dla start-upów na różnych etapach rozwoju: Campus Residency, Launchpad Start i Launchpad Accelerator.
Pierwszy z programów – Campus Residency – skierowany jest głównie do start-upów w fazie wzrostu. Program trwa 6 miesięcy i oferuje dostęp do specjalistycznej wiedzy mentorów i ekspertów Campusu, a także udostępnia darmową przestrzeń pracy. Jednym z projektów, którym udało się zakwalifikować do tego programu, jest polski start-up yestersen – platforma sprzedaży przedmiotów w stylu vintage.
– Yestersen to projekt, który podejmuje bardzo duże zagadnienie podróży w czasie poprzez design, czyli przedmioty użytkowe z XX w., które oferujemy na naszej platformie. Jesteśmy platformą typu marketplace, zrzeszamy z jednej strony sprzedawców takich przedmiotów jak meble, oświetlenie, dodatki, a z drugiej strony kupujących: zarówno indywidualnych, jak i profesjonalnych, takich jak biura projektowe – opowiada agencji informacyjnej Newseria Innowacje Karol Misztal z yestersen.
Innym programem, które został zainicjowany niedawno na Campus Warsaw, jest Launchpad Start − tygodniowy, intensywny projekt szkoleniowy dla start-upów we wczesnej fazie rozwoju. Na przeciwnym biegunie znajduje się natomiast międzynarodowy program Launchpad Accelerator, trwający 6 miesięcy i przeznaczony dla zaawansowanych start-upów, które szybko się rozwijają. Inicjatorem programu jest Google Developers. Co istotne, w tym roku program ten po raz pierwszy objął firmy z regionu Europy Środkowo-Wschodniej, a wśród zakwalifikowanych znalazł się również projekt z Polski: Dr Omnibus. Ta firma tworzy niezwykłe, specjalne narzędzia multimedialne przeznaczone do terapii dzieci z autyzmem.
Jak podkreśla specjalista z yestersen, kluczem do osiągnięcia sukcesu przez start-up jest wdrożenie innowacji, która znacząco może ułatwić życie przedsiębiorcom. Właśnie takie start-upy kwalifikują się do programów inicjowanych przez Google.
– Nasza innowacja polega na tym, że umożliwiamy szereg narzędzi, dzięki którym sprzedawcom o wiele łatwiej jest handlować tymi przedmiotami w sieci i promować swoją markę, narzędzia do fakturowania, do sprzedaży poprzez sieci społecznościowe takie jak Facebook czy Instagram. Ponadto narzędzia, które pozwalają bardzo szybko edytować oferty, moderować je, umieszczać w ładny i porównywalny sposób – wylicza Karol Misztal.
Czytaj także
- 2025-06-11: TEDx w stolicy przyciąga coraz więcej mówców i słuchaczy. Wśród tematów przeważają nowe technologie
- 2025-06-18: Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia
- 2025-04-15: Obciążenia regulacyjne uderzają w branżę nowych technologii i start-upy. To może hamować innowacje
- 2025-01-13: Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
- 2024-12-30: Nowy rok to dobry moment na refleksję nad celami finansowymi. Polacy mają coraz większą świadomość konieczności budowania kapitału
- 2024-11-19: Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
- 2024-11-13: Katarzyna Dowbor: Mamy z synem umowę, że nie rozmawiamy o pracy. Cieszę się, że został ciepło przyjęty przez widzów TVN i ma dobre wyniki oglądalności
- 2024-08-27: Ogromny postęp w leczeniu dotychczas nieuleczalnego rdzeniowego zaniku mięśni. Poprawę stanu zdrowia i kondycji psychicznej odnotowało aż 80 proc. pacjentów
- 2024-07-23: Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
- 2024-07-17: Sztuczna inteligencja pomaga identyfikować czynniki ryzyka wypadków samochodowych. Naukowcy za pomocą Google Street View analizują pod tym kątem infrastrukturę drogową
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.