Newsy

Studenci z Politechniki Wrocławskiej budują bolid wyścigowy na wzór Formuły 1. Model weźmie udział w międzynarodowych zawodach

2017-05-30  |  06:25
Play
Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Remaining Time -0:00
Stream Type LIVE
Loaded: 0%
Progress: 0%
00:00
Fullscreen
00:00
Mute
Playback Rate
1
    Mówi:Maciej Repelowski
    Funkcja:konstruktor tylnego skrzydła
    Firma:PWR Racing Team, Politechnika Wrocławska
  • MP4
  • PW Racing Team to grupa ponad 60 studentów Politechniki Wrocławskiej, pracująca nad skonstruowaniem nowego aerodynamicznego bolidu wyścigowego, przypominającego samochody Formuły 1. Konstrukcja ma wziąć udział w wielu prestiżowych zawodach, zrzeszających najlepsze uczelnie techniczne z całego świata.

    PW Racing Team ma już na swoim koncie pierwsze sukcesy międzynarodowe. Zeszłoroczne doświadczenia mają przełożyć się na kolejne przyszłe wyróżnienia, między innymi dzięki skonstruowaniu nowego, lepszego bolidu.

    – Nasze sukcesy z ubiegłego roku to piąte miejsce w klasyfikacji generalnej zawodów w Wielkiej Brytanii i w Czechach oraz wygranie konkurencji Acceleration w najbardziej prestiżowych zawodach w Niemczech. W tym roku planujemy co najmniej powtórzyć te sukcesy, a przy odrobinie szczęścia otrzeć się o pierwszą trójkę w klasyfikacji generalnej – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Maciej Repelowski, konstruktor tylnego skrzydła, należący do zespołu PW Racing Team.

    Nowy bolid RT08 w porównaniu do swych poprzedników jest jeszcze bardziej aerodynamiczny. Studentom udało się zmodernizować całą konstrukcję oraz znacząco obniżyć jej wagę. Dzięki temu bolid będzie jeszcze bardziej wszechstronny i z łatwością poradzi sobie m.in. w takiej konkurencji jak Skid Pad, która polega na przejechaniu bardzo wąskiego toru w kształcie ósemki.

    – Najbardziej zauważalną różnicą w nowej konstrukcji RT08 będzie zwiększona ilość elementów aerodynamiki, poprawi to zachowanie samochodu w zakrętach, pomoże nam podczas zawodów w kilku konkurencjach. Implementacja pakietu aerodynamicznego pozwala na zwiększenie przyczepności i docisku na zakrętach, co pomaga nam osiągać lepsze wyniki. Podstawowym założeniem przy projektowaniu nowego bolidu było zmniejszenie jego masy. Niemal cały rok każdy dział pracował nad tym, aby wykorzystując najnowsze technologie ten cel osiągnąć. Jako że jesteśmy już na etapie wykonawstwa bolidu, mogę powiedzieć, że ten cel się udał – twierdzi Maciej Repelowski.

    PW Racing Team to zespół przyszłych inżynierów, który liczy ponad 60 studentów. Młodzi konstruktorzy mają możliwość tworzenia innowacyjnych bolidów wyścigowych, które prezentowane są podczas zawodów na arenie międzynarodowej.

    – PW Racing Team to zespół podzielony na poszczególne działy: zawieszenie, silnik, przeniesienie napędu, konstrukcja nośna, aerodynamika, elektronika oraz dział marketingu, które od września do czerwca pracują nad nowym bolidem – wylicza Maciej Repelowski. Jak mówi budowa bolidu składa się z kilku faz – Najpierw jest etap koncepcji, gdzie zastanawiamy się nad tym, jak powinien wyglądać nowy samochód, później etap designu, gdzie projektujemy poszczególne elementy, etap wykonawstwa, gdzie wysyłamy nasze projekty do firm zajmujących się tworzeniem poszczególnych komponentów. Później auto jest składane i testowane tak, aby w 100 proc. wykorzystać potencjał nowej konstrukcji na zawodach.

    Młody konstruktor podkreśla, że projekt pozwala przyszłym inżynierom nie tylko nabyć doświadczenie, ale i obcować z najnowszymi technologiami. Zdobyte umiejętności mają im się przydać w przyszłości na rynku pracy.

    – PW Racing Team pozwala nam wykorzystać w praktyce wiedzę, którą nabywamy podczas studiów. Jest również szansą na to, aby działać z najnowszymi technologiami dostępnymi na rynku, takimi jak włókno węglowe czy druk 3D. Jest to również sprawdzian naszych umiejętności i pracy w dużej grupie ludzi – podsumowuje Maciej Repelowski.

    Czytaj także

    Transmisje online

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Obowiązki w zakresie zrównoważonego rozwoju staną się mniej uciążliwe. Będą dotyczyć tylko największych firm

    Na pierwszy ogień deregulacji w Unii Europejskiej poszły przepisy dotyczące sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju. Obowiązki w tym zakresie będą, zgodnie z planem KE, się koncentrowały na największych podmiotach, co stanowi duże ułatwienie dla średnich podmiotów i małych firm w łańcuchach dostaw, ale też może zmienić proces dochodzenia do neutralności klimatycznej w UE. Raportowanie wpływu na środowisko rzeczywiście wiąże się z dużym wysiłkiem i kosztami, czego firmy się obawiają, ale z drugiej strony coraz więcej podmiotów widzi w tym cenne narzędzie do analizy i dodatkową wartość.

    Telekomunikacja

    Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona

    44 proc. Polaków w 2023 roku posiadało przynajmniej podstawowe kompetencje cyfrowe przy średniej unijnej na poziomie 56 proc. – wynika z danych Eurostatu. Dla grupy osób powyżej 55. roku życia odsetek ten wynosi kilkanaście procent. T-Mobile – w ramach projektu „Sieć Pokoleń” – burzy cyfrowe bariery oraz pokazuje, jakie możliwości daje technologia. W tym prowadzi cykl warsztatów stacjonarnych oraz udostępnia kurs online z podstaw obsługi smartfona.

    Transport

    W drugiej połowie roku do sprzedaży trafi najinteligentniejszy Mercedes. W pełni elektryczny CLA jest krokiem do całkowitej dekarbonizacji produkcji

    Mercedes-Benz wprowadza na rynek nowy model CLA. Określany jest jako najbardziej inteligentny samochód wyprodukowany kiedykolwiek w fabrykach koncernu dzięki nowemu systemowi operacyjnemu. To też pierwszy model z całkiem nowej rodziny samochodów dostępnych zarówno z napędem elektrycznym, jak i zaawansowanym technicznie napędem hybrydowym. Jako pierwszy na rynku zadebiutował całkowicie elektryczny CLA. To krok w kierunku dalszej dekarbonizacji produkcji. Do 2039 roku firma chce osiągnąć neutralność pod względem emisji CO2.

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.

    Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć