Mówi: | Tomasz Brożyna |
Funkcja: | prezes |
Firma: | Vintom |
Spersonalizowana komunikacja jest o 200 proc. skuteczniejsza. Jej przyszłością jest programowalne i interaktywne wideo
Personalizacja przyciąga nasz wzrok i wywołuje emocje. Marketerzy szukają sposobów na personalizację wielu rodzajów treści, w tym materiałów wideo. Badania pokazują, że w marketingu personalizacja konwertuje o 202 proc. lepiej niż media niespersonalizowane i oferuje 20-krotnie większy zwrot z inwestycji. Może też zwiększyć lojalność i satysfakcję klientów. Polska firma Vintom opracowała zaawansowaną i unikatową technologię personalizacji treści wideo, która wykorzystuje technologię łańcucha, syntetyczną synchronizację ust i natywną wtyczkę After Effects.
– Technologia daje dzisiaj bardzo szerokie możliwości personalizacji wideo. W idealnym scenariuszu wideo może dawać takie wrażenie, jakby zostało faktycznie nagrane dla każdego użytkownika osobno. Nie tylko jakieś poszczególne elementy mogą być personalizowane, jak umieszczenie zdjęcia, imienia, tylko faktycznie cała treść dla różnych użytkowników będzie zupełnie różna po to, żeby zachować experience, jakby się kontaktowało z żywym człowiekiem – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Tomasz Brożyna, prezes firmy Vintom.
Personalizacja przyciąga wzrok i wywołuje emocje, dlatego marketerzy szukają sposobów na personalizację wielu rodzajów treści, także wideo. Spersonalizowany film wykorzystuje dane w celu uwzględnienia imienia, gustu lub innych danych osobowych widza. Aspekty personalizacji nie ograniczają się również do efektów wizualnych – niektóre filmy zawierają spersonalizowane ścieżki audio.
W marketingu personalizacja konwertuje o 202 proc. lepiej niż media niespersonalizowane (dane Hubspot) i oferuje 20-krotnie większy zwrot z inwestycji (dane The Relevancy Group i Liveclicker). Może też jednocześnie zwiększyć lojalność i satysfakcję klientów.
– Dzięki personalizacji wideo na podstawowym poziomie bardzo łatwo osiągnąć bardzo wysokie zaangażowanie użytkowników. I działa to bardzo prosto, tak samo jak słyszymy swoje imię na ulicy, automatycznie czujemy, że coś ważnego się dzieje, coś najważniejszego na świecie, bo dotyczy tylko mnie. I ten sam mechanizm de facto wykorzystują nasze filmy, dzięki czemu te treści, które tam przekazujemy, są rzeczywiście zapamiętywane – tłumaczy Tomasz Brożyna.
Polska firma Vintom opracowała technikę spersonalizowanego, ulepszonego renderowania. Technologia Personalised Enhanced Rendering Technology (PERT) może obsługiwać najbardziej złożone projekty personalizacji dla marek i agencji. Dzięki nieograniczonej skalowalności i domyślnej jakości 4K Ultra HD rozwiązanie jest unikalne na rynku, a autorska technologia YouDecide pozwala łączyć personalizację i interaktywność. Spersonalizowane filmy mogą reagować na kluczowe działania klientów. Jeśli klient zarejestruje się po nowy produkt lub usługę, można uruchomić spersonalizowany film. Treści wideo mogą również reagować i dostosowywać się do pory dnia.
– Tworzymy drzewko scenariuszowe, które odpowiada na pytanie, w jakich potrzebach biznesowych dany projekt będzie funkcjonował. Nagrywamy bibliotekę pojedynczych zdań lub całych sekwencji, następnie system w sposób automatyczny montuje z tych fragmentów dla każdego osobno cały film adekwatny do danych tego konkretnie użytkownika, następnie nakłada wszelkie elementy graficzne. Każdy element może być customizowany, sterowany regułami, więc mamy tu do czynienia nawet bardziej z programowalnym niż z personalizowanym wideo – wskazuje prezes Vintomu.
Z danych Vintomu wynika, że ponad połowa klientów (52 proc.) deklaruje, że odejdzie do firmy, która nie personalizuje komunikacji. Potwierdzają to też wyniki jej badań – spersonalizowane filmy mają 83 proc. oglądalności do końca, 34-proc. wskaźnik klikalności i dają 57-proc. wzrost lojalności klientów. Dlatego na nowoczesną formę komunikacji stawia coraz więcej branż.
– Sprawdzi się tam, gdzie klient natrafia na różne problemy i jego problemy można rozwiązać, zanim one się pojawią. Kilka lat temu, kiedy człowiek przychodził do placówki banku, żeby zrobić przelew, to przy okazji mógł się dowiedzieć o tym, że może to jest dobry moment, żeby podniósł sobie linię kredytową. Tego typu lukę wypełnić może personalizowane wideo – przekonuje Tomasz Brożyna.
Jak wskazuje prezes Vintomu, w przyszłości spersonalizowane materiały wideo mogą przypominać treści stworzone na potrzeby konkretnej osoby w jeszcze większym stopniu niż obecnie.
– Dzięki lepszej jakości danych lepsza może być wartość, którą tym końcowym klientom personalizowane wideo może dać. Zwiększy się liczba sytuacji, w których możemy realnie pomóc klientom końcowym. Wreszcie dojdziemy do ideału, w którym user experience użytkownika obsłużonego przez syntetycznego doradcę będzie równie dobry, jak gdyby został obsłużony przez żywego doradcę – podkreśla ekspert.
Czytaj także
- 2025-03-28: Trzy czwarte Zetek chce pracować na etacie. Elastyczny czas pracy nie jest dla nich istotny
- 2025-02-28: Samotność coraz bardziej dotyka Polaków. Dla 90 proc. z nich problemem są też narastające podziały
- 2025-02-11: Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów
- 2025-01-30: Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa
- 2024-12-30: Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-12-10: Katarzyna Ankudowicz: Jak ludzie odbiorą moje rolki, to jest ich sprawa. Muszę stawić czoło krytyce
- 2024-11-15: Polska z planem zmian w edukacji na następne 10 lat. Szkoły będą uczyć lepszego wykorzystania narzędzi cyfrowych
- 2024-10-01: Monika Mrozowska: Wcieliłam się w rolę prowadzącej formatu youtubowo-instagramowego. Testuję menu w restauracjach i rozmawiam z ciekawymi gośćmi
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.