Mówi: | Wiesław Kowalczyk |
Firma: | LG Electronics Polska |
Producenci telewizorów w 2018 roku stawiają na sztuczną inteligencję i asystentów głosowych. Nowe modele OLED 4K trafią na rynek w marcu
W marcu 2018 roku na rynek ma trafić nowa linia telewizorów LG OLED, oferujących rozdzielczość 4K i technologię ThinQ. Ich sercem będzie procesor nowej generacji Alpha9 oferujący nową jakość obrazu i elementy sztucznej inteligencji. Technologia AI oraz asystenci głosowi to przyszłość rynku telewizorów. Niestety, w Polsce część funkcji z najnowszej linii telewizorów OLED 4K nie będzie dostępna ze względu na brak obsługi języka polskiego.
Linia nowych telewizorów LG OLED C8 składa się z modeli o przekątnej ekranu 55, 65 oraz 77 cali. Wszystkie wyposażone są w nowy, inteligentny procesor Alpha9. Układ ma zapewnić nową jakość obrazu niezależnie od jego źródła – jakość 4K będzie można uzyskać nawet z kablówki. Co więcej, dzięki technologii High Frame Rate odtworzy nawet 120 klatek na sekundę (obecnie standardem jest 60 kl./s).
– Niezależnie od tego, czy oglądamy telewizję z kablówki, satelity czy nawet anteny naziemnej, dzięki temu procesorowi podniesiemy jakość obrazu do rozdzielczości samego telewizora, czyli do natywnego 4K. Pracować będzie na to bardzo dużo systemów działających w tle. Dzięki nim uzyskamy płynniejsze przejścia tonalne, jeszcze bardziej wyraziste szczegóły oglądanego obrazu, a także dużo lepszą ostrość i głębię – zapewnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Wiesław Kowalczyk z LG Electronics Polska.
Nowy inteligentny chip LG zawiera także elementy sztucznej inteligencji. Telewizor będzie można kontrolować głosem – wyposażony jest w Asystenta Google i kompatybilny jest z głośnikiem Amazon Echo. Niestety, oba nie są na razie dostępne w polskiej wersji językowej.
– Sztuczna inteligencja w telewizorze jest chociażby po to, żeby można było o wiele łatwiej nim sterować i wchodzić w interakcje. Będziemy mogli dowiedzieć się od niego, jaka jest pogoda albo czegoś o programie, który oglądamy, wyszukać filmy z danym aktorem czy przejrzeć zdjęcia na dysku Google. Musimy poczekać do polskiej premiery, żeby zobaczyć, które z tych funkcjonalności będą dostępne na rynku polskim – mówi Wiesław Kowalczyk.
Włączenie telewizora w system inteligentnego domu pozwoli nam na zarządzanie gospodarstwem domowym sprzed telewizora. Stanie się tak, jeżeli reszta urządzeń będzie kompatybilna z technologią ThinQ. Aktualnie w ofercie LG znajduje się lodówka, zmywarka, pralka i piekarnik, wspierające tę technologię i komunikujące się ze sobą za pomocą łączności Wi-Fi.
– Z telewizora będziemy mogli zobaczyć, co mamy w lodówce, albo powiedzieć za jego pośrednictwem, żeby nasza pralka wyprała rzeczy o danej godzinie. Gdy pralka skończy prać, my oglądając film i siedząc w dużym pokoju, dostaniemy powiadomienie na telewizorze – tłumaczy ekspert.
Na razie nie jest znana cena nowego modelu telewizora od LG, ale można przypuszczać, że będzie ona oscylowała początkowo wokół kwoty 10 tys. złotych. 55-calowy model C7 obecnie kosztuje około 8000 zł.
Według analityków Grand View Research wartość rynku Smart TV w 2025 roku wyniesie niemal 300 mld dol. W 2018 r. sprzedanych zostanie 114 mln tego typu telewizorów.
Czytaj także
- 2025-04-15: Cykl życia smartfona jest coraz dłuższy. Mimo to większość Polaków chciałaby go wymieniać maksymalnie co dwa lata
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-10-01: Miasta stawiają na cyfryzację i inteligentne rozwiązania. To zwiększa ich atrakcyjność dla mieszkańców i inwestorów
- 2024-08-12: Agnieszka Hyży: Ja, Maciek Rock i Maciek Dowbor byliśmy taką świętą trójcą Polsatu. Ale my nie mamy tak mocnego miejsca i pomysłu na siebie w internecie jak Maciej Dowbor
- 2024-05-15: Wojciech „Łozo” Łozowski: Wziąłem już udział w większości fajnych dużych formatów telewizyjnych. Dostaję też wiele paździerzowych propozycji i je staram się odrzucać
- 2024-03-01: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Może po konkursie Miss World otworzą się perspektywy na pracę w telewizji. Chciałabym poprowadzić jakiś program
- 2024-02-29: Dagmara Kaźmierska: Zawsze miałam inne marzenia niż udział w „Tańcu z Gwiazdami”, ale zdecydowałam się w końcu spełnić prośby producentów. Już kilka lat temu mi to proponowano
- 2024-02-07: Monika Richardson: Jeżeli miałabym wracać do telewizji, to tylko do mediów publicznych. W TVP panuje jednak większy chaos, niż zakładałam, i brakuje strategii wprowadzania zmian
- 2023-12-22: Tomasz Kammel: Obawę o pracę ma każdy człowiek, który pracuje. Ja przez 27 lat w mediach starałem się robić swoje i dostosowywać się do zmian
- 2023-09-26: Na rynek trafi telewizor dedykowany dla dzieci. Będzie odporny na flamastry, zadrapania i uderzenia
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin
Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Polityka
Rośnie skala zdarzeń cybernetycznych. Niewiele firm w Polsce ubezpiecza się na wypadek ataku

Częstotliwość zgłaszanych incydentów cybernetycznych w 2024 roku wzrosła o 22 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Najwięcej roszczeń dotyczących cyberataków zgłosiły średniej wielkości organizacje i stanowiły one ponad połowę wszystkich zgłoszonych incydentów – wynika z danych „Global 2025 Cyber Risk Report”. Rosnąca skala zagrożeń przekłada się na rozwój globalnego rynku cyberubezpieczeń. W Polsce nie są to jeszcze popularne produkty, ale zainteresowanie ze strony rodzimych firm w ostatnim czasie rośnie.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.