Newsy

Polski startup opracował multimedialne aplikacje, które pomogą w terapii autyzmu u dzieci. W światowej ekspansji firmie pomoże Google

2017-05-31  |  06:25
Mówi:Michał Ryś
Funkcja:założyciel, dyrektor finansowy
Firma:DrOmnibus
  • MP4
  • Nowe technologie są integralną częścią dzisiejszej medycyny. Przy wsparciu najnowocześniejszych nowinek technicznych udaje się nie tylko ratować ludzkie życie, ale i wyznaczać innowacyjne trendy, mające podnosić standardy, a co za tym idzie efektywność w procesie leczenia i terapii. Firma Dr Omnibus tworzy specjalne narzędzia multimedialne dla dzieci z autyzmem, dzięki którym terapia przynosi jeszcze lepsze rezultaty.

    Dr Omnibus tworzy narzędzia multimedialne przeznaczone dla dzieciaków z zaburzeniami zachowania i rozwoju takimi jak autyzm.  W tym momencie grupa wiekowa to 3-14 lat – mówi agencji informacyjnej Michał Ryś, założyciel i dyrektor finansowy firmy Dr Omnibus. Po czym dodaje – Nasza innowacyjność polega na tym, że z jednej strony wykorzystujemy technologie mobilne, z drugiej strony opieramy się na potwierdzonej naukowo metodzie terapeutycznej, czyli tak naprawdę przełożyliśmy na tablet, ale też tablicę internetową, komputer już z potwierdzoną skutecznie metodę pracy z dziećmi z autyzmem. Dajemy terapeutom możliwość prowadzenia terapii o wiele bardziej efektywniej.

    Specjalista zaznacza, że aplikacje są kompatybilne z najważniejszymi systemami operacyjnymi. Co więcej, uważa, że „apki” najlepiej sprawdzą się na tabletach, bowiem przyciągną uwagę dzieci i pozwolą wejść w interakcję z programem.

    Nasze aplikacje opieramy głównie na trzech systemach, czyli iOS, Android i Windows, z tym że rekomendujemy zawsze, żeby aplikacja była wykorzystywana na tablecie. Tym bardziej, że oferuje dotykowy ekran, który sam w sobie podnosi uwagę dziecka, co jest dużo lepszym rozwiązaniem aniżeli relacja myszka-komputer czy myszka-ekran – wyjaśnia Michał Ryś.

    Warto zaznaczyć, że DrOmnibus jest jedynym start-upem z Polski, który zakwalifikował się do programu Launchpad Accelerator – obejmującego firmy z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Start-up został doceniony nie tylko za innowacyjność, ale i samą charakterystykę.

    Jako jedynej firmie z Polski udało nam się dostać na Google Launchpad. Bardzo fajny program organizowany przez Google i przez najbliższe pół roku będziemy współpracować bardzo blisko z Google'm, żeby nasz biznes, bo to nie tylko misja, ale też biznes rozwinął się na skalę globalną – komentuje Michał Ryś.

    Założyciel i dyrektor finansowy firmy Dr Omnibus podkreśla, że w 2018 roku start-up ruszy na podbój amerykańskiego rynku. Tym bardziej, że kolejne innowacyjne projekty szybko znajdują zainteresowanie wśród inwestorów na całym świecie.

    W tym roku finalizujemy nasz produkt przeznaczony dla dzieciaków. Chcemy żeby wszedł w fazę badań klinicznych. Do końca roku mamy zamiar zebrać rundę finansowania przeznaczoną na badania kliniczne. Ponadto zbieramy środki na naszą technologię, która umożliwi pracę z osobami starszymi z MSI Alzheimerem. Już złożyliśmy w tym celu projekt do firmy Bayer, która sfinansuje go prawie w 80 proc.. Od 2018 roku wyjdziemy poza Polskę i Wielką Brytanię. Celujemy zwłaszcza w rynek amerykański, który i w tym momencie stał się dla nas bardzo ciekawy – podsumowuje Michał Ryś.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Handel

    Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

    Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.