Newsy

Polski startup opracował multimedialne aplikacje, które pomogą w terapii autyzmu u dzieci. W światowej ekspansji firmie pomoże Google

2017-05-31  |  06:25
Mówi:Michał Ryś
Funkcja:założyciel, dyrektor finansowy
Firma:DrOmnibus
  • MP4
  • Nowe technologie są integralną częścią dzisiejszej medycyny. Przy wsparciu najnowocześniejszych nowinek technicznych udaje się nie tylko ratować ludzkie życie, ale i wyznaczać innowacyjne trendy, mające podnosić standardy, a co za tym idzie efektywność w procesie leczenia i terapii. Firma Dr Omnibus tworzy specjalne narzędzia multimedialne dla dzieci z autyzmem, dzięki którym terapia przynosi jeszcze lepsze rezultaty.

    Dr Omnibus tworzy narzędzia multimedialne przeznaczone dla dzieciaków z zaburzeniami zachowania i rozwoju takimi jak autyzm.  W tym momencie grupa wiekowa to 3-14 lat – mówi agencji informacyjnej Michał Ryś, założyciel i dyrektor finansowy firmy Dr Omnibus. Po czym dodaje – Nasza innowacyjność polega na tym, że z jednej strony wykorzystujemy technologie mobilne, z drugiej strony opieramy się na potwierdzonej naukowo metodzie terapeutycznej, czyli tak naprawdę przełożyliśmy na tablet, ale też tablicę internetową, komputer już z potwierdzoną skutecznie metodę pracy z dziećmi z autyzmem. Dajemy terapeutom możliwość prowadzenia terapii o wiele bardziej efektywniej.

    Specjalista zaznacza, że aplikacje są kompatybilne z najważniejszymi systemami operacyjnymi. Co więcej, uważa, że „apki” najlepiej sprawdzą się na tabletach, bowiem przyciągną uwagę dzieci i pozwolą wejść w interakcję z programem.

    Nasze aplikacje opieramy głównie na trzech systemach, czyli iOS, Android i Windows, z tym że rekomendujemy zawsze, żeby aplikacja była wykorzystywana na tablecie. Tym bardziej, że oferuje dotykowy ekran, który sam w sobie podnosi uwagę dziecka, co jest dużo lepszym rozwiązaniem aniżeli relacja myszka-komputer czy myszka-ekran – wyjaśnia Michał Ryś.

    Warto zaznaczyć, że DrOmnibus jest jedynym start-upem z Polski, który zakwalifikował się do programu Launchpad Accelerator – obejmującego firmy z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Start-up został doceniony nie tylko za innowacyjność, ale i samą charakterystykę.

    Jako jedynej firmie z Polski udało nam się dostać na Google Launchpad. Bardzo fajny program organizowany przez Google i przez najbliższe pół roku będziemy współpracować bardzo blisko z Google'm, żeby nasz biznes, bo to nie tylko misja, ale też biznes rozwinął się na skalę globalną – komentuje Michał Ryś.

    Założyciel i dyrektor finansowy firmy Dr Omnibus podkreśla, że w 2018 roku start-up ruszy na podbój amerykańskiego rynku. Tym bardziej, że kolejne innowacyjne projekty szybko znajdują zainteresowanie wśród inwestorów na całym świecie.

    W tym roku finalizujemy nasz produkt przeznaczony dla dzieciaków. Chcemy żeby wszedł w fazę badań klinicznych. Do końca roku mamy zamiar zebrać rundę finansowania przeznaczoną na badania kliniczne. Ponadto zbieramy środki na naszą technologię, która umożliwi pracę z osobami starszymi z MSI Alzheimerem. Już złożyliśmy w tym celu projekt do firmy Bayer, która sfinansuje go prawie w 80 proc.. Od 2018 roku wyjdziemy poza Polskę i Wielką Brytanię. Celujemy zwłaszcza w rynek amerykański, który i w tym momencie stał się dla nas bardzo ciekawy – podsumowuje Michał Ryś.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Firma

    Media i PR

    Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

    Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

    Polityka

    Rośnie skala zdarzeń cybernetycznych. Niewiele firm w Polsce ubezpiecza się na wypadek ataku

    Częstotliwość zgłaszanych incydentów cybernetycznych w 2024 roku wzrosła o 22 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Najwięcej roszczeń dotyczących cyberataków zgłosiły średniej wielkości organizacje i stanowiły one ponad połowę wszystkich zgłoszonych incydentów – wynika z danych „Global 2025 Cyber Risk Report”. Rosnąca skala zagrożeń przekłada się na rozwój globalnego rynku cyberubezpieczeń. W Polsce nie są to jeszcze popularne produkty, ale zainteresowanie ze strony rodzimych firm w ostatnim czasie rośnie.

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.