Newsy

Polska firma wdroży innowacyjny system informacji pasażerskiej w stolicy Kazachstanu. Będzie zarządzał 900 autobusami i multimedialnymi reklamami

2017-06-05  |  06:15

W ostatnich latach rośnie zapotrzebowanie na nowoczesne technologie, a dynamiczny rozwój tego sektora jest widoczny również na wschodzie Europy. Jedną z firm, która wprowadza innowacyjne rozwiązania na tamten rynek, jest polska firma Engave. Przedsiębiorstwo uzyskało ostatnio duży kontrakt na wdrożenie systemu informacji pasażerskiej w stolicy Kazachstanu – Astanie. Tym samym firma Engave wesprze gospodarza Expo 2017.

Kontrakt w Kazachstanie polega na dostarczeniu dla miasta Astany systemu informacji pasażerskiej dla 900 autobusów wraz z multimedialnymi mediami reklamowymi, które będą zainstalowane zarówno w autobusach, jak i na przystankach – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Dominik Żochowski, prezes zarządu firmy Engave. – Drugim etapem tego projektu jest dostarczenie internetowej platformy do sprzedaży biletów, którą robimy razem z naszymi partnerami, takimi jak Forte Bank i B-Line. Jest to bank i operator telefonii komórkowej. Będzie ona umożliwiała zakup biletów poprzez smartfony.

Za realizację kontraktu odpowiada konsorcjum w składzie Engave sp. z o.o. oraz Engave International. W zamian za wdrożenie systemu polska firma będzie obsługiwać rynek reklamowy w przestrzeni publicznej związanej z transportem przez okres 7 lat.

Innowacyjność tej usługi polega na tym, że my dostarczamy cały system w ramach inwestycji, a potem w ramach 7-letniego kontraktu mamy prawo wyłączności do korzystania z niego jako z medium reklamowego – i to będzie nasze główne źródło przychodów – wyjaśnia Dominik Żochowski.

Polska firma będzie miała bardzo trudne zadanie, bowiem będzie musiała wyposażyć 908 autobusów miejskich w jednolity system informacji pasażerskiej oraz reklam. Ponadto prace, które będą prowadzone w Astanie, obejmą także instalację specjalnych standów informacyjnych, tzw. iSTOP-ów, czyli nośników informacji i reklam outdoorowych. Na modernizację oczekuje 200 przystanków.

W pierwszym etapie montujemy tablice zarówno na przystankach, jak i w autobusach, które znajdują się na drogach łączących lotnisko z terenem expo, a także dworcu kolejowym. Będzie to jedna z głównych platform reklamowych dla firm, które na expo się wystawiają. Podobne usługi są w Polsce, bo cały system wzorowany jest na systemie, który między innymi stosowany jest w Warszawie. Przedstawiciele miasta Astany zwiedzali już Warszawę i Gdańsk. System, który tam instalujemy, jest odzwierciedleniem rozwiązań, które działają już w Polsce – tłumaczy Dominik Żochowski.

Engave pracuje też nad kolejnymi innowacyjnymi rozwiązaniami. W połowie tego roku polska firma planuje wprowadzić na rynek całą gamę produktów chmurowych.

Oferta będzie skierowana głównie do małych i średnich przedsiębiorców, i będą to usługi typu disaster recovery w chmurze, backup w chmurze i inne innowacyjne usługi. Co ważne, nie chcemy oferować samej przestrzeni obliczeniowej, tylko będą to wyspecjalizowane usługi skierowane i zabezpieczające konkretne potrzeby przedsiębiorców – podsumowuje Dominik Żochowski.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Firma

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Polityka

Rośnie skala zdarzeń cybernetycznych. Niewiele firm w Polsce ubezpiecza się na wypadek ataku

Częstotliwość zgłaszanych incydentów cybernetycznych w 2024 roku wzrosła o 22 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Najwięcej roszczeń dotyczących cyberataków zgłosiły średniej wielkości organizacje i stanowiły one ponad połowę wszystkich zgłoszonych incydentów – wynika z danych „Global 2025 Cyber Risk Report”. Rosnąca skala zagrożeń przekłada się na rozwój globalnego rynku cyberubezpieczeń. W Polsce nie są to jeszcze popularne produkty, ale zainteresowanie ze strony rodzimych firm w ostatnim czasie rośnie.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.