Mówi: | Mateusz Borowiecki |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | OptiBuy |
Nowoczesne narzędzia informatyczne coraz częściej wykorzystywane w obszarze zakupów w przedsiębiorstwach. Polska firma wdraża innowacyjne rozwiązania IT dla biznesu
Narzędzia informatyczne i wiedza consultingowa w obszarze zakupowym istnieją niemal od dwudziestu lat. Jednak dopiero od niedawna przedsiębiorstwa szerzej zaczęły je wykorzystywać. Polska firma OptiBuy wdraża innowacyjne rozwiązania IT do potrzeb biznesowych – aplikacje NextBuy i Ivalua skierowane są do średnich i dużych przedsiębiorstw oraz największych koncernów międzynarodowych.
– Zakupy to ok. 50–70 proc. przychodów w przedsiębiorstwach, więc jest to dosyć istotna część zarządzania przedsiębiorstwem, ale w głównej mierze innowacyjność wynika ze styku współpracy dostawcy i klienta. Często najciekawsze rozwiązania, które firmy starają się wdrożyć, są to pomysły ich dostawców – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Mateusz Borowiecki, prezes zarządu firmy OptiBuy.
Optymalizacja kosztów jest najbezpieczniejszym rozwiązaniem dla przedsiębiorstwa. Dlatego zadaniem firmy OptiBuy jest kontrolowanie wydatków poprzez skrupulatny monitoring zakupionych przez przedsiębiorstwo produktów, a także sprawdzenie, czy w danym momencie zakup był faktycznie niezbędny. W tym celu polska firma stworzyła zaawansowaną aplikacje NextBuy oraz oferuje aplikację Ivalua.
– W czasie projektów wykorzystujemy zarówno wiedzę consultingową, jak i narzędzia informatyczne. Jesteśmy producentem oprogramowania Nextbuy, które jest skierowane do średnich i dużych przedsiębiorstw, oraz Ivalua, które jest skierowane do największych koncernów międzynarodowych. Te narzędzia obejmują całość procesów zakupowych w przedsiębiorstwie, zarówno zakupy strategiczne – od momentu badania bazy dostawców, poprzez wybór dostawcy, negocjacje, negocjacje online w postaci aukcji, aż po kontraktowanie i zarządzanie umowami – jak i zakupy operacyjne – wyjaśnia Mateusz Borowiecki.
Narzędzia informatyczne istnieją od dziesiątków lat, lecz dopiero ostatnio ich rola w sektorze zakupowym znacząco się zwiększyła. Postęp technologiczny sprawił, że proste rozwiązania zmieniły się w potężne narzędzia, które mogą znacząco ułatwić życie przedsiębiorstwom.
– Wraz z profesjonalizacją zakupów w przedsiębiorstwach, coraz więcej rzeczy jest automatyzowanych i upraszczanych. W konsekwencji narzędzia informatyczne mogą być coraz szerzej wykorzystywane, a pracownicy w obszarze zakupów są coraz lepiej wyedukowani i mają większe oczekiwania co do narzędzi, z którymi pracują. Naturalną koleją rzeczy jest opracowywanie coraz doskonalszych rozwiązań IT, które wspierają nas w codziennej pracy – twierdzi Mateusz Borowiecki.
OptiBuy łączy technologię z doświadczeniem zakupowym. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie kadra pracowników, która dzieli się własnymi doświadczeniami.
– Zespół naszej firmy składa się w połowie z osób działających w obszarze IT, a w drugiej połowie z konsultantów, którzy wywodzą się z biznesu – byli kupcy, menadżerowie czy dyrektorzy zakupów w przedsiębiorstwach. To, co nas wyróżnia na tle konkurencji, to przede wszystkim dopasowanie narzędzi IT do nowoczesnych potrzeb biznesowych – przekonuje Mateusz Borowiecki.
OptiBuy nie skupia swojej uwagi na automatyzacji procesów, które dane przedsiębiorstwo zdołało wypracować przez lata, a poszukuje innowacyjnych rozwiązań, które gwarantują oszczędność i maksymalizację zysku.
– W naszych projektach nie skupiamy się na automatyzacji obecnych procesów, które u naszych klientów są często wypadkową historycznego sposobu działania. Jesteśmy w stanie zaproponować nowe metody działania i oprzyrządować je od strony informatycznej. To jest ten obszar, który doceniają nasi klienci – podsumowuje Mateusz Borowiecki.
Czytaj także
- 2025-06-02: Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek
- 2025-01-22: Jakub Rzeźniczak: Z szacunku dla żony odmówiłem udziału w „Tańcu z gwiazdami”. Do programu „Mówię Wam” nie pójdę ze względu na prowadzącego
- 2024-09-20: Mateusz Gessler: Gastronomia mocno się zmienia, bo i portfele naszych klientów się zmieniają. Widać, że zamawiają mniej
- 2024-08-26: Mateusz Gessler: Jako „Halo tu Polsat” nie mamy konkurencji, jesteśmy najlepsi. U nas są najlepsze pary prowadzących i mamy najlepszych kucharzy
- 2024-06-04: Magdalena Boczarska: Spektakl „Wypiór” rozprawia się z mitem romantyzmu i z postacią Adama Mickiewicza. Nasz wieszcz wcale nie był takim kryształowym bohaterem i wielkim patriotą, za jakiego go uznajemy
- 2024-07-03: Mateusz Banasiuk: Podczas studiów uczyliśmy się żonglerki maczugami i popisów cyrkowych. Te umiejętności przydały mi się w zawodzie aktora
- 2024-06-27: Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności
- 2024-06-03: Mateusz Banasiuk: Część mojej rodziny za sprawą armii Andersa wylądowała w RPA. Dla mojego ojca chrzestnego film o bitwie pod Monte Cassino ma sentymentalny wymiar
- 2024-06-11: Mateusz Banasiuk i Magdalena Boczarska: Po 10 latach razem można też pracować na jednej scenie, mieć z tego dużą frajdę i się wzajemnie inspirować
- 2023-09-01: Agnieszka Kaczorowska i Mateusz Szymkowiak: W czasach szkoły 1 września oznaczał dla nas początek czegoś fascynującego
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.