Newsy

IFA 2018: Opracowany przez Polaków inteligentny kabel przedłuży żywotność baterii w smartfonach. Zapobiegnie także przegrzaniu urządzenia

2018-09-05  |  06:00

System zasilania to najbardziej zawodny element we współczesnych smartfonach. Wraz ze wzrostem mocy obliczeniowej tych urządzeń, rośnie zapotrzebowanie na energię elektryczną. Tymczasem z roku na rok grubość telefonów jest coraz mniejsza, co naraża sprzęt na przegrzewanie się, a w skrajnych przypadkach nawet eksplozję. Polacy opracowali rozwiązanie, które będzie monitorować proces ładowania urządzeń mobilnych, aby zapobiec uszkodzeniu baterii, a przy tym wydłuży jej działanie i żywotność.

– BatteryPal jest unikalnym rozwiązaniem, pozwalającym oszczędzać baterię w smartfonie, w tablecie. Ma też funkcje zabezpieczające przed przegrzewaniem i wybuchem baterii, o których czasami słyszymy w artykułach prasowych czy telewizji – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje podczas targów IFA 2018 w Berlinie Jacek Borowski z BatteryPal.

Inteligentny kabel zastępuje podstawowy kabel ładowarki i podłączany jest bezpośrednio do smartfona. Wyposażony jest w technologię Bluetooth i dedykowaną aplikację, która poprzez automatyzację procesu ładowania w bezpiecznych zakresach zapewnia optymalne ładowanie akumulatora. To zaś wydłuża jego żywotność i chroni przed przegrzaniem. Można zostawić smartfon w ładowarce przez całą noc bez obawy o to, że bateria się przegrzeje bądź wybuchnie.

Z problemem przegrzewających się smartfonów zmagały się zarówno urządzenia z systemem iOS, jak i z Androidem. W wyniku nieprawidłowego wykonania, bateria w modelu Samsung Galaxy Note 7 miała tendencję do przegrzewania się, a nawet stawania w płomieniach. Koreański producent został zmuszony do  wycofania wszystkich urządzeń z rynku.

– Długość baterii zależy w dużym stopniu od stopnia naładowania, tzn. optymalnym poziomem ładowania baterii jest 20-80 proc. BatteryPal podpięty do smartfona i połączony za pomocą Bluetooth, rozpoznaje stan naładowania baterii i kontroluje temperaturę ładowanej baterii. Dzięki temu nie przegrzewamy jej, co ma miejsce przy ładowaniu do 100 proc., i oszczędzamy w dłuższym czasie jej żywotność – przekonuje Jacek Borowski.

BatteryPal trafi na Kickstartera, gdzie będzie można zamówić go za ok. 100-150 zł. Sprzęt ma być uniwersalny i będzie współpracował ze wszystkimi ładowarkami oraz urządzeniami mobilnymi jako dodatkowe urządzenie peryferyjne.

Według analityków Zion Market Research wartość rynku baterii litowo-jonowych wzrośnie do 2022 roku do blisko 68 mld dol., przy średniorocznym tempie wzrostu na poziomie 13,7 proc.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Firma

Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.

Prawo

Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.

Transport

Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.