Newsy

Wyścig na megapiksele w smartfonach skończył się już definitywnie. Osoby szukające nowego telefonu większą uwagę zwracają na jakość zdjęć

2017-06-09  |  06:20
Mówi:Agnieszka Jaśkiewicz
Funkcja:dyrektor ds. marketingu w Sony Mobile Polska
  • MP4
  • Jeszcze kilka lat temu osoby kupujące aparat cyfrowy stosowały proste, choć często błędne założenie: większa liczba megapikseli to lepsza jakość zdjęć. Potem trend ten przeniósł się na rynek smartfonów, przez co producenci starali się wyposażać nowe telefony w matryce o gigantycznych rozdzielczościach. Obecnie jednak rynek wszedł już w fazę dojrzałości i liczą się większe pojedyncze piksele. 

    Przykładem nowego, topowego smartfona, który nie epatuje przesadnie wysoką rozdzielczością matrycy, jest Sony Xperia XZ Premium. Jak twierdzi japoński producent, nie chodzi tu o ilość – największą zaletą nowej matrycy wykorzystywanej przez moduł fotograficzny tego smartfona są większe pojedyncze piksele. Dzięki nim na każdy z nich pada w momencie rejestracji obrazu więcej światła, co przekłada się na jego lepszą jakość zdjęć i filmów. Inną zaletą aparatu jest technologia ustawiania ostrości przewidująca, gdzie znajdzie się przemieszczający się przedmiot w momencie wykonania zdjęcia. 

    – W Sony Xperia XZ Premium zastosowaliśmy 19-megapikselową matrycę, czyli teoretycznie jest to mniej megapikseli niż w innych modelach. Natomiast są one większe, co oznacza, że łapią więcej światła w polu robienia zdjęcia. Dzięki temu zdjęcie jest lepiej doświetlone, ostrzejsze, ma lepszy kontrast, czerń jest naprawdę czarna, biel jest biała itd. – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Agnieszka Jaśkiewicz, dyrektor ds. marketingu w Sony Mobile Polska.

    Większa powierzchnia i większe pojedyncze piksele to jednak nie są jedyne innowacje zastosowane przez Sony – najważniejszego światowego producenta matryc stosowanych w modułach fotograficznych smartfonów, i to właściwie wszystkich marek.

    – Ponadto mamy system Motion Eye, czyli dodatkową pamięć zintegrowaną z matrycą, która sprawia, że gdy rejestrujemy ruch, matryca buforuje to, co się dzieje w pamięci. Dzięki temu możemy to albo potem zwalniać do trybu Super Slow-motion, albo uruchomić funkcję Predictive Capture, czyli zapisywanie obrazu, gdy tylko matryca wykryje ruch.

    Obecnie użytkownicy smartfonów nie zwracają już tak dużej uwagi na liczbę megapikseli w głównym aparacie telefonu. Dla klientów ważniejsze są wydajność  i możliwości urządzenia, które mają przełożyć się na ostre, dobrej jakości zdjęcia nawet przy słabym oświetleniu lub w przypadku obiektów będących w ruchu.

    – Wydaje mi się, że już nie ma tej wojny megapikselowej, która jakiś czas temu była. Jedni mówili dwa, trzy, pięć, siedem, osiem [milionów pikseli - red.]. Gdzieś powyżej 10 zaprzestało się mówić o wojnie megapikselowej. Dla użytkownika ważne jest poczucie, że robi dobre zdjęcia. Na pewno przy modelach premium użytkownicy nie stają już przed półką i nie porównują samych megapikseli. Raczej patrzy się na wydajność, ogólne opinie; dba się o to, żeby zdjęcia były ostre, żeby można było uchwycić różne ciekawe momenty – twierdzi Agnieszka Jaśkiewicz.

    Dyrektor ds. marketingu w Sony Mobile Polska podkreśla, że użytkownicy smartfonów Sony często wygrywają rozmaite konkursy organizowane na Instagramie. Według niej to dowód na to, że urządzenia japońskiego producenta potrafią uchwycić najpiękniejsze momenty naszego życia. Przypomina też, że z matryc Sony korzysta wielu innych topowych producentów, choć najnowsze rozwiązania japoński producent przez pewien czas zachowuje na wyłączność.

    –  Mogę powiedzieć, że system Motion Eye, który teraz mamy, jest to dla nas ekskluzywne rozwiązanie na około 12 miesięcy. Zakładam, że to oznacza, że po 12 miesiącach każdy będzie mógł się starać o nabycie takiego rozwiązania – podsumowuje Agnieszka Jaśkiewicz.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Handel

    Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski

    – Deregulacja prawa gospodarczego ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyciągania inwestycji – ocenia prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Andrzej Dycha. W tym tygodniu zespół ds. tej deregulacji, który powstał w odpowiedzi na apel premiera Donalda Tuska, przedstawił już pierwsze propozycje zmian, w tym m.in. ograniczenie kontroli firm, uproszczenie przepisów podatkowych i ułatwienia w zatrudnianiu cudzoziemców. Prezes PAIH wskazuje, że jednym z punktów tej listy powinno być również wzmocnienie roli izb gospodarczych, które mogą odgrywać większą rolę w dialogu między biznesem a rządem.

    Transport

    Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

    W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

    Handel

    Wysoka akcyza na e-papierosy to nokaut dla polskiej branży vapingowej. Eksperci ostrzegają przed upadłościami, ale i problemami z fiskusem

    Sejm proceduje obecnie projekt nowelizacji ustawy akcyzowej, który ma na celu objęcie tym podatkiem nowych kategorii wyrobów, w tym jedno- i wielorazowych e-papierosów. Nowe regulacje mają ograniczyć dostępność takich wyrobów wśród młodzieży, ale eksperci oceniają, że ich skutki mogą być odwrotne od zamierzonych. – Impakt uchwalonej w pośpiechu ustawy może być druzgocący dla przemysłu vapingowego, a jednocześnie nie przynieść jakichkolwiek korzyści związanych z ograniczeniem dostępności e-papierosów wśród małoletnich – mówi radca prawny Adam Borowski.

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.