Newsy

Ostre zdjęcia w ciemności i w ruchu możliwe dzięki nowym technologiom. Producenci smartfonów stawiają na zaawansowane obiektywy

2017-06-01  |  06:20
Mówi:Agnieszka Jaśkiewicz
Funkcja:dyrektor ds. marketingu w Sony Mobile Polska
  • MP4
  • Zarejestrowanie ostrych zdjęć w ciemności i w przypadku obiektów w ruchu stanowiło zawsze największy problem dla użytkowników smartfonów. Sony opracowało jednak rozwiązania, które mają umożliwić wykonywanie udanych fotografii nawet w takich warunkach.

    – Szereg badań wskazuje na to, że są dwa obszary, które zazwyczaj są problematyczne dla klientów. To zdjęcia robione w ciemności i zdjęcia robione w ruchu – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Agnieszka Jaśkiewicz, dyrektor ds. marketingu w Sony Mobile Polska. – W związku z tym już od modelu Sony Xperia X proponujemy klientom w naszym aparacie technologie, dzięki którym aparat automatycznie radzi sobie z obiektami w ruchu. Już wtedy zastosowaliśmy hybrydowy autofocus, natomiast teraz, w najnowszych modelach, proponujemy technologię Predictive Capture.  

    W ostatnim czasie japoński koncern zmienił globalną strategię w segmencie smartfonów. Sony wstrzymało na razie premiery urządzeń z tzw. średniej półki i postawiło na dwa nowe modele, które można nazwać sztandarowymi. W ocenie analityków rynku szczególnie Xperia XZ Premium ma zadatki, aby stać się jednym z najlepiej sprzedających się urządzeń w palecie firmy. Jego zalety to wysokiej jakości podzespoły połączone z rozsądną ceną i unikalnymi funkcjami, takimi jak Predictive Capture.

    Dzięki tej technologii aparat śledzi obiekt poruszający się w kadrze, wykorzystując do tego hybrydowy system ustawiania ostrości. Automatycznie wykrywa ruch i pozwala na zarejestrowanie do czterech zdjęć zanim użytkownik w ogóle naciśnie spust migawki.

    – Predictive Capture dokłada do tego dodatkową funkcję i rejestruje to, co się dzieje jeszcze przed naciśnięciem spustu migawki i automatycznie wykrywa ruch – wyjaśnia Agnieszka Jaśkiewicz. – To oznacza, że jeżeli mamy snowboardzistę, który skacze, i już go chcemy uchwycić na zdjęciu, to smartfon wykrywa ruch i zaczyna rejestrować obraz, a później proponuje nam najlepsze z możliwych ujęć

    Hybrydowy autofocus znajduje się już w większości modeli Sony. Dodatkowo w przypadku Xperii XZ Premium dochodzi właśnie technologia Predictive Capture, kluczowa ze względu na ustawianie ostrości na obiektach w ruchu.

    – Funkcje te są funkcjami automatycznym smartfona. Dlaczego tak jest? Dlatego, że my wiemy, że większość osób robi zdjęcia w trybie automatycznym, nie manualnym – mówi Agnieszka Jaśkiewicz. – Chcemy, by dla klienta było to jak najprostsze, jak najłatwiejsze w użytkowaniu i dało mu możliwość cieszenia się super jakością zdjęć bez szukania dodatkowych opcji w smartfonie. Te funkcje automatycznie działają w tle.

    Firma badawcza IDC szacuje, że w ubiegłym roku sprzedano w Polsce niemal 8 mln smartfonów, co oznacza ponad 5-proc. wzrost w porównaniu z 2015 rokiem. Prognozy mówią, że w 2017 roku sprzedaż smartfonów dalej będzie rosła i osiągnie liczbę ponad 8,4 mln urządzeń, z czego 90 proc. będą stanowiły smartfony wyposażone w technologię LTE. Przestaje to być zatem wyróżnik decydujący o zakupie nowego smartfona, natomiast w dalszym ciągu kupujący zwracają uwagę właśnie na możliwości urządzeń związane z fotografowaniem i filmowaniem.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Venture Cafe Warsaw

    Finanse

    Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

    Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

    Ochrona środowiska

    Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

    Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

    Finanse

    72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

    W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.