Newsy

Firmy coraz częściej zmieniają swoje siedziby. Polska aplikacja mobilna do zarządzania biurem ma pomóc w adaptacji w nowym miejscu

2017-10-13  |  06:00
Mówi:Robert Strzelecki
Funkcja:wiceprezes zarządu
Firma:TenderHut
  • MP4
  • Do końca 2017 roku tylko w samej Warszawie powstanie ponad 350 tys. mkw nowej przestrzeni biurowej. Zauważalny jest trend reorganizacji wynajmowanej powierzchni biurowej zarówno pod kątem organizacyjnym, jak i kosztowym. Coraz częściej firmy decydują się na zmianę lokalizacji. Ponoszą koszty nie tylko zmiany siedziby, lecz także związane z adaptacją pracowników do nowych pomieszczeń. Pracownicy, kontrahenci i goście często tracą czas na odnalezienie się w nowych pomieszczeniach, poszukując odpowiednich osób czy sal konferencyjnych. Polska aplikacja do zarządzania biurem ma być odpowiedzią na ten problem.

    – Zonifero to aplikacja, którą wykonaliśmy na początku na własny użytek. Służy do zarządzania biurem, przyjmowania nowych pracowników do biura czy informowania pracowników zdalnych, którzy przyjechali do biura, o tym, gdzie mogą znaleźć w biurze, np. sale konferencyjne, kuchnie, departamenty HR czy administracji – tłumaczy agencji informacyjnej Newseria Innowacje Robert Strzelecki, wiceprezes grupy kapitałowej TenderHut.

    Z przygotowanego przez Colliers International raportu „Polska. Market Insights. Raport roczny 2017” wynika, że w 2016 r. deweloperzy oddali do użytku rekordową liczbę powierzchni biurowej – niemal 900 tys. mkw. To o 60 proc. więcej niż średnia z lat 2011–2015. Do końca 2017 r. oddanych do użytku zostanie kolejnych ok. 900 tys. mkw. To oznacza, że coraz więcej firm będzie zmieniać swoje siedziby.

    – Mamy wszystko w jednym miejscu, możemy zarezerwować salę konferencyjną, powiedzieć, że kogoś szukamy, możemy znaleźć osobę, do której chcielibyśmy pójść. Jest cały szereg notyfikacji związanych z biurem czy rzeczy związanych z ogólną pracą biura, informujemy np. dział administracji, że jest nieporządek w sali i trzeba go posprzątać albo że potrzebujemy serwis kawowy do sali, bo mamy gości – wyjaśnia Robert Strzelecki.

    Według badania „Digital Workplace Report: Transforming Your Business” stworzonego przez Dimension Data, w którym wzięło udział 800 specjalistów ds. IT i biznesu z dużych przedsiębiorstw operujących w 15 krajach, 40 proc. firm zatrudnia pracowników zdalnych na pełen etat, a 56 proc. zatrudni takich pracowników w ciągu najbliższych dwóch lat. 25 proc. przedsiębiorstw uważa, że już w ciągu najbliższego roku istotnym elementem funkcjonowania firmy będzie analityka miejsca pracy.

    – Aplikacja ma szereg funkcji niedostępnych dla normalnego użytkownika, ale dostępnych dla office managera, związanych ze statystyką używania biura. Może się on dowiedzieć, ile razy sala konferencyjna była używana, ile osób było średnio w sali, może podejmować decyzje w sposób wiarygodny na temat tego, ile sal konferencyjnych potrzebujemy w biurze, patrzeć, ile było zgłoszeń dotyczących np. zepsutego sprzętu, takiego jak drukarka czy sprzęt telekonferencyjny – wyjaśnia wiceprezes grupy kapitałowej TenderHut.

    Obecnie w budowie jest ponad 1,5 mln mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej, z czego 46 proc. powstaje w Warszawie. Do końca 2017 r. w stolicy ma powstać 352 tys. mkw. nowej powierzchni biurowej. Jak zauważają eksperci z Colliers International, wśród firm coraz bardziej widoczny jest trend reorganizacji wynajmowanej powierzchni biurowej zarówno pod kątem organizacyjnym, jak i kosztowym. W efekcie czego coraz częstsze są relokacje i zapotrzebowanie na rozwiązania organizujące nową przestrzeń biurową.

    – Mamy zapytania z różnych obszarów, zarówno z obszarów związanych z administracją publiczną, centrami szkoleniowym, jak i biznesem. Aplikacja jest przygotowana dla każdej wielkości firmy, obsługuje też wiele budynków, wiele lokalizacji czy pięter – zapewnia Robert Strzelecki.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Handel

    Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski

    – Deregulacja prawa gospodarczego ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyciągania inwestycji – ocenia prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Andrzej Dycha. W tym tygodniu zespół ds. tej deregulacji, który powstał w odpowiedzi na apel premiera Donalda Tuska, przedstawił już pierwsze propozycje zmian, w tym m.in. ograniczenie kontroli firm, uproszczenie przepisów podatkowych i ułatwienia w zatrudnianiu cudzoziemców. Prezes PAIH wskazuje, że jednym z punktów tej listy powinno być również wzmocnienie roli izb gospodarczych, które mogą odgrywać większą rolę w dialogu między biznesem a rządem.

    Transport

    Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

    W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

    Handel

    Wysoka akcyza na e-papierosy to nokaut dla polskiej branży vapingowej. Eksperci ostrzegają przed upadłościami, ale i problemami z fiskusem

    Sejm proceduje obecnie projekt nowelizacji ustawy akcyzowej, który ma na celu objęcie tym podatkiem nowych kategorii wyrobów, w tym jedno- i wielorazowych e-papierosów. Nowe regulacje mają ograniczyć dostępność takich wyrobów wśród młodzieży, ale eksperci oceniają, że ich skutki mogą być odwrotne od zamierzonych. – Impakt uchwalonej w pośpiechu ustawy może być druzgocący dla przemysłu vapingowego, a jednocześnie nie przynieść jakichkolwiek korzyści związanych z ograniczeniem dostępności e-papierosów wśród małoletnich – mówi radca prawny Adam Borowski.

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.