Newsy

Byli pracownicy i sympatycy Nokii stworzyli własną firmę. Stoją za wielkim powrotem telefonów tej marki

2017-05-31  |  06:15

Firma HMD Global stoi za wielkim powrotem marki Nokia na rynek producentów telefonów i smartfonów. Związani od wielu lat z Nokią pracownicy postanowili założyć niezależną firmę i wskrzesić fińską markę na tym rynku. Zapowiadają kolejne premiery kultowego telefonu Nokia.

HMD Global przez 10 lat będzie wyłącznym licencjobiorcą marki Nokia, której używa na telefonach, smartfonach i w przyszłości prawdopodobnie tabletach – zdradza nam Robert Siewierski, country manager HMD Global. – Nasza firma powstała tylko i wyłącznie dla Nokii, by przywrócić jej świetność. Chcemy wprowadzać na rynek produkty Nokia. Żadnych innych.

Nad jakością najnowszych produktów czuwa zespół specjalistów, przy czym warto podkreślić, że niektórzy z pracowników HMD Global związani są z firmą Nokią od wielu lat. Jak deklaruje polski przedstawiciel marki, firma zachowa dzięki temu swój unikalny charakter, sięgając do korzeni i czerpiąc z doświadczenia to, co najlepsze. 

HMD Global to nie tylko ludzie, którzy wcześniej pracowali w Nokii. To są osoby, które śmiało można nazwać fanatykami brandu Nokia. To są inżynierowie, którzy współpracowali z Nokią przy tworzeniu poprzednich modeli. Dzisiaj bardzo chętnie włączyli się do tej nowej rodziny. Są to architekci, projektanci, którzy kochali ten brand i chcą mu poświęcić czas i zaangażowanie. Projektują dla nas nowe urządzenia i są z nami na pokładzie – przekonuje Robert Siewierski.

Country manager HMD Global przyznaje, że wszystkie telefony produkowane są w Chinach, ale zaznacza, że HMD to firma wyłącznie fińska, z siedzibą główną w Espoo – tej samej miejscowości, z której wywodzi się sama Nokia.

Plany na przyszłość firmy zakładają, że oprócz odświeżonej Nokii 3310, która dopiero co pojawiła się na rynku, entuzjaści smartfonów mogą spodziewać się w tym roku wielu nowych modeli, wyposażonych w najnowszą wersję systemu Android. 

Za kilka tygodni na polskim rynku pojawią się trzy smartfony Nokia 3, Nokia 5 i Nokia 6, a do końca roku może pojawią się inne modele. Nokia 3 i Nokia 5 to smartfony, które będą pierwsze na rynku, a kilka dni później, dosłownie tydzień, pojawi się Nokia 6. Nokia 6 to 5,5-calowy smartfon. Nokia 5 to 5,2 cala, a Nokia 3 to 5 cali – wylicza Robert Siewierski i dodaje – Wszystkie smartfony charakteryzują się jednym. Bez względu na to, jaką mają specyfikacje techniczną, wyróżniają się świetną jakością wykonania i zawsze będą oferować najnowszą wersję Androida i jest to natywny Android, bez żadnych naszych nakładek, naszych dodatków. Po prostu czysty Android.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Prawo

Mikro-, małe i średnie firmy liczą na lepszy dostęp do finansowania. To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego

Sektor MŚP stanowi 99 proc. firm w Polsce i odpowiada za prawie połowę polskiego PKB. Dlatego od jego rozwoju w dużej mierze uzależniony jest wzrost gospodarczy. Ekonomiści wskazują jednak, że poziom inwestycji jest zbyt niski, by budować silne podstawy rozwoju. Jak  wskazuje Rzecznik MŚP, przedsiębiorcy liczą na lepszy dostęp do finansowania bankowego. Chodzi nie tylko o wsparcie inwestycji w kraju, lecz również w ekspansji zagranicznej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.