Mówi: | Maciej Repelowski |
Funkcja: | konstruktor tylnego skrzydła |
Firma: | PWR Racing Team, Politechnika Wrocławska |
Studenci z Politechniki Wrocławskiej budują bolid wyścigowy na wzór Formuły 1. Model weźmie udział w międzynarodowych zawodach
PW Racing Team to grupa ponad 60 studentów Politechniki Wrocławskiej, pracująca nad skonstruowaniem nowego aerodynamicznego bolidu wyścigowego, przypominającego samochody Formuły 1. Konstrukcja ma wziąć udział w wielu prestiżowych zawodach, zrzeszających najlepsze uczelnie techniczne z całego świata.
PW Racing Team ma już na swoim koncie pierwsze sukcesy międzynarodowe. Zeszłoroczne doświadczenia mają przełożyć się na kolejne przyszłe wyróżnienia, między innymi dzięki skonstruowaniu nowego, lepszego bolidu.
– Nasze sukcesy z ubiegłego roku to piąte miejsce w klasyfikacji generalnej zawodów w Wielkiej Brytanii i w Czechach oraz wygranie konkurencji Acceleration w najbardziej prestiżowych zawodach w Niemczech. W tym roku planujemy co najmniej powtórzyć te sukcesy, a przy odrobinie szczęścia otrzeć się o pierwszą trójkę w klasyfikacji generalnej – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Maciej Repelowski, konstruktor tylnego skrzydła, należący do zespołu PW Racing Team.
Nowy bolid RT08 w porównaniu do swych poprzedników jest jeszcze bardziej aerodynamiczny. Studentom udało się zmodernizować całą konstrukcję oraz znacząco obniżyć jej wagę. Dzięki temu bolid będzie jeszcze bardziej wszechstronny i z łatwością poradzi sobie m.in. w takiej konkurencji jak Skid Pad, która polega na przejechaniu bardzo wąskiego toru w kształcie ósemki.
– Najbardziej zauważalną różnicą w nowej konstrukcji RT08 będzie zwiększona ilość elementów aerodynamiki, poprawi to zachowanie samochodu w zakrętach, pomoże nam podczas zawodów w kilku konkurencjach. Implementacja pakietu aerodynamicznego pozwala na zwiększenie przyczepności i docisku na zakrętach, co pomaga nam osiągać lepsze wyniki. Podstawowym założeniem przy projektowaniu nowego bolidu było zmniejszenie jego masy. Niemal cały rok każdy dział pracował nad tym, aby wykorzystując najnowsze technologie ten cel osiągnąć. Jako że jesteśmy już na etapie wykonawstwa bolidu, mogę powiedzieć, że ten cel się udał – twierdzi Maciej Repelowski.
PW Racing Team to zespół przyszłych inżynierów, który liczy ponad 60 studentów. Młodzi konstruktorzy mają możliwość tworzenia innowacyjnych bolidów wyścigowych, które prezentowane są podczas zawodów na arenie międzynarodowej.
– PW Racing Team to zespół podzielony na poszczególne działy: zawieszenie, silnik, przeniesienie napędu, konstrukcja nośna, aerodynamika, elektronika oraz dział marketingu, które od września do czerwca pracują nad nowym bolidem – wylicza Maciej Repelowski. Jak mówi budowa bolidu składa się z kilku faz – Najpierw jest etap koncepcji, gdzie zastanawiamy się nad tym, jak powinien wyglądać nowy samochód, później etap designu, gdzie projektujemy poszczególne elementy, etap wykonawstwa, gdzie wysyłamy nasze projekty do firm zajmujących się tworzeniem poszczególnych komponentów. Później auto jest składane i testowane tak, aby w 100 proc. wykorzystać potencjał nowej konstrukcji na zawodach.
Młody konstruktor podkreśla, że projekt pozwala przyszłym inżynierom nie tylko nabyć doświadczenie, ale i obcować z najnowszymi technologiami. Zdobyte umiejętności mają im się przydać w przyszłości na rynku pracy.
– PW Racing Team pozwala nam wykorzystać w praktyce wiedzę, którą nabywamy podczas studiów. Jest również szansą na to, aby działać z najnowszymi technologiami dostępnymi na rynku, takimi jak włókno węglowe czy druk 3D. Jest to również sprawdzian naszych umiejętności i pracy w dużej grupie ludzi – podsumowuje Maciej Repelowski.
Czytaj także
- 2024-11-18: Maciej Rock: „Must Be the Music” to jeden z moich ulubionych programów. Szczególnie wspominam Korę
- 2024-11-26: Maciej Rock: „Halo tu Polsat” to bardzo trudny program. Jesteśmy przed kamerami przez trzy godziny i cały czas musimy zachować energię
- 2024-11-13: Katarzyna Dowbor: Mamy z synem umowę, że nie rozmawiamy o pracy. Cieszę się, że został ciepło przyjęty przez widzów TVN i ma dobre wyniki oglądalności
- 2024-08-30: Katarzyna Cichopek: Mamy z Maciejem tyle zajętości związanych z produkcjami Polsatu, że musieliśmy zrobić sobie przerwę od naszego podcastu
- 2024-08-12: Agnieszka Hyży: Ja, Maciek Rock i Maciek Dowbor byliśmy taką świętą trójcą Polsatu. Ale my nie mamy tak mocnego miejsca i pomysłu na siebie w internecie jak Maciej Dowbor
- 2024-08-19: Agnieszka Hyży: Marzyłam o programie porannym, choć myślałam, że ten projekt już się nie wydarzy. Mam nadzieję, że format „Halo tu Polsat” wprowadzi na rynek nową jakość
- 2024-08-27: Agnieszka Hyży: W nowym programie mamy bardzo doświadczonych prowadzących jak Kasia Cichopek i Maciek Kurzejewski. Będą dla nas absolutnie cenną skarbnicą wiedzy
- 2024-07-29: Sektor gier silnie reprezentowany na warszawskim parkiecie. GPW liczy na kolejne debiuty firm gamingowych
- 2024-04-24: Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej
- 2024-04-11: Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Regularne badania profilaktyczne stawiamy sobie za punkt honoru. Chcemy być zdrowi i aktywni
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.