Newsy

Studenci z Politechniki Wrocławskiej budują bolid wyścigowy na wzór Formuły 1. Model weźmie udział w międzynarodowych zawodach

2017-05-30  |  06:25
Mówi:Maciej Repelowski
Funkcja:konstruktor tylnego skrzydła
Firma:PWR Racing Team, Politechnika Wrocławska
  • MP4
  • PW Racing Team to grupa ponad 60 studentów Politechniki Wrocławskiej, pracująca nad skonstruowaniem nowego aerodynamicznego bolidu wyścigowego, przypominającego samochody Formuły 1. Konstrukcja ma wziąć udział w wielu prestiżowych zawodach, zrzeszających najlepsze uczelnie techniczne z całego świata.

    PW Racing Team ma już na swoim koncie pierwsze sukcesy międzynarodowe. Zeszłoroczne doświadczenia mają przełożyć się na kolejne przyszłe wyróżnienia, między innymi dzięki skonstruowaniu nowego, lepszego bolidu.

    – Nasze sukcesy z ubiegłego roku to piąte miejsce w klasyfikacji generalnej zawodów w Wielkiej Brytanii i w Czechach oraz wygranie konkurencji Acceleration w najbardziej prestiżowych zawodach w Niemczech. W tym roku planujemy co najmniej powtórzyć te sukcesy, a przy odrobinie szczęścia otrzeć się o pierwszą trójkę w klasyfikacji generalnej – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Maciej Repelowski, konstruktor tylnego skrzydła, należący do zespołu PW Racing Team.

    Nowy bolid RT08 w porównaniu do swych poprzedników jest jeszcze bardziej aerodynamiczny. Studentom udało się zmodernizować całą konstrukcję oraz znacząco obniżyć jej wagę. Dzięki temu bolid będzie jeszcze bardziej wszechstronny i z łatwością poradzi sobie m.in. w takiej konkurencji jak Skid Pad, która polega na przejechaniu bardzo wąskiego toru w kształcie ósemki.

    – Najbardziej zauważalną różnicą w nowej konstrukcji RT08 będzie zwiększona ilość elementów aerodynamiki, poprawi to zachowanie samochodu w zakrętach, pomoże nam podczas zawodów w kilku konkurencjach. Implementacja pakietu aerodynamicznego pozwala na zwiększenie przyczepności i docisku na zakrętach, co pomaga nam osiągać lepsze wyniki. Podstawowym założeniem przy projektowaniu nowego bolidu było zmniejszenie jego masy. Niemal cały rok każdy dział pracował nad tym, aby wykorzystując najnowsze technologie ten cel osiągnąć. Jako że jesteśmy już na etapie wykonawstwa bolidu, mogę powiedzieć, że ten cel się udał – twierdzi Maciej Repelowski.

    PW Racing Team to zespół przyszłych inżynierów, który liczy ponad 60 studentów. Młodzi konstruktorzy mają możliwość tworzenia innowacyjnych bolidów wyścigowych, które prezentowane są podczas zawodów na arenie międzynarodowej.

    – PW Racing Team to zespół podzielony na poszczególne działy: zawieszenie, silnik, przeniesienie napędu, konstrukcja nośna, aerodynamika, elektronika oraz dział marketingu, które od września do czerwca pracują nad nowym bolidem – wylicza Maciej Repelowski. Jak mówi budowa bolidu składa się z kilku faz – Najpierw jest etap koncepcji, gdzie zastanawiamy się nad tym, jak powinien wyglądać nowy samochód, później etap designu, gdzie projektujemy poszczególne elementy, etap wykonawstwa, gdzie wysyłamy nasze projekty do firm zajmujących się tworzeniem poszczególnych komponentów. Później auto jest składane i testowane tak, aby w 100 proc. wykorzystać potencjał nowej konstrukcji na zawodach.

    Młody konstruktor podkreśla, że projekt pozwala przyszłym inżynierom nie tylko nabyć doświadczenie, ale i obcować z najnowszymi technologiami. Zdobyte umiejętności mają im się przydać w przyszłości na rynku pracy.

    – PW Racing Team pozwala nam wykorzystać w praktyce wiedzę, którą nabywamy podczas studiów. Jest również szansą na to, aby działać z najnowszymi technologiami dostępnymi na rynku, takimi jak włókno węglowe czy druk 3D. Jest to również sprawdzian naszych umiejętności i pracy w dużej grupie ludzi – podsumowuje Maciej Repelowski.

    Czytaj także

    Motoryzacja

    Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość rewolucjonizują fabryki motoryzacyjne. Technologią zainteresowani są także dealerzy aut

    Procesy projektowania, montażu i sprzedaży samochodów przenoszą się do wirtualnej rzeczywistości. Dzięki wykorzystaniu gogli wirtualnej, rozszerzonej i mieszanej rzeczywistości koncerny mogą zwirtualizować większość prac wykonywanych zarówno w fabrykach, jak i salonach firmowych. Gogle ułatwiają projektantom modelowanie prototypów nowych pojazdów, przyspieszają proces wdrażania nowych pracowników na linie montażowe i zwiększają immersyjność prezentacji sprzedażowej.  

    Finanse

    Cyberprzestępcy podszywają się pod Netfliksa czy PayPal, by wyłudzić pieniądze. Polacy potrzebują edukacji związanej z cyberbezpieczeństwem

    Rośnie liczba cyberataków. Tylko w 2018 roku CERT Polska zanotował ponad 3,7 tys. incydentów naruszenia cyberbezpieczeństwa. To przede wszystkim phishing, dystrybucja złośliwego oprogramowania i spam. W ciągu roku trzykrotnie wzrosła liczba fałszywych sklepów internetowych. Cyberprzestępcy stale poszukują nowych historii, które uwiarygodnią ich przed odbiorcami wiadomości. Zagrożenia w sieci przybliży kampania edukacyjna „CyberLiga”, która w stylistyce znanych produkcji takich jak „Gra o Tron” czy „Avengers”, pokazuje, że w cyberprzestrzeni cały czas toczy się niebezpieczna gra.

    Firma

    Rynek fintechów ewoluuje w stronę inteligentnego przetwarzania danych. Celem jest skuteczniejsze dotarcie do klienta

    Współczesne branże content marketingu oraz fintechów w ogromnej mierze polegają na informacjach pozyskanych i przetwarzanych w ramach zbiorów big data. Inteligentne zarządzanie rozproszonymi danymi pozwala w spersonalizowany sposób podejść do klienta, a przy wykorzystaniu w ramach ich analizy technologii blockchain – zwiększyć bezpieczeństwo poufnych informacji. Celem jest przede wszystkim skuteczniejsze dotarcie do konkretnego klienta, a przy tym minimalizowanie efektów RODO, w tym m.in. nadużywania prawa do bycia zapomnianym.