Mówi: | Rob Carter |
Firma: | Cyberfishing |
Technologie coraz skuteczniej wspierają hobbystów. Inteligentny czujnik wskaże wędkarzom najlepsze miejsce połowu, a luneta pomoże obrać cel myśliwym
Na rynku urządzeń wspierających hobbystów pojawia się coraz więcej rozwiązań inteligentnych, zwłaszcza w dziedzinie optyki. Luneta z wyświetlaczem head-up, strzelba z technologią namierzania celu znaną z nowoczesnych myśliwców czy domowy teleskop, który obraz obserwowanego nieba wyświetli na tablecie. Nowinki technologiczne pomogą m.in. myśliwym i astronomom, a także wędkarzom. Inteligentny czujnik montowany na wędce zapisze datę i godzinę udanego połowu, a także zapamięta jego lokalizację.
– Cyberfishing to nowa technologia dla wędkarzy – inteligentny czujnik, który pasuje do każdej wędki. Urządzenie komunikuje się za pomocą Bluetootha z aplikacją w telefonie, która pomaga obliczyć liczbę wykonanych rzutów w trakcie łowienia. Gdy uda się nam coś złowić, wystarczy nacisnąć przycisk, a aplikacja odnotuje ten fakt oraz oznaczy miejsce udanego połowu, wykorzystując lokalizację GPS – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Rob Carter z Cyberfishing.
Zapisana informacja zostaje rozszerzona o dane dotyczące warunków pogodowych oraz godziny i daty połowu. Dzięki temu wędkarzom łatwiej będzie powrócić do miejsc, w których w przeszłości odnotowali najbardziej udane połowy. Potencjalny rynek odbiorców według szacunków producenta liczy około pół miliarda osób, które w większości mają po kilka wędek.
– Jako wędkarze stajemy obecnie przed dużym problemem – nie ma już tak wiele ryb, a dostęp do dobrych łowisk jest znacznie ograniczony. Dlatego idealnie byłoby, gdyby ci, którzy mają mało czasu, mogli się udać od razu do miejsca, w którym będzie dużo ryb, i dzięki temu łowić częściej – przekonuje Ron Carter.
Na rynku pojawia się coraz więcej urządzeń inteligentnych, które wspierają osoby uprawiające różnego rodzaju hobby. Przykładem mogą być inteligentne strzelby, wyposażone w technologię lock-on, podobną do tej, która znana jest z myśliwców. Dzięki niej strzelba nie odda strzału, dopóki nie będzie pewne, że kula trafi w cel, nawet pomimo naciśnięcia spustu. Inteligentne strzelby zapewniają celność mierzenia nawet z odległości kilometra. Tego typu innowacje budzą jednak kontrowersje nawet wśród samych hobbystów.
Twórcy Cyberfishing wyszli z założenia, że chcą jedynie wspomagać, a nie wyręczać wędkarzy.
– Zazwyczaj wędkarze nie są zainteresowani nowymi technologiami, ponieważ zwyczajnie lubią przy łowieniu ryb polegać na własnych umiejętnościach i doświadczeniu. Cyberfishing jednak nie jest zaprojektowany, by pomagać nam łowić, nie zdecyduje za nas o wyborze wabika czy haczyka ani nie wyręczy nas w wielogodzinnym cierpliwym oczekiwaniu na zdobycz. Urządzenie ma za zadanie przybliżyć nas do miejsc, o których wiemy, że są zasobne w ryby –twierdzi ekspert.
Urządzenie Cyberfishing jest już dostępne w przedsprzedaży. Tymczasem innowacje technologiczne wspierają także myśliwych i obserwatorów przyrody. Inteligentna luneta dS od Svarowski Optik pokazuje nie tylko prawidłowy punkt celowania, lecz także najważniejsze dane balistyczne na wyświetlaczu head-up bez żadnych zakłóceń i w czasie rzeczywistym. Połączenie smartfona z lunetą pozwala natomiast na płynne wprowadzanie podstawowych ustawień w aplikacji obsługującej lunetę.
W czerwcu tego roku do użytkowników powinny już trafić natomiast pierwsze lustrzane teleskopy astronomiczne Hiuni Smart Telescope. Ich innowacyjność polega na tym, że zamiast okularu umożliwiającego bezpośrednią obserwację nieba użytkownik dostaje kamerę przechwytującą obraz i wyświetlającą go na ekranie tabletu. Urządzenie samoczynnie się kalibruje i autonomicznie podąża za obserwowanym obiektem.
Czytaj także
- 2024-09-17: Klienci dużych spółek energetycznych mogą już przejść na dynamiczne taryfy za prąd. Nie dla wszystkich to opłacalne rozwiązanie
- 2024-04-05: Cyfryzacja polskiej energetyki mocno spowolniła. Pilną potrzebą jest wdrożenie rozwiązań z zakresu cyberbezpieczeństwa
- 2024-01-24: Ewa Minge: Opracowałam inteligentną kolekcję ubrań. Projekty mają różnego rodzaju czujniki pozwalające monitorować stan zdrowia
- 2023-12-28: Kopalnie coraz bardziej inteligentne. Międzynarodowy projekt z udziałem Polaków ma scyfryzować cały sektor górniczy
- 2023-12-05: Polska kapsułka endoskopowa będzie dostępna najpierw dla zwierząt. Pomoże w wykrywaniu chorób układu pokarmowego
- 2023-12-08: Michał Czernecki: Nie mam marzeń aktorskich. Chciałbym po prostu grać w dobrych filmach z dobrymi partnerami
- 2023-09-04: Spada liczba włamań do domów i rośnie wykrywalność takich przestępstw. Może na to wpływać popularyzacja systemów zabezpieczających
- 2023-07-04: Chorzów planetarium [przebitki]
- 2023-05-15: Polskie miasta coraz bardziej smart. Inteligentne rozwiązania przekładają się na oszczędności i poprawiają bezpieczeństwo
- 2023-06-19: Inteligentna tkanina zmieni kolor i kształt w reakcji na temperaturę i napięcie elektryczne. Materiał można też programować
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.