Newsy

Problem z brakiem wody w sanitariatach podczas m.in. katastrof humanitarnych rozwiązny przez polskiego wynalazcę

2017-04-26  |  06:25

Handy Shower to wszechstronny i innowacyjny gadżet, który zastąpi większość urządzeń sanitarnych, w tym także bidet. Sprzęt waży zaledwie 0,5 kg, dlatego zmieści się nawet w małej saszetce. Do urządzenia dołączony jest elastyczny zbiornik o pojemności od 2 do nawet 40 litrów, dzięki czemu sprawdzi się w różnych sytuacjach: na kempingu, w samolocie, a nawet podczas katastrofy humanitarnej.

– Innowacyjność tego sprzętu polega na tym, że zapewnia wszystkie funkcje łazienki, czyli automatycznie rozwiązuje kłopot z urządzeniami sanitarnymi, w tym także z bidetem. Mieści się w małej saszetce. Jest w pełni mobilne, waży ok. 0,5 kg, co sprawia, że można go wziąć ze sobą na kemping, do samolotu czy de facto wszędzie. Natomiast w sytuacji, kiedy jest kłopot z urządzeniami sanitarnymi, np. na pustyni czy podczas katastrofy humanitarnej, możemy umyć ręce bezdotykowo, czyli bez dotykania zaworu, co może chociażby zapobiec rozprzestrzenianiu się epidemii. To unikalne rozwiązanie na skalę światową – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Zdzisław Iwanejko z firmy Handy Shower. 

Handy Shower jest urządzeniem niezwykle oszczędnym, działa bowiem tylko wtedy, gdy naciskamy na przycisk. Z urządzenia leci wtedy woda, a gdy puścimy przycisk – natychmiast przestaje. Do urządzenia dołączony jest elastyczny zbiornik o pojemności od 2 do nawet 40 litrów.

– Prysznic tradycyjny jest podłączony do sieci, czyli ma rurę. W przypadku Handy Shower woda zgromadzona jest w specjalnym elastycznym zbiorniku, przypominającym solar shower. Są różne pojemności od 2 do nawet 40 litrów. Na razie używamy najmniejszej, żeby mieściła się w saszetce. Natomiast, jeżeli ktoś np. na kempingu chciałby korzystać z większych pojemności, to rzecz jasna proponujemy mu je – dodaje Zdzisław Iwanejko.

Co roku duże organizacje takie jak Czerwony Krzyż czy Oxfam ogłaszają konkursy na zaprojektowanie i wykonanie urządzenia do mycia rąk. Niedawno fundacja Billa i Melindy Gates’ów dofinansowała jeden z projektów urządzeń do mycia rąk w kwocie 70 tys. dol. dla Wietnamu, Laosu i Kambodży. Twórcy Handy Shower uważają, że ich koncepcja jest dużo lepszym pomysłem aniżeli wspomniana.

– Nasze rozwiązanie jest dużo lepsze, bowiem opracowaliśmy zawór, który według nas jest najlżej działającym zaworem na świecie. Właśnie dlatego zgłosiliśmy je do opatentowania. Jesteśmy już po badaniach patentowych i mamy bardzo dobre wyniki – mówi Zdzisław Iwanejko.

Obecnie projekt znajduje się na etapie finalizacji. Oznacza to, że firma ma już formy próbne, lecz musi pozyskać jeszcze niezbędne środki finansowe na formy produkcyjne.

– Na razie cały projekt finansowaliśmy całkowicie z własnych środków, natomiast w tej chwili doszliśmy do etapu, gdzie potrzebujemy ok. 150 tys. euro na formy produkcyjne. Co prawda formy są droższe, ale za to produkcja jest tania – podsumowuje Zdzisław Iwanejko.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.