Mówi: | Consuelo Naranjo |
Funkcja: | dyrektor ds. marketingu |
Firma: | Authentic Vision |
Holograficzne znaczniki zagwarantują oryginalność każdego produktu. Pomogą także w walce z podróbkami testów i paszportów covidowych
Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju szacuje, że wartość międzynarodowego handlu podrabianymi i pirackimi produktami przekracza 500 mld dol. Podrabiane komponenty i części stwarzają zagrożenia dla zdrowia i bezpieczeństwa, które mają wpływ na wiele branż. Start-up z Austrii stworzył niepowtarzalną etykietę z zaszyfrowanym numerem identyfikacyjnym i losowym hologramem, które są jak odcisk palca dla każdego produktu. W ten sposób zabezpieczane mają być m.in. testy i paszporty covidowe, a docelowo sprawdzić będzie można każdy produkt.
– Tworzymy unikatowy holograficzny znacznik, którego sami nie możemy powielić. Zabezpieczenie jest połączone z kodem datametrycznym, z etykietą i unikatowym numerem. Możemy sprawdzić za pomocą aplikacji mobilnej w systemie, czy dany produkt z danym numerem jest autentyczny. Mamy również system geolokalizacji, dzięki któremu możemy wykrywać fałszywe produkty – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Consuelo Naranjo, dyrektor ds. marketingu w Authentic Vision.
Austriacki start-up opracował innowacyjne rozwiązanie, które może stanowić odpowiedź na handel podrabianymi i pirackimi produktami. Opatentowany znacznik Holographic Fingerprint, aplikacja do uwierzytelniania mobilnego i funkcje analityczne w czasie rzeczywistym chronią przed fałszowaniem oraz ostrzegają właścicieli marek i produktów przed potencjalnymi oszustwami. Technologie przeciwdziałania podrabianiu i uwierzytelniania pomagają minimalizować utracone przychody i znacząco zmniejszają ryzyko podróbek.
– Holograficzne oznakowanie działa w taki sposób, że w systemie znakowania nadawane są losowe oznaczenia, które zestawiamy z kodami datametrycznymi. W ten sposób tworzymy zabezpieczenie dla każdej etykiety. Oprócz tego drukujemy etykiety, które można umieszczać na produktach, a także mogą one być wbudowane w produkt – tłumaczy Consuelo Naranjo.
Do uwierzytelniania często stosuje się drukowane kody 2D, takie jak numery seryjne, kody QR, kody Data Matrix. Ich główną zaletą jest łatwość obsługi – skanowane przez smartfony lub czytniki kodów kreskowych, są wykorzystywane w szerokim zakresie aplikacji. Mają jedną poważną wadę – są łatwe do skopiowania. Kody można łatwo sfałszować, można je również zaprojektować w taki sposób, aby konsument mylnie czuł się bezpieczny.
Unikalne znaczniki bezpieczeństwa Holographic Fingerprint różnią się całkowicie od standardowych hologramów i zapewniają uwierzytelnione bezpieczeństwo w połączeniu z kodami QR. Firma wykorzystuje technologię, która podobnie jak identyfikacja biometryczna może sprostać najbardziej restrykcyjnym wymogom bezpieczeństwa. Proces uwierzytelniania za pośrednictwem aplikacji CheckIfReal jest całkowicie zautomatyzowany, opiera się na opatentowanej technologii przetwarzania obrazu i algorytmach uczenia maszynowego, aby uniknąć typowych pułapek ludzkiej percepcji.
– Można sprawdzić każdy produkt na rynku – zarówno w formie fizycznej, jak i cyfrowej. Jesteśmy w stanie chronić konsumentów i pomóc im zyskać pewność, że mają do czynienia z autentycznym produktem dobrej jakości, oraz chronić reputację wielu marek na świecie działających w sektorze motoryzacyjnym, farmaceutycznym, kosmetycznym, w branży modowej czy naftowej. Obecnie obsługujemy np. Comscore w USA i na świecie, a ponadto firmę Biogen, która oferuje suplementy. Poszerzamy naszą działalność także o sektor bankowy – wymienia dyrektor ds. marketingu Authentic Vision.
Wiodące firmy technologiczne łączą siły, aby zająć się podróbkami, fałszerstwami i szarą strefą. Authentic Vision jest jedną z pierwszych firm, które dołączyły do platformy OriginAll, aby wspierać organy rządowe w inicjatywach dotyczących bezpieczeństwa publicznego, zapewniających konsumentów o autentyczności zakupionych produktów. Zapotrzebowanie na to jest ogromne, zwłaszcza że handel podrobionymi i pirackimi towarami stale rośnie i według OECD jego wartość przekracza już 500 mld dol.
Jak przekonuje przedstawicielka Authentic Vision, rozwiązanie można stosować nie tylko przy zwykłych produktach, sprawdzi się również przy sprawdzaniu wiarygodności wyników testów czy paszportów covidowych.
– Chcemy również wprowadzić nasze rozwiązania w sektorze rządowym – na przykład pod kątem COVID-19. Sprawdzenie przez władzę, czy wyniki testów lub paszporty covidowe są prawdziwe, to największy problem z kodami QR – można je łatwo sfałszować. W przypadku naszego rozwiązania – sami nie jesteśmy w stanie go powielić. Chcemy zatem wdrożyć nasze rozwiązanie w zakresie szybkich testów oraz paszportów szczepionkowych – podkreśla Consuelo Naranjo.
Czytaj także
- 2025-03-14: Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen
- 2025-03-17: Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
- 2025-02-24: Umowa UE–Mercosur budzi sprzeciw ze strony rolników m.in. z Francji i Polski. To może być główną przeszkodą w ratyfikacji porozumienia na forum UE
- 2025-02-10: Dwie trzecie polskich przedsiębiorców znalazło się na celowniku cyberoszustów. Niewielki odsetek zgłasza to do odpowiednich służb
- 2025-01-23: Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić
- 2024-12-27: Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2025-01-07: Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową
- 2024-12-18: Rolnictwo czekają znaczące inwestycje. Bez nich trudno będzie zapewnić żywność 10 mld ludzi
- 2024-12-12: Nowe obowiązki dla e-sklepów. Wchodzi w życie rozporządzenie o bezpieczeństwie produktów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Europa zapowiada walkę o bezpieczeństwo lekowe. Wsparcie dla tych inwestycji ma się znaleźć w przyszłym budżecie UE
Zaledwie 23 proc. światowej produkcji farmaceutycznej pokrywa Europa. Bardzo dynamicznie rośnie potencjał wytwórczy Azji i może się ona wysunąć na pozycję lidera. Ministrowie zdrowia krajów Unii Europejskiej są zgodni co do tego, że Europa powinna się stać atrakcyjnym rynkiem inwestycyjnym dla przemysłu farmaceutycznego i dążyć do samowystarczalności w produkcji leków i substancji czynnych niezbędnych do ich wytwarzania. Wciąż jednak przedsiębiorcy napotykają bariery biurokratyczne, a wsparcie krajowe i unijne dla inwestorów jest nadal niewystarczająco atrakcyjne.
Konsument
Za pół roku zacznie obowiązywać w Polsce system kaucyjny. Polacy obawiają się jego uciążliwości

1 października br. w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Nie wszyscy konsumenci zdają sobie sprawę z tego, jakimi regułami będzie się rządzić. Eksperci podkreślają jednak, że podejście społeczeństwa jest pozytywne, choć wdrażaniu systemu towarzyszą pewne obawy. Ich zdaniem nie da się pewnie uniknąć na początku błędów i frustracji, ale pozytywne jest już to, że system zacznie działać.
Edukacja
W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat

Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z rozwojem cyfrowym, kluczowe jest rozwijanie umiejętności społecznych od najmłodszych lat, m.in. uważności. Fundacja Orange w ramach programu MegaMisja chce budować takie kompetencje u przedszkolaków i młodszych uczniów.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.