Mówi: | Monika Kania |
Funkcja: | założycielka, dyrektor generalna |
Firma: | xchanger.io |
Co piąty Polak korzysta z e-kantorów. Roczne obroty branży szacowane są na 30 mld złotych i dynamicznie rosną
Polacy coraz chętniej wymieniają waluty online. Szacuje się, że ponad 20 proc. takich transakcji odbywa się w internecie, a wartość obrotów w e-kantorach przekroczyła 30 mld zł. Rynek wymiany walut rozwija się coraz dynamiczniej, więc pojawiają się także porównywarki kantorów online pomagające dodatkowo oszczędzić podczas wymiany walut i transferów.
– Wymiana walut w kantorach online daje przede wszystkim szybkość wykonania transakcji i bezpieczeństwo, bo nie ma fizycznego przechowania gotówki czy kontaktu z kantorem. Poza tym transparentność informacji – podajemy dane, które są związane z realizacją transakcji, i możemy szybko otrzymać pieniądze, które chcemy wymienić na potrzeby własne albo beneficjenta – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Monika Kania, założycielka i dyrektor generalna xchanger.io, porównywarki kantorów online i społecznościowych platform walutowych.
Polacy szybko przekonują się do wymiany walut online. Wedle raportu dotyczącego branży kantorów internetowych portalu Interaktywnie.com, wartość wymiany walut w sieci stanowi około jedną piątą wszystkich usług tego typu, a zatem większość pieniędzy Polacy nadal wymieniają w tradycyjnych placówkach. Roczne obroty branży e-kantorów szacowane są już jednak na ok. 30 mld zł i dynamicznie rosną. Na rynku przybywa internetowych kantorów, a tym samym także portali, które pozwalają porównać koszty wymiany walut.
– Pomagamy kantorom znajdować klientów, a właściwie klientom znajdować kantory. Na xchanger.io skupiamy oferty najbardziej wiarygodnych, najbardziej elastycznych kantorów, które działają na rynku polskim i międzynarodowym. Prezentujemy użytkownikom ich oferty, które są w tym momencie sprofilowane pod kątem tego, jaką walutę chce wymienić, na jakiego rodzaju konto bankowe, do jakiego kraju chcą przesłać pieniądze. Pokazujemy najlepsze oferty, które mamy w ramach naszej współpracy partnerskiej z kantorami online – tłumaczy Monika Kania.
Oferty kantorów różnią się nie tylko wysokością kursów walut, lecz także opłatami dodatkowymi, takimi jak koszty przelewu czy marże. Xchanger.io pozwala porównać oferty i znaleźć tę, w której transakcja będzie dla klienta najkorzystniejsza. To dobre rozwiązanie nie tylko dla tych, którzy wymieniają walutę przed wyjazdem zagranicznym, lecz także dla osób spłacających raty kredytu w obcych walutach, emigrantów przesyłających pieniądze do kraju czy firm nastawiających się na działalność poza granicami Polski.
– Rynek platform działających międzynarodowo i umożliwiających przesyłanie transferu do Polski jest bardzo konkurencyjny. Z partnerów działających na naszej stronie xchanger.io możemy wybrać kilku, którzy dadzą nam najlepsze oferty – podkreśla założycielka porównywarki kantorów i platform walutowych.
Obecnie xchanger.io obsługuje 103 waluty i niemal 200 krajów. Co istotne, zwłaszcza dla firm wchodzących na nowe rynki, współpracuje też z 30 globalnymi operatorami.
– Obsługujemy zarówno rynek polski, jak i Europy Środkowej i Wschodniej, nawet takie odległe rejony, jak Ameryka Południowa. Jesteśmy w stanie na każdy kraj Ameryki Południowej zapewnić 30 operatorów walutowych – wymienia Monika Kania.
Z analiz xchanger.io wynika, że przy spłacie kredytu hipotecznego w obcej walucie można zaoszczędzić nawet 100 zł miesięcznie. Firmy odbierające przelewy w euro są w stanie zaoszczędzić nawet kilkaset euro. Dlatego firma zapowiada, że w dużej mierze zamierza się skupić właśnie na takich klientach, zwłaszcza że globalna wartość przelewów firmowych sięga 30 mld dolarów rocznie.
– Budujemy produkt, który będzie zapewniał kompleksową automatyczną obsługę klienta firmowego, czyli firmy, która jest importerem, eksporterem, działa międzynarodowo. Właściwie większość polskich start-upów, które mają ambicje międzynarodowe, to nasi potencjalni klienci. To wszyscy, którzy wymieniają walutę, mają potrzebę oszczędzania i widzą, jak dużo tracą na tradycyjnej wymianie walut w bankach albo kantorach stacjonarnych – przekonuje właścicielka start-upu.
Jak zapowiada dyrektor generalna xchanger.io, docelowo platforma ma być nie tylko porównywarką. Trwają przygotowania do wprowadzenia produktu, który uprości cały proces wymiany walut.
– Do premiery produktu pozostało ok. 2 miesiące. Skrócimy proces rejestracji logowania w każdym z kantorów oddzielnie. Produkt, który tworzymy, będzie umożliwiał jedną rejestrację, jedno logowanie do najlepszych ofert na rynku z kantorów działających międzynarodowo – obiecuje założycielka xchanger.io.
Czytaj także
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2024-04-25: Polskie rolnictwo potrzebuje inwestycji infrastrukturalnych. Niezbędna jest budowa agroportów i rozwój połączeń kolejowych
- 2024-04-16: Polskie uczelnie są coraz bliższe wprowadzenia mikropoświadczeń. Dla studentów takie certyfikaty to szansa na wzmocnienie pozycji na rynku pracy
- 2024-03-28: Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia
- 2024-04-03: Monika Richardson: Nowy kolor włosów to nowa energia. Dzisiaj jestem ruda, ale jutro może wrócę do fioletowych
- 2024-03-28: Monika Richardson: Co roku na święta organizujemy zjazd rodzinny w pięknym dworku w Wielkopolsce. Do śniadania wielkanocnego siada 40 osób
- 2024-04-10: Monika Richardson: Zdecydowałam się sprzedać samochód i nie kupować nowego. Naprawa po ostatniej drobnej stłuczce kosztowała ponad 60 tys. zł
- 2024-04-23: Monika Richardson: Martwi mnie globalne ocieplenie klimatu. Zastanawiam się, jaki świat szykujemy dla naszych wnuków
- 2024-04-10: Miliardowe wydatki operatorów na infrastrukturę telekomunikacyjną. Barierą inwestycyjną wciąż pozostają formalności
- 2024-03-15: Na blokadzie przejść towarowych z Ukrainą Polska może stracić więcej niż nasz wschodni sąsiad. Rolnicy potrzebują pomocy ze strony rządu i unijnych instytucji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.