Mówi: | Monika Kania |
Funkcja: | założycielka, dyrektor generalna |
Firma: | xchanger.io |
Co piąty Polak korzysta z e-kantorów. Roczne obroty branży szacowane są na 30 mld złotych i dynamicznie rosną
Polacy coraz chętniej wymieniają waluty online. Szacuje się, że ponad 20 proc. takich transakcji odbywa się w internecie, a wartość obrotów w e-kantorach przekroczyła 30 mld zł. Rynek wymiany walut rozwija się coraz dynamiczniej, więc pojawiają się także porównywarki kantorów online pomagające dodatkowo oszczędzić podczas wymiany walut i transferów.
– Wymiana walut w kantorach online daje przede wszystkim szybkość wykonania transakcji i bezpieczeństwo, bo nie ma fizycznego przechowania gotówki czy kontaktu z kantorem. Poza tym transparentność informacji – podajemy dane, które są związane z realizacją transakcji, i możemy szybko otrzymać pieniądze, które chcemy wymienić na potrzeby własne albo beneficjenta – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Monika Kania, założycielka i dyrektor generalna xchanger.io, porównywarki kantorów online i społecznościowych platform walutowych.
Polacy szybko przekonują się do wymiany walut online. Wedle raportu dotyczącego branży kantorów internetowych portalu Interaktywnie.com, wartość wymiany walut w sieci stanowi około jedną piątą wszystkich usług tego typu, a zatem większość pieniędzy Polacy nadal wymieniają w tradycyjnych placówkach. Roczne obroty branży e-kantorów szacowane są już jednak na ok. 30 mld zł i dynamicznie rosną. Na rynku przybywa internetowych kantorów, a tym samym także portali, które pozwalają porównać koszty wymiany walut.
– Pomagamy kantorom znajdować klientów, a właściwie klientom znajdować kantory. Na xchanger.io skupiamy oferty najbardziej wiarygodnych, najbardziej elastycznych kantorów, które działają na rynku polskim i międzynarodowym. Prezentujemy użytkownikom ich oferty, które są w tym momencie sprofilowane pod kątem tego, jaką walutę chce wymienić, na jakiego rodzaju konto bankowe, do jakiego kraju chcą przesłać pieniądze. Pokazujemy najlepsze oferty, które mamy w ramach naszej współpracy partnerskiej z kantorami online – tłumaczy Monika Kania.
Oferty kantorów różnią się nie tylko wysokością kursów walut, lecz także opłatami dodatkowymi, takimi jak koszty przelewu czy marże. Xchanger.io pozwala porównać oferty i znaleźć tę, w której transakcja będzie dla klienta najkorzystniejsza. To dobre rozwiązanie nie tylko dla tych, którzy wymieniają walutę przed wyjazdem zagranicznym, lecz także dla osób spłacających raty kredytu w obcych walutach, emigrantów przesyłających pieniądze do kraju czy firm nastawiających się na działalność poza granicami Polski.
– Rynek platform działających międzynarodowo i umożliwiających przesyłanie transferu do Polski jest bardzo konkurencyjny. Z partnerów działających na naszej stronie xchanger.io możemy wybrać kilku, którzy dadzą nam najlepsze oferty – podkreśla założycielka porównywarki kantorów i platform walutowych.
Obecnie xchanger.io obsługuje 103 waluty i niemal 200 krajów. Co istotne, zwłaszcza dla firm wchodzących na nowe rynki, współpracuje też z 30 globalnymi operatorami.
– Obsługujemy zarówno rynek polski, jak i Europy Środkowej i Wschodniej, nawet takie odległe rejony, jak Ameryka Południowa. Jesteśmy w stanie na każdy kraj Ameryki Południowej zapewnić 30 operatorów walutowych – wymienia Monika Kania.
Z analiz xchanger.io wynika, że przy spłacie kredytu hipotecznego w obcej walucie można zaoszczędzić nawet 100 zł miesięcznie. Firmy odbierające przelewy w euro są w stanie zaoszczędzić nawet kilkaset euro. Dlatego firma zapowiada, że w dużej mierze zamierza się skupić właśnie na takich klientach, zwłaszcza że globalna wartość przelewów firmowych sięga 30 mld dolarów rocznie.
– Budujemy produkt, który będzie zapewniał kompleksową automatyczną obsługę klienta firmowego, czyli firmy, która jest importerem, eksporterem, działa międzynarodowo. Właściwie większość polskich start-upów, które mają ambicje międzynarodowe, to nasi potencjalni klienci. To wszyscy, którzy wymieniają walutę, mają potrzebę oszczędzania i widzą, jak dużo tracą na tradycyjnej wymianie walut w bankach albo kantorach stacjonarnych – przekonuje właścicielka start-upu.
Jak zapowiada dyrektor generalna xchanger.io, docelowo platforma ma być nie tylko porównywarką. Trwają przygotowania do wprowadzenia produktu, który uprości cały proces wymiany walut.
– Do premiery produktu pozostało ok. 2 miesiące. Skrócimy proces rejestracji logowania w każdym z kantorów oddzielnie. Produkt, który tworzymy, będzie umożliwiał jedną rejestrację, jedno logowanie do najlepszych ofert na rynku z kantorów działających międzynarodowo – obiecuje założycielka xchanger.io.
Czytaj także
- 2025-06-30: Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
- 2025-07-01: Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
- 2025-07-04: Marcelina Zawadzka: Uwielbiam zakupy online. Kiedy mały wieczorem zasypia, to ja mam wtedy czas na przeglądanie ofert w sieci
- 2025-06-25: W rosyjskiej niewoli może przebywać kilkadziesiąt tysięcy Ukraińców. Napięta sytuacja geopolityczna sprzyja Rosji
- 2025-06-26: Trwają prace nad nowymi przepisami chroniącymi dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym. Mają dostosować prawo do rozwoju technologii
- 2025-06-12: Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie
- 2025-06-27: Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków
- 2025-05-23: Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy
- 2025-05-28: UE przywraca ograniczenia handlowe z Ukrainą. Trwają negocjacje ws. długoterminowych ram
- 2025-05-23: Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Konsument
Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.