Mówi: | Henryk Chorążewski |
Firma: | Samsung Electronics Polska |
Telewizor wciąż jednym z podstawowych urządzeń w domu. Konsumenci oczekują jednak nowych inteligentnych funkcji
80 proc. ludzi korzysta ze smartfona, 67 proc. osób używa przenośnego komputera, zaś 16 proc. ma tablet, wynika z badania przeprowadzonego przez Google „How People Use Their Devices”. Jak wskazuje Google, na przestrzeni ostatnich lat to urządzenia mobilne stały się podstawą w codziennym życiu. Nadal jednak korzystamy z telewizorów. Oczekujemy jednak od nich, aby były coraz bardziej inteligentne.
Według raportu „Przyszłość telewizji: Czynniki zmian” przeprowadzonego na zlecenie infuture hatalska foresight institute, 92 proc. Polaków ogląda telewizję, a 65 proc. zasiada przed telewizorem codziennie. Zaledwie 3,3 proc. gospodarstw domowych w Polsce nie ma telewizora. Pomimo dużych zmian, jakie zaszły na rynku telewizyjnym w ostatnich latach, telewizor wciąż jest jednym z podstawowych urządzeń w domu.
– Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że telewizor sprzed pięciu lat to już inna epoka, jest to inny procesor, inny ekran, inna szybkość działania. Jeśli porównamy go z telewizorem z 2017 roku, to okaże się, że nie spełnia naszych oczekiwań względem telewizora – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Henryk Chorążewski z Samsung Electronics Polska.
Z raportu „Big Picture: a visual guide to buying a TV this season” opracowanego przez Visual.ly wynika, że w 2011 roku średnia wielkość kupowanych telewizorów wynosiła 30 cali. W 2015 roku długość przekątnej przeciętnego telewizora wzrosła do 50 cali. Zmieniają się także technologie wyświetlania obrazu (3D), jakość obrazu (4K, UHD), a także sprzęt wewnątrz telewizora i oprogramowanie.
– Telewizory, które wprowadziliśmy w tym roku, to zupełnie inny świat, w stosunku do tych sprzed pięciu lat: kropki kwantowe decydujące o jakości obrazu i natężeniu kolorów, szerokie wykorzystanie internetu, rozpoznawanie urządzeń podłączonych do telewizora. Na hardware sprzed pięciu lat jesteśmy w stanie zrobić trochę mniej, niż na tym, który mamy do dyspozycji obecnie. Dziś każdy telewizor powinien być Smart, tzn. mieć aplikacje wykorzystujące zasoby internetu. I koniecznie łatwy w obsłudze z wygodnym menu. Warto wybrać telewizory Ultra High Definition (4K), one są na dziś i na jutro – tłumaczy Henryk Chorążewski.
21 proc. respondentów badania „Przyszłość telewizji: Czynnik zmian” wskazuje, że od telewizji przyszłości oczekuje większej możliwości korzystania z innych aplikacji i usług przez telewizor (np. zamawianie jedzenia, umawianie wizyt do lekarza). Mimo to producenci telewizorów raczej ograniczają liczbę aplikacji w swoich Smart TV do tych używanych najczęściej.
– W tej chwili aplikacji w Samsung Smart TV jest około 100, nieco mniej niż przed rokiem. Wynika to z tego, że w pierwszym okresie rozwoju Smart TV oferowaliśmy różne aplikacje: bankowe, informacyjne, filmowe. Po pięciu latach mocnego inwestowania w tę część telewizora okazało się, że największą popularnością cieszą się aplikacje filmowe oraz informacyjne i na nich się skupiliśmy – deklaruje przedstawiciel Samsunga.
Z raportu infuture hatalska foresight institute wynika, że 19 proc. osób oczekuje od telewizji przyszłości sterowania usługami i programami głosem. Dziś do tego służy pilot, chociaż dostępne są także inne sposoby sterowania odbiornikami telewizyjnymi.
– Dziś wystarczy niewielki, lekki i bardzo szybki pilot do zarządzania telewizorem. Możemy też wykorzystać do tego smartfon, na jego ekranie możemy też widzieć to, co jest na ekranie telewizora. Możemy też używać klawiatury i myszy, ale są to rozwiązania bardzo rzadko stosowane przez posiadaczy telewizorów – wyjaśnia Henryk Chorążewski.
Czytaj także
- 2025-07-01: Koniec polskiej prezydencji w Radzie UE. Doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków na obronność
- 2025-06-18: Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji
- 2025-06-23: Polscy inżynierowie pracują w Częstochowie nad systemami do zautomatyzowanej jazdy. Opracowali jeden z najszybszych komputerów na świecie
- 2025-06-13: Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
- 2025-06-17: Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie
- 2025-06-11: Bolt rozpoczyna szkolenia z bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Będzie wprowadzać także nowe funkcje bezpieczeństwa
- 2025-06-11: ZUS zatwierdził standardy dofinansowania posiłków dla pracowników. To nowy rozdział w firmowych benefitach
- 2025-06-04: Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy
- 2025-06-09: Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce
- 2025-05-26: Dyrektywa o przejrzystości płac zmniejszy lukę płacową między kobietami a mężczyznami. Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.