Newsy

Sprzedaż okularów VR na globalnym rynku w ciągu 2 lat urośnie do 30 milionów sztuk. Japoński Epson włączył się do walki o polski rynek

2017-04-28  |  06:20
Mówi:Krzysztof Modrzewski
Funkcja:szef sprzedaży w Polsce i krajach bałtyckich
Firma:Epson
  • MP4
  • Epson zaprezentował aż trzy nowe modele okularów do rozszerzonej rzeczywistości. Ofertę japońskiego producenta uzupełnią: BT-300, BT-350N i BT-2000. Jak na razie firma prowadzi selektywną sprzedaż, ale wkrótce ma się to zmienić, ponieważ branża skupiona wokół wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości dynamicznie się rozwija.  

    Raport dotyczący sytuacji na rynku VR i AR przygotowany przez The Farm 51 pokazuje, że sprzedaż tego typu okularów w 2016 roku wyniosła blisko 2,5 mln sztuk. Co więcej, analitycy przewidują, że w 2018 roku na globalnym rynku pojawi się 30 mln takich urządzeń. Jedną z firm, która walczy o przyciągnięcie uwagi entuzjastów wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, jest Epson.

    – Okulary do rozszerzonej rzeczywistości firmy Epson cieszą się dość dużym zainteresowaniem wśród naszych klientów i nie tylko. Na razie gadżety VR i AR to w moim odczuciu produkty będące na fali, ale równocześnie bardziej traktowane jako ciekawostka technologiczna. Jeśli chodzi o sprzedaż, to nie możemy mówić o setkach czy tysiącach sztuk, ponieważ Epson prowadzi bardzo selektywną sprzedaż – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Krzysztof Modrzewski, szef sprzedaży w Polsce i krajach bałtyckich z firmy Epson.

    Oprócz urządzeń Facebooka i Oculusa na rynku VR/AR pojawili się już niemal wszyscy liczący się producenci sprzętu – Alcatel, Google, HTC, Microsoft, Samsung, Sony, a także firma Epson.

    – Jeśli chodzi o okulary do rozszerzonej rzeczywistości, to Epson dołączył do grona innowatorów w tej dziedzinie krótko po firmie Google, która wprowadziła swój monokular już jakiś czas temu. W odróżnieniu od tamtego rozwiązania Epson oferuje klasyczne okulary. W tej chwili na rynek wchodzi już trzecia generacja tego produktu – model Moverio BT-300. Jest to rozwiązanie przeznaczone dla użytkowników domowych, dla amatorów różnych zastosowań w rozrywce, w gamingu oraz pasjonatów dronów – twierdzi Krzysztof Modrzewski.

    W obliczu dużej konkurencji Epson nie składa broni, oferując dostosowane do potrzeb poszczególnych grup odbiorców warianty Moverio. Jeszcze w kwietniu pojawią się w sprzedaży dwa kolejne modele okularów, które tworzone są z myślą o najbardziej wymagającym użytkownikach lub klientach biznesowych. Mowa o BT-350 oraz BT-2000.

    – BT-350 to rozwiązanie dostosowane do bardziej intensywnego użytkowania, przede wszystkim dla muzeów czy innych instytucji, gdzie konkretne okulary są wykorzystywane przez wiele osób. Funkcjonalnie to urządzenie nie różni się znacząco od wcześniej wspomnianego modelu, natomiast jest bardziej trwałe, przystosowane do intensywnej eksploatacji. Z kolei BT-2000 to rozwiązanie przeznaczone dla przemysłu, najbardziej wytrzymałe, o najwyższej jakości, umożliwiające długotrwałe wykorzystywanie również w trudnych warunkach – mówi Krzysztof Modrzewski.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

    Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

    Edukacja

    Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

    Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.

    Transport

    Trwają prace nad zmianami w finansowaniu kolei. Obecny system powoduje duże problemy branży i brak konkurencyjności transportu szynowego

    To nie brak środków, ale systemowe bariery, w tym uzależnienie od programów unijnych, uniemożliwiają efektywne inwestycje na kolei – oceniają przedstawiciele Izby Gospodarczej Transportu Lądowego oraz Railway Business Forum. To powoduje problemy firm wykonawczych, ma negatywny wpływ na konkurencyjność branży i rozwój gospodarczy Polski. Osłabia także strategiczne zdolności transportowe, niezbędne dla bezpieczeństwa państwa. Eksperci z IGTL i RBF apelują o pilną reformę finansowania kolei. Jak podkreślają, nie wymaga ona nowych źródeł finansowania, ale tylko ich uelastycznienia. Nad swoimi rozwiązaniami pracuje też resort infrastruktury.

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.