Newsy

Polacy opracowali inteligentną piłeczkę dla psów. Wykorzystuje technologię sensoryczną i big data

2017-07-12  |  06:20
Mówi:Piotr Jasiński
Funkcja:założyciel
Firma:Bringy
  • MP4
  • Internet rzeczy wciąż się wzbogaca o nowe wynalazki i produkty – często o takie, o których przeciętny człowiek nigdy nie pomyślałby, że mogą stać się „inteligentne”. Bringy, to piłeczka dla psów wykorzystująca zaawansowane czujniki do zapewnienia jak najlepszej kontroli nad zachowaniem czworonożnych pupili.

    – Bringy jest piłką dla psa, wykorzystującą technologię sensoryczną, aby pomagać właścicielom w kontrolowaniu zachowania psa – mówi agencji Newseria Innowacje Piotr Jasiński, założyciel Bringy.

    Innowacyjność stworzonej przez zespół piłki oznacza przede wszystkim technologię. Piłka została wykonana z trwałych i bezpiecznych dla czworonoga materiałów, zabawka naszpikowana jest elektroniką, w tym zwłaszcza różnego rodzaju czujnikami. Mierzą one to, co się z piłką dzieje, a sercem systemu jest dziewięcioosiowy sensor – żyroskop i akcelerometr. Dokonane pomiary na podstawie specjalnych algorytmów są następnie przekładane na dane takie jak odległość, którą przebyła piłka, wysokość jej odbicia, czy jej pozycję względem ziemi.

    Drugą płaszczyzną innowacyjności piłeczki Bringy są możliwości, jakie daje ona właścicielom czworonogów:

    – Wykorzystanie tej technologii do rozwoju psa i ułatwienia życia właścicielom, bo życie z psem to wiele lat wspólnej pracy i wzajemnej relacji – tłumaczy Piotr Jasiński – Nadrzędną funkcją jest nauka aportowania w sposób bezpieczny, aby pies się nie przemęczył, aby wykonywał to ćwiczenie jak należy. A także funkcja pomiarowa, czyli wysokość, prędkość i to, ile metrów przebiegł pies.

    Wydajność akumulatora, w jaki wyposażona została piłka Bringy, wynosi ok. 5 godzin, ale zespół opracowuje jeszcze oprogramowanie wewnętrzne, które będzie pobierało znacznie mniej energii. Samo ładowanie trwa ok. 25 min, a dane przesyłane są z wykorzystaniem technologii Bluetooth Low Energy.

    – Sumując treningi możemy przygotować raport, który pokazuje czy pies się rozwija we właściwym kierunku, czy może należy na przykład zmniejszyć odległość rzutu, ponieważ nasz pies do tej pory nie biegał zbyt dużo i należy trochę przystopować – dopowiada Piotr Jasiński.

    Zespół Bringy zbiera środki na dalszą pracę nad projektem piłki oraz wdrożenie jej do produkcji. Trwa kampania crowdfundingowa na serwisie Kickstarter, w ramach której pierwsza partia piłek wyceniona została na 45 dolarów za sztukę, kolejne kosztować będą już około 50 dolarów. Dostawy piłek dla osób, które wsparły zbiórkę, przewidziane są na koniec tego roku.

    Co ważne, jeśli zbiórka na Kickstarterze nie powiedzie się, projekt będzie kontynuowany.

    – Marka jest coraz bardziej rozpoznawalna w internecie, nie zamierzamy odpuścić jeżeli Kickstarter nie wyjdzie. Jest to dla nas papierek lakmusowy, uczymy się na tym, słuchamy rynku, obserwujemy potrzeby i dzięki temu możemy jeszcze bardziej ulepszyć produkt przed jego wydaniem – podsumowuje Piotr Jasiński.

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Handel

    Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

    Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.