Newsy

Nie ma słuchawek uniwersalnych. Design i parametry techniczne równie ważne jak brzmienie i funkcjonalność

2017-05-24  |  06:15

Wybór dobrych słuchawek jest coraz trudniejszy, bo rynek tej kategorii produktów w ostatnich latach rozwija się bardzo dynamicznie. W zależności od rodzaju słuchawki mogą oferować różne standardy zarówno, jeśli chodzi o design, jak i parametry techniczne. Eksperci zauważają, że coraz większą popularnością cieszą się inteligentne słuchawki dla uprawiających sporty wyposażone w elementy sztucznej inteligencji.

Uniwersalne słuchawki nie istnieją. W zależności od rodzaju sprzęt będzie miał różne walory. Obecnie na rynku wyróżniamy takie typy słuchawek jak: przewodowe, bezprzewodowe, otwarte, półotwarte i dokanałowe. Jest też zupełnie nowa, odrębna grupa, hearables, w której pojawia się wiele tzw. inteligentnych modeli tworzonych z myślą chociażby o aktywności fizycznej. Menadżer marketingu firmy Aplauz zwraca uwagę, że wszystkie rodzaje słuchawek mają kilka cech wspólnych, na które warto zwrócić uwagę.

– Przykładowo, jeżeli mówimy o zakresie częstotliwości, czyli tzw. paśmie przenoszenia, które zawiera się bardzo często pomiędzy 20 a 20 000 Hz, nawet więcej. Jest to zakres maksymalny, jaki człowiek może usłyszeć, ale tak naprawdę mało który człowiek słyszy taki zakres, bowiem niewiele osób słyszy powyżej 15 kHz. Im wyższe wartości, tym słuchawki mają jednak mniejsze zniekształcenie i są bardziej naturalne – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Paweł Kuhn. Po czym dodaje, że: ­– Drugim uniwersalnym parametrem, na którym możemy się skupić, to SPL, czyli poziom ciśnienia akustycznego. To głośność z jaką słuchawki mogą pracować bez zniekształceń. Słuchawki są w stanie przekazać nawet ponad 120 decybeli bez zniekształceń, ale oczywiście absolutnie odradzamy tak wysokie głośności – komentuje Paweł Kuhn.

Menadżer marketingu firmy Aplauz docenia brzmienie otwartych słuchawek i ich funkcjonalność, która według specjalisty okaże się szczególnie przydatna w zaciszu własnego domu. Tego typu rozwiązanie dedykowane jest w szczególności wymagającym audiofilom.

– W przypadku melomana absolutnie polecam słuchawki otwarte, które są bardziej przestrzenne. Niestety, trzeba wziąć poprawkę, że nie przydadzą się na zewnątrz, gdyż ich profil nadaje się tylko do użytku wewnątrz pomieszczenia i to niezbyt wielkiego. Tego typu słuchawki są przede wszystkim komfortowe, nie powodują zmęczenia uszu i pocenia, a przede wszystkim oferują doskonałe brzmienie – przekonuje Paweł Kuhn.

Ponadto specjalista podkreśla atuty słuchawek sportowych, które w ostatnich latach nie tylko pozbyły się zbędnych przewodów, dzięki czemu straciły na wadze, lecz także zostały wyposażone w elementy sztucznej inteligencji za sprawą sensorów monitorujących postępy treningu. Osoby, które regularnie chodzą na basen, również znajdą coś dla siebie, ponieważ modele dedykowane aktywnym oferują wyższą klasę wodoszczelności niż standardowe słuchawki.

– Słuchawki dla sportowca powinny się cechować elastycznością, tak by nie wypadały z uszu i były wygodne. Powinny mieć specjalny systemem utrzymania w uszach czy wokół uszu wsparty wodoodpornością i potoodpornością, tak aby sprzęt był w pełni bezpieczny i miał wyższą żywotność – wyjaśnia Paweł Kuhn.

Menadżer marketingu firmy Aplauz zaznacza, że słuchawki gamingowe dla graczy również powinny spełniać szereg wymogów, które wzniosą entuzjastów wirtualnej rozgrywki na wyżyny umiejętności. Przede wszystkim powinny mieć ergonomiczną konstrukcję, która zapewni wygodę podczas najdłuższych sesji przy komputerze lub konsoli.

– Słuchawki gamingowe przede wszystkim powinny mieć genialną wygodę, lekkość i funkcjonalność. Powinny oferować elastycznie zawieszony mikrofon, który zniweluje szumy i wyłączy się, kiedy podniesiemy mikrofon. Oczywiście, koniecznie z regulacją głośności na uszniku. O wydłużoną żywotność zadba niezniszczalny kabel wzmocniony specjalną plecionką – podsumowuje Paweł Kuhn.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Bankowość

Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia

Empatia, elastyczność i gotowość do eksperymentowania to dziś kluczowe cechy skutecznego przywództwa – szczególnie w świecie zdominowanym przez technologię i sztuczną inteligencję. Transformacja cyfrowa stawia przed liderami wiele nowych wyzwań i wymusza nowy model zarządzania – oparty na zaufaniu, adaptacyjności i rozumieniu potrzeb zespołu. Od 15 lat kobiety na kierowniczych stanowiskach w rozwijaniu kompetencji liderskich wspiera Program Santander W50. Uczestniczki z kilkunastu krajów zdobywają wiedzę i narzędzia do zarządzania zmianą, które pozwalają im skuteczniej funkcjonować w dynamicznym otoczeniu rynkowym.

Transport

Europa zapowiada walkę o bezpieczeństwo lekowe. Wsparcie dla tych inwestycji ma się znaleźć w przyszłym budżecie UE

Zaledwie 23 proc. światowej produkcji farmaceutycznej pokrywa Europa. Bardzo dynamicznie rośnie potencjał wytwórczy Azji i może się ona wysunąć na pozycję lidera. Ministrowie zdrowia krajów Unii Europejskiej są zgodni co do tego, że Europa powinna się stać atrakcyjnym rynkiem inwestycyjnym dla przemysłu farmaceutycznego i dążyć do samowystarczalności w produkcji leków i substancji czynnych niezbędnych do ich wytwarzania. Wciąż jednak przedsiębiorcy napotykają bariery biurokratyczne, a wsparcie krajowe i unijne dla inwestorów jest nadal niewystarczająco atrakcyjne.

Konsument

Za pół roku zacznie obowiązywać w Polsce system kaucyjny. Polacy obawiają się jego uciążliwości

1 października br. w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Nie wszyscy konsumenci zdają sobie sprawę z tego, jakimi regułami będzie się rządzić. Eksperci podkreślają jednak, że podejście społeczeństwa jest pozytywne, choć wdrażaniu systemu towarzyszą pewne obawy. Ich zdaniem nie da się pewnie uniknąć na początku błędów i frustracji, ale pozytywne jest już to, że system zacznie działać.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.