Mówi: | Per Ekman |
Funkcja: | wiceprezes w Europie |
Firma: | HMD Global |
IFA 2019: Smartfony ze średniej półki coraz częściej dorównują tym najdroższym. Nowa Nokia 7.2 to pierwsze takie urządzenie z zagwarantowanym pakietem aktualizacji
Mniej niż jedna trzecia smartfonów poniżej 200 dol. największych producentów jest zaktualizowanych do najnowszej wersji Androida. Firmy skupiają się przede wszystkim na nowinkach technologicznych. Tymczasem wiele kluczowych funkcji, w tym żywotność baterii, procesor, aparat i pamięć, jest powiązanych z wydajnością podstawowego systemu operacyjnego. Nowa Nokia 7.2 to pierwszy telefon ze średniej półki, który w ciągu 3 lat będzie dostawać co miesiąc pakiet aktualizacji i dwie aktualizacje systemu operacyjnego Android.
– Najnowsza Nokia 7.2 wyposażona jest w potrójny aparat cyfrowy z tyłu obudowy z 48-megapikselowym czujnikiem oraz procesor Qualcomm Snapdragon 660. To telefon, w którym najważniejszą wartością dla klienta będzie możliwość dożywotniego korzystania. Gwarantujemy miesięczne aktualizacje bezpieczeństwa przez okres trzech lat i dwie aktualizacje systemu operacyjnego Android – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Innowacje Per Ekman, wiceprezes w Europie HMD Global.
Tylko 10,4 proc. telefonów z Androidem ma Android 9 Pie, wersję wydaną w 2018 roku, podczas gdy 88 proc. wszystkich aktywnych urządzeń z iOS ma system iOS 12, wydany w tym samym roku. Mniej niż jedna trzecia smartfonów poniżej 200 dol. najważniejszych firm na rynku została zaktualizowana do najnowszej wersji Androida. To wnioski z najnowszej białej księgi Counterpoint Research. Tylko kilka marek zobowiązuje się do upewnienia, że ich smartfony zawsze korzystają z najnowszej wersji. Przeważnie producenci gwarantują aktualizacje tylko dla smartfonów z najwyższej półki.
To właśnie regularne aktualizacje systemu operacyjnego są kluczowym elementem w bezpiecznym działaniu smartfona. Wiele kluczowych funkcji, w tym żywotność baterii, procesor, aparat i pamięć są powiązane z wydajnością podstawowego systemu operacyjnego.
Wśród producentów, którzy wprowadzają aktualizację do wszystkich smartfonów, prowadzi Nokia – niemal 96 proc. smartfonów sprzedawanych od III kw. 2018 roku działa już na Androidzie Pie lub ma wydaną aktualizację Android Pie.
– Chcemy być pewni, że przez cały okres użytkowania naszego telefonu użytkownik ma zawsze najnowsze oprogramowanie – wskazuje Per Ekman.
Nokia 7.2 ma zapewnione miesięczne aktualizacje bezpieczeństwa w ciągu trzech lat i dodatkowo dwie aktualizacje systemu Android. To pierwszy smartfon ze średniej półki z takim udogodnieniem. Do tego najnowszy smartfon ma 48-megapikselowy aparat z trzema obiektywami, 6,3-calowy ekran PureDisplay o rozdzielczości FHD+ i akumulator o pojemności 3500 mAh.
– Staramy się być marką dla wszystkich, niezależnie od tego, czy jest to Nokia 105 za 50 dol. czy Nokia 9 PureView – przekonuje Per Ekman. – Smartfon Nokia 7.2 będzie dostępny na rynku pod koniec września w cenie zaczynającej się od 299 euro. Polska będzie jednym z pierwszych rynków, na którym się pojawi – zapowiada.
W Polsce cena Nokii 7.2 wyniesie od 1 299 zł (64 GB pamięci) do 1 499 zł (128 GB pamięci). Tymczasem z najnowszego raportu Strategy Analitycs sprzedaż smartfonów spadła globalnie o 3 proc. rok do roku, osiągając w drugim kwartale 2019 r. 341 mln sztuk. Najwięcej smartfonów sprzedaje Samsung (22,3 proc.), Huawei (17,2 proc.) oraz Apple (11,1 proc.).
Czytaj także
- 2025-06-23: Polscy inżynierowie pracują w Częstochowie nad systemami do zautomatyzowanej jazdy. Opracowali jeden z najszybszych komputerów na świecie
- 2025-06-16: Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje
- 2025-06-27: Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków
- 2025-06-17: Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]
- 2025-06-16: Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
- 2025-06-05: Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE
- 2025-06-03: Luka cyrkularności w Polsce wynosi 90 proc. Jesteśmy dopiero na początku drogi do obiegu zamkniętego
- 2025-06-10: Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
- 2025-06-04: Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy
- 2025-05-28: UE przywraca ograniczenia handlowe z Ukrainą. Trwają negocjacje ws. długoterminowych ram
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.