Mówi: | Consuelo Naranjo |
Funkcja: | dyrektor ds. marketingu |
Firma: | Authentic Vision |
Holograficzne znaczniki zagwarantują oryginalność każdego produktu. Pomogą także w walce z podróbkami testów i paszportów covidowych
Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju szacuje, że wartość międzynarodowego handlu podrabianymi i pirackimi produktami przekracza 500 mld dol. Podrabiane komponenty i części stwarzają zagrożenia dla zdrowia i bezpieczeństwa, które mają wpływ na wiele branż. Start-up z Austrii stworzył niepowtarzalną etykietę z zaszyfrowanym numerem identyfikacyjnym i losowym hologramem, które są jak odcisk palca dla każdego produktu. W ten sposób zabezpieczane mają być m.in. testy i paszporty covidowe, a docelowo sprawdzić będzie można każdy produkt.
– Tworzymy unikatowy holograficzny znacznik, którego sami nie możemy powielić. Zabezpieczenie jest połączone z kodem datametrycznym, z etykietą i unikatowym numerem. Możemy sprawdzić za pomocą aplikacji mobilnej w systemie, czy dany produkt z danym numerem jest autentyczny. Mamy również system geolokalizacji, dzięki któremu możemy wykrywać fałszywe produkty – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Consuelo Naranjo, dyrektor ds. marketingu w Authentic Vision.
Austriacki start-up opracował innowacyjne rozwiązanie, które może stanowić odpowiedź na handel podrabianymi i pirackimi produktami. Opatentowany znacznik Holographic Fingerprint, aplikacja do uwierzytelniania mobilnego i funkcje analityczne w czasie rzeczywistym chronią przed fałszowaniem oraz ostrzegają właścicieli marek i produktów przed potencjalnymi oszustwami. Technologie przeciwdziałania podrabianiu i uwierzytelniania pomagają minimalizować utracone przychody i znacząco zmniejszają ryzyko podróbek.
– Holograficzne oznakowanie działa w taki sposób, że w systemie znakowania nadawane są losowe oznaczenia, które zestawiamy z kodami datametrycznymi. W ten sposób tworzymy zabezpieczenie dla każdej etykiety. Oprócz tego drukujemy etykiety, które można umieszczać na produktach, a także mogą one być wbudowane w produkt – tłumaczy Consuelo Naranjo.
Do uwierzytelniania często stosuje się drukowane kody 2D, takie jak numery seryjne, kody QR, kody Data Matrix. Ich główną zaletą jest łatwość obsługi – skanowane przez smartfony lub czytniki kodów kreskowych, są wykorzystywane w szerokim zakresie aplikacji. Mają jedną poważną wadę – są łatwe do skopiowania. Kody można łatwo sfałszować, można je również zaprojektować w taki sposób, aby konsument mylnie czuł się bezpieczny.
Unikalne znaczniki bezpieczeństwa Holographic Fingerprint różnią się całkowicie od standardowych hologramów i zapewniają uwierzytelnione bezpieczeństwo w połączeniu z kodami QR. Firma wykorzystuje technologię, która podobnie jak identyfikacja biometryczna może sprostać najbardziej restrykcyjnym wymogom bezpieczeństwa. Proces uwierzytelniania za pośrednictwem aplikacji CheckIfReal jest całkowicie zautomatyzowany, opiera się na opatentowanej technologii przetwarzania obrazu i algorytmach uczenia maszynowego, aby uniknąć typowych pułapek ludzkiej percepcji.
– Można sprawdzić każdy produkt na rynku – zarówno w formie fizycznej, jak i cyfrowej. Jesteśmy w stanie chronić konsumentów i pomóc im zyskać pewność, że mają do czynienia z autentycznym produktem dobrej jakości, oraz chronić reputację wielu marek na świecie działających w sektorze motoryzacyjnym, farmaceutycznym, kosmetycznym, w branży modowej czy naftowej. Obecnie obsługujemy np. Comscore w USA i na świecie, a ponadto firmę Biogen, która oferuje suplementy. Poszerzamy naszą działalność także o sektor bankowy – wymienia dyrektor ds. marketingu Authentic Vision.
Wiodące firmy technologiczne łączą siły, aby zająć się podróbkami, fałszerstwami i szarą strefą. Authentic Vision jest jedną z pierwszych firm, które dołączyły do platformy OriginAll, aby wspierać organy rządowe w inicjatywach dotyczących bezpieczeństwa publicznego, zapewniających konsumentów o autentyczności zakupionych produktów. Zapotrzebowanie na to jest ogromne, zwłaszcza że handel podrobionymi i pirackimi towarami stale rośnie i według OECD jego wartość przekracza już 500 mld dol.
Jak przekonuje przedstawicielka Authentic Vision, rozwiązanie można stosować nie tylko przy zwykłych produktach, sprawdzi się również przy sprawdzaniu wiarygodności wyników testów czy paszportów covidowych.
– Chcemy również wprowadzić nasze rozwiązania w sektorze rządowym – na przykład pod kątem COVID-19. Sprawdzenie przez władzę, czy wyniki testów lub paszporty covidowe są prawdziwe, to największy problem z kodami QR – można je łatwo sfałszować. W przypadku naszego rozwiązania – sami nie jesteśmy w stanie go powielić. Chcemy zatem wdrożyć nasze rozwiązanie w zakresie szybkich testów oraz paszportów szczepionkowych – podkreśla Consuelo Naranjo.
Czytaj także
- 2025-05-20: Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
- 2025-04-10: Na platformach sprzedażowych mogą się znajdować szkodliwe produkty. Dotyczy to całego rynku online
- 2025-03-14: Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen
- 2025-03-17: Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
- 2025-02-24: Umowa UE–Mercosur budzi sprzeciw ze strony rolników m.in. z Francji i Polski. To może być główną przeszkodą w ratyfikacji porozumienia na forum UE
- 2025-02-10: Dwie trzecie polskich przedsiębiorców znalazło się na celowniku cyberoszustów. Niewielki odsetek zgłasza to do odpowiednich służb
- 2025-01-23: Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić
- 2024-12-27: Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2025-01-07: Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Konsument
Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.