Newsy

Spersonalizowana komunikacja jest o 200 proc. skuteczniejsza. Jej przyszłością jest programowalne i interaktywne wideo

2021-07-27  |  06:00

Personalizacja przyciąga nasz wzrok i wywołuje emocje. Marketerzy szukają sposobów na personalizację wielu rodzajów treści, w tym materiałów wideo. Badania pokazują, że w marketingu personalizacja konwertuje o 202 proc. lepiej niż media niespersonalizowane i oferuje 20-krotnie większy zwrot z inwestycji. Może też zwiększyć lojalność i satysfakcję klientów. Polska firma Vintom opracowała zaawansowaną i unikatową technologię personalizacji treści wideo, która wykorzystuje technologię łańcucha, syntetyczną synchronizację ust i natywną wtyczkę After Effects.

– Technologia daje dzisiaj bardzo szerokie możliwości personalizacji wideo. W  idealnym scenariuszu wideo może dawać takie wrażenie, jakby zostało faktycznie nagrane dla każdego użytkownika osobno. Nie tylko jakieś poszczególne elementy mogą być personalizowane, jak umieszczenie zdjęcia, imienia, tylko faktycznie cała treść dla różnych użytkowników będzie zupełnie różna po to, żeby zachować experience, jakby się kontaktowało z żywym człowiekiem – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Tomasz Brożyna, prezes firmy Vintom.

Personalizacja przyciąga wzrok i wywołuje emocje, dlatego marketerzy szukają sposobów na personalizację wielu rodzajów treści, także wideo. Spersonalizowany film wykorzystuje dane w celu uwzględnienia imienia, gustu lub innych danych osobowych widza. Aspekty personalizacji nie ograniczają się również do efektów wizualnych – niektóre filmy zawierają spersonalizowane ścieżki audio.

W marketingu personalizacja konwertuje o 202 proc. lepiej niż media niespersonalizowane (dane Hubspot) i oferuje 20-krotnie większy zwrot z inwestycji (dane The Relevancy Group i Liveclicker). Może też jednocześnie zwiększyć lojalność i satysfakcję klientów.

– Dzięki personalizacji wideo na podstawowym poziomie bardzo łatwo osiągnąć bardzo wysokie zaangażowanie użytkowników. I działa to bardzo prosto, tak samo jak słyszymy swoje imię na ulicy, automatycznie czujemy, że coś ważnego się dzieje, coś najważniejszego na świecie, bo dotyczy tylko mnie. I ten sam mechanizm de facto wykorzystują nasze filmy, dzięki czemu te treści, które tam przekazujemy, są rzeczywiście zapamiętywane – tłumaczy Tomasz Brożyna.

Polska firma Vintom opracowała technikę spersonalizowanego, ulepszonego renderowania. Technologia Personalised Enhanced Rendering Technology (PERT) może obsługiwać najbardziej złożone projekty personalizacji dla marek i agencji. Dzięki nieograniczonej skalowalności i domyślnej jakości 4K Ultra HD rozwiązanie jest unikalne na rynku, a autorska technologia YouDecide pozwala łączyć personalizację i interaktywność. Spersonalizowane filmy mogą reagować na kluczowe działania klientów. Jeśli klient zarejestruje się po nowy produkt lub usługę, można uruchomić spersonalizowany film. Treści wideo mogą również reagować i dostosowywać się do pory dnia.

– Tworzymy drzewko scenariuszowe, które odpowiada na pytanie, w jakich potrzebach biznesowych dany projekt będzie funkcjonował. Nagrywamy bibliotekę pojedynczych zdań lub całych sekwencji, następnie system w sposób automatyczny montuje z tych fragmentów dla każdego osobno cały film adekwatny do danych tego konkretnie użytkownika, następnie nakłada wszelkie elementy graficzne. Każdy element może być customizowany, sterowany regułami, więc mamy tu do czynienia nawet bardziej z programowalnym niż z personalizowanym wideo – wskazuje prezes Vintomu.

Z danych Vintomu wynika, że ponad połowa klientów (52 proc.) deklaruje, że odejdzie do firmy, która nie personalizuje komunikacji. Potwierdzają to też wyniki jej badań –  spersonalizowane filmy mają 83 proc. oglądalności do końca, 34-proc. wskaźnik klikalności i dają 57-proc. wzrost lojalności klientów. Dlatego na nowoczesną formę komunikacji stawia coraz więcej branż.

– Sprawdzi się tam, gdzie klient natrafia na różne problemy i jego problemy można rozwiązać, zanim one się pojawią. Kilka lat temu, kiedy człowiek przychodził do placówki banku, żeby zrobić przelew, to przy okazji mógł się dowiedzieć o tym, że może to jest dobry moment, żeby podniósł sobie linię kredytową. Tego typu lukę wypełnić może personalizowane wideo – przekonuje Tomasz Brożyna.

Jak wskazuje prezes Vintomu, w przyszłości spersonalizowane materiały wideo mogą przypominać treści stworzone na potrzeby konkretnej osoby w jeszcze większym stopniu niż obecnie.

– Dzięki lepszej jakości danych lepsza może być wartość, którą tym końcowym klientom personalizowane wideo może dać. Zwiększy się liczba sytuacji, w których możemy realnie pomóc klientom końcowym. Wreszcie dojdziemy do ideału, w którym user experience użytkownika obsłużonego przez syntetycznego doradcę będzie równie dobry, jak gdyby został obsłużony przez żywego doradcę – podkreśla ekspert.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi

Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.

Firma

Rośnie rola pracowników w podejmowaniu decyzji zarządczych. Firmy chętniej korzystają z ekspertów zewnętrznych

Szanse i zagrożenia związane z nowymi technologiami, w szczególności rozwój sztucznej inteligencji, cyberbezpieczeństwa oraz zrównoważonego rozwoju i zmienność geopolityczna – to te tematy zyskują na znaczeniu na agendzie zarządów oraz rad nadzorczych działających w Europie spółek giełdowych. Jak wskazuje Raport Board Monitor Europe 2024, rola tych organów w firmach rośnie. Podobnie jak zaangażowanie pracowników w podejmowaniu decyzji zarządczych.

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.