Newsy

Sony inwestuje w rozwój PlayStation League. Powodem dynamiczny rozwój rynku e-sportu i stale zwiększająca się liczba graczy

2017-05-10  |  06:15
Mówi:Monika Paplińska
Funkcja:communication manager
Firma:Sony Interactive Entertainment Polska
  • MP4
  • Firma Sony ogłosiła start ulepszonej formuły PlayStation League. Elektroniczne rozgrywki dedykowane platformie PS4 mają zrzeszać ponad 20 mln graczy z całego świata, pozwalając im startować w elitarnych turniejach, w których do wygrania są m.in. wartościowe nagrody pieniężne.

    Liga PlayStation Plus wystartowała już w 2015 roku, jednak w ostatnim czasie firma Sony zaobserwowała wzmożoną aktywność użytkowników online, w sieci PlayStation Network. Ponadto japoński producent dostrzegł potencjał drzemiący w e-sporcie, dlatego postanowił zmienić charakter rozgrywek w taki sposób, by każdy gracz mógł poczuć radość rywalizacji na profesjonalnym poziomie.

    – Od 2015 roku, kiedy wprowadziliśmy polską Ligę PlayStation Plus, widzieliśmy już potencjał, że e-sport to nie tylko gry pecetowe, ale także konsole. W związku z tym, że PlayStation Network bardzo mocno się rozwija i obserwujemy bardzo dużą liczbę graczy online, uznaliśmy że jest to dobry moment do tego, żeby rozpocząć rozgrywki, które będą miały na celu promowanie rywalizacji między graczami właśnie na platformie PlayStation 4 – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Monika Paplińska, Communication Manager z firmy Sony Interactive Entertainment Polska.

    Nowa formuła rozgrywek została oficjalnie zaprezentowana pod koniec kwietnia. Ponad 20 mln użytkowników PS4 z całego świata ma możliwość rywalizacji na profesjonalnym poziomie, a także korzystania z szeregu innowacji, jakie japoński producent oddaje do dyspozycji swoim najwierniejszym fanom.

    – 24 kwietnia ogłosiliśmy naszą nową, ulepszoną formułę PlayStation League, która ma polegać na tym, że wprowadzamy więcej turniejów, nową stronę internetową, jeszcze łatwiejszą do zapisów. W turniejach może wziąć udział każdy, kto jest posiadaczem konsoli Play Station 4 oraz ma abonent naszej usługi Play Station Plus, która umożliwia granie online. To tak naprawdę jedyne warunki – wyjaśnia Monika Paplińska.

    Do turniejów można zapisać się za pośrednictwem oficjalnej strony playstationleague.pl. Co więcej, da się tam znaleźć również kompanów do rozgrywki online, z którymi można stworzyć zupełnie nowy zespół. Gra jest warta świeczki, bowiem na użytkowników PlayStation Network czeka nie tylko sława, ale również rozmaite nagrody.

    – Przede wszystkim liczy się chwała i sława, ale również pięcie się w rankingach, a także wspaniałe nagrody. Nie oszukujmy się, że jest to bardzo duża zachęta do tego, żeby brać udział w turniejach. Rozdajemy zarówno nagrody pieniężne, jak i rzeczowe. W 2015 i 2016 roku łącznie w puli nagród było ponad 70 tysięcy zł, a pula ta sukcesywnie będzie się zwiększać, tak więc jest o co walczyć – dodaje Monika Paplińska.

    Polska Liga PlayStation Plus przekształciła się w PlayStation League. Nie jest to jednak jedyna zmiana – japoński producent zapowiada, że pojawi się zarówno więcej turniejów, jak i samych gier, co znacząco urozmaici wybór i wyeliminuje monotonię rozgrywki.

    – Uznaliśmy, że nowe rozgrywki to doskonały moment, by powiększyć liczbę turniejów, aby zachęcić jeszcze więcej uczestników do brania w nich udział.  Zaproponowaliśmy również więcej gier, bo wiadomo – nie każdy lubi tylko jeden, wybrany gatunek. Teraz do wyboru mamy m.in. Uncharted 4, super ligę, która trwa cały rok, Ligę FIFA 17, która jest bardzo popularną grą, również cały rok, a także będziemy co sezon zmieniać jedną grę po to, żeby trafić w gusta naszych graczy i proponować im co sezon, na przełomie roku, zupełnie nową grę –  deklaruje Monika Paplińska.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Handel

    Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

    Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.