Newsy

Sony inwestuje w rozwój PlayStation League. Powodem dynamiczny rozwój rynku e-sportu i stale zwiększająca się liczba graczy

2017-05-10  |  06:15
Mówi:Monika Paplińska
Funkcja:communication manager
Firma:Sony Interactive Entertainment Polska
  • MP4
  • Firma Sony ogłosiła start ulepszonej formuły PlayStation League. Elektroniczne rozgrywki dedykowane platformie PS4 mają zrzeszać ponad 20 mln graczy z całego świata, pozwalając im startować w elitarnych turniejach, w których do wygrania są m.in. wartościowe nagrody pieniężne.

    Liga PlayStation Plus wystartowała już w 2015 roku, jednak w ostatnim czasie firma Sony zaobserwowała wzmożoną aktywność użytkowników online, w sieci PlayStation Network. Ponadto japoński producent dostrzegł potencjał drzemiący w e-sporcie, dlatego postanowił zmienić charakter rozgrywek w taki sposób, by każdy gracz mógł poczuć radość rywalizacji na profesjonalnym poziomie.

    – Od 2015 roku, kiedy wprowadziliśmy polską Ligę PlayStation Plus, widzieliśmy już potencjał, że e-sport to nie tylko gry pecetowe, ale także konsole. W związku z tym, że PlayStation Network bardzo mocno się rozwija i obserwujemy bardzo dużą liczbę graczy online, uznaliśmy że jest to dobry moment do tego, żeby rozpocząć rozgrywki, które będą miały na celu promowanie rywalizacji między graczami właśnie na platformie PlayStation 4 – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Monika Paplińska, Communication Manager z firmy Sony Interactive Entertainment Polska.

    Nowa formuła rozgrywek została oficjalnie zaprezentowana pod koniec kwietnia. Ponad 20 mln użytkowników PS4 z całego świata ma możliwość rywalizacji na profesjonalnym poziomie, a także korzystania z szeregu innowacji, jakie japoński producent oddaje do dyspozycji swoim najwierniejszym fanom.

    – 24 kwietnia ogłosiliśmy naszą nową, ulepszoną formułę PlayStation League, która ma polegać na tym, że wprowadzamy więcej turniejów, nową stronę internetową, jeszcze łatwiejszą do zapisów. W turniejach może wziąć udział każdy, kto jest posiadaczem konsoli Play Station 4 oraz ma abonent naszej usługi Play Station Plus, która umożliwia granie online. To tak naprawdę jedyne warunki – wyjaśnia Monika Paplińska.

    Do turniejów można zapisać się za pośrednictwem oficjalnej strony playstationleague.pl. Co więcej, da się tam znaleźć również kompanów do rozgrywki online, z którymi można stworzyć zupełnie nowy zespół. Gra jest warta świeczki, bowiem na użytkowników PlayStation Network czeka nie tylko sława, ale również rozmaite nagrody.

    – Przede wszystkim liczy się chwała i sława, ale również pięcie się w rankingach, a także wspaniałe nagrody. Nie oszukujmy się, że jest to bardzo duża zachęta do tego, żeby brać udział w turniejach. Rozdajemy zarówno nagrody pieniężne, jak i rzeczowe. W 2015 i 2016 roku łącznie w puli nagród było ponad 70 tysięcy zł, a pula ta sukcesywnie będzie się zwiększać, tak więc jest o co walczyć – dodaje Monika Paplińska.

    Polska Liga PlayStation Plus przekształciła się w PlayStation League. Nie jest to jednak jedyna zmiana – japoński producent zapowiada, że pojawi się zarówno więcej turniejów, jak i samych gier, co znacząco urozmaici wybór i wyeliminuje monotonię rozgrywki.

    – Uznaliśmy, że nowe rozgrywki to doskonały moment, by powiększyć liczbę turniejów, aby zachęcić jeszcze więcej uczestników do brania w nich udział.  Zaproponowaliśmy również więcej gier, bo wiadomo – nie każdy lubi tylko jeden, wybrany gatunek. Teraz do wyboru mamy m.in. Uncharted 4, super ligę, która trwa cały rok, Ligę FIFA 17, która jest bardzo popularną grą, również cały rok, a także będziemy co sezon zmieniać jedną grę po to, żeby trafić w gusta naszych graczy i proponować im co sezon, na przełomie roku, zupełnie nową grę –  deklaruje Monika Paplińska.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Medycyna

    Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

    W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.

    Problemy społeczne

    Sztuczna inteligencja napędza innowacje, ale pochłania ogromne ilości prądu. Rośnie potrzeba bardziej energooszczędnych rozwiązań

    Trenowanie dużych modeli językowych, takich jak ChatGPT, wymaga ogromnych zasobów obliczeniowych, co przekłada się na znaczące zużycie energii, porównywalne z roczną konsumpcją małych państw. Eksperci podkreślają, że konieczne jest projektowanie bardziej energooszczędnych algorytmów i systemów, które ograniczą ślad węglowy AI. Jednocześnie sztuczna inteligencja może też wspierać działania na rzecz klimatu, pomagając w optymalizacji zużycia energii i efektywniejszym zarządzaniu zasobami.

    Medycyna

    Polscy naukowcy rozwijają technologię hodowania bionicznej trzustki. Może ona rozwiązać problem cukrzycy insulinozależnej

    Zespół polskich naukowców rozwija technologię hodowania bionicznej trzustki, którą będzie można wszczepiać pacjentom kwalifikowanym obecnie do przeszczepu od zmarłego dawcy. Taka procedura jest stosowana w najcięższych przypadkach cukrzycy typu 1, a niekiedy również w cukrzycy typu 2. Badacze, tworząc innowacyjną metodę leczenia dołożyli starań, by rozwiązać ryzyko najgroźniejszego powikłania, jakim jest odrzucenie wszczepianego narządu poprzez wykrzepianie. Do zbudowania narządu będą wykorzystywane komórki pacjenta, więc układ immunologiczny nie powinien odczytywać go jako obcy.

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.