Mówi: | Jesus Llamazares |
Firma: | Xplora Technologies |
Smartwatche dla dzieci coraz popularniejsze. Pozwalają nie tylko na ustalenie pozycji dziecka, lecz także połączyć się z nim telefonicznie w razie potrzeby
Urządzenia wearables stają się coraz bardziej zaawansowane. W tym segmencie jest jednak miejsce dla zegarków dla dzieci, które nie tylko pokazują godzinę, lecz także pozwalają połączyć się z dzieckiem, a nawet śledzić je za pomocą zainstalowanego nadajnika GPS. Producenci inteligentnych zegarków przekonują, że korzystanie z nich przez pociechy nie uzależnia ich od technologii, a wręcz aktywizują je do przebywania np. na podwórku pod zdalną opieką rodziców.
– Nic nie zastąpi ojca czy matki, jednak za pomocą smartwatchy chcemy dać rodzicom pewność, że ich dzieci są bezpieczne, podczas gdy bawią się na zewnątrz. Dzieci mogą wyjść z domu, bawić się z innymi dziećmi i miło spędzać czas, a jednocześnie rodzice będą mieli z nimi stałą łączność, możliwość zadzwonienia do nich lub zlokalizowania ich w przypadku jakichkolwiek problemów – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Jesus Llamazares z Xplora Technologies.
Smartwatche dla dzieci, choć nazywane są zegarkami inteligentnymi, znacząco różnią się od najbardziej zaawansowanych urządzeń na rynku, przeznaczonych dla dorosłych. To podstawowe urządzenia, które pozwalają zlokalizować dziecko w razie potrzeby, ale również wykonać np. połączenie głosowe. Na rynku pojawiają się także modułowe urządzenia wearables, które można rozbudowywać, zwiększając tym samym ich podstawową funkcjonalność.
– Xplora Go to rozwiązanie pełniące funkcję smartwatcha dla dzieci, które po zdjęciu paska i zastosowaniu nowo zaprojektowanych akcesoriów może pełnić różne inne funkcje, np. rowerowego lokalizatora GPS czy lokalizatora zwierząt domowych i przedmiotów. Za pomocą modułów i aplikacji można więc przystosować urządzenie do różnych zastosowań – mówi Jesus Llamazares.
Jako zegarek dla dzieci urządzenie dysponuje funkcjami, takimi jak połączenia, wiadomości, aparat fotograficzny, wiadomości z obsługą emoji, a także licznik kroków. Rodzice mogą wykorzystywać je jako narzędzie pozwalające utrzymać bezpośrednią komunikację z dzieckiem. Z kolei po dodaniu odpowiedniego modułu, urządzenie służy jako tracker rowerowy i powiadomi właściciela o możliwej próbie kradzieży. Po zainstalowaniu aplikacji, urządzenie wyśle alarm na smartfona.
Dzięki funkcji automatycznego śledzenia właściciel dostanie informację o dokładnym miejscu, w którym znajduje się pojazd. Funkcję zastosować można także do zabezpieczenia innych przedmiotów.
– Dodaliśmy nową ciekawą funkcję tamper alert, dzięki której będziemy mogli informować użytkowników urządzeń Xplora o próbie kradzieży ich roweru, samochodu czy przedmiotu połączonego z lokalizatorem. Nie wszystkie funkcje będą przydatne w każdym zastosowaniu. Przy korzystaniu z lokalizatora zwierząt kamera raczej nie będzie potrzebna, pozostaje jednak lokalizacja i kilka innych interesujących funkcji – zaznacza ekspert.
Możliwości urządzenia można wykorzystać również do lokalizowania np. zwierząt domowych. Zegarek może być również używany przez osoby starsze. Umożliwia monitorowanie kroków, a funkcja alarmu może zostać użyta np. do przypominania im o porze przyjmowania leków. Dostępna jest także obsługa połączeń, powiadomień i przycisk SOS, aby utrzymać seniorów w kontakcie z bliskimi.
– Jest to urządzenie komunikacyjne, które ma zapewnić dzieciom możliwość bezpiecznej zabawy na zewnątrz i promowania wśród nich zdrowego trybu życia. Nawiązaliśmy współpracę z PlayStation nad opracowaniem nowej gry o nazwie Xplora, która będzie zintegrowana z naszymi smartwatchami. Dzieci będą grały w grę na zewnątrz za pomocą naszych zegarków i będą zbierać punkty za określone czynności, które są zamieniane na bonusy, z których można skorzystać, grając na konsoli. Chodzi więc o zaangażowanie i zabawę, a także o spokój rodziców – przekonuje ekspert.
Na rynku dostępnych jest szereg urządzeń wearables przeznaczonych do wspomagania opieki nad dziećmi. Verizon GizmoWatch to smartwatch wyposażony w funkcję śledzenia lokalizacji GPS oraz możliwość wyznaczenia granic, po których przekroczeniu rodzice dostają alert. AngelSense to z kolei tracker umożliwiający podglądanie tras, po jakich porusza się dziecko, i prędkości, z jaką je pokonuje. Rodzice dostają powiadomienie np. wówczas, gdy pociecha spóźni się do szkoły. Mogą się również przełączać w tryb podsłuchu.
Według analityków z QYResearch światowy rynek inteligentnych zegarków dla dzieci wyceniany był w 2018 roku na ponad 364 mln dol. Do końca 2025 roku ma on przekroczyć wartość 873 mln dol. przy średniorocznym tempie wzrostu na poziomie ponad 13 proc.
Czytaj także
- 2025-06-13: Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
- 2025-06-13: Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
- 2025-06-10: Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne
- 2025-06-12: Nowe technologie mogą wspierać samoleczenie. Szczególnie pomocne są dane zbierane przez aplikacje i urządzenia mobilne
- 2025-06-06: Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność
- 2025-04-23: Rząd planuje dalsze zmiany w opiece wczesnodziecięcej. Ma to pomóc odwrócić negatywne trendy demograficzne
- 2025-04-17: Dramatyczna sytuacja w opiece długoterminowej. Kolejki oczekujących są coraz dłuższe [DEPESZA]
- 2025-03-27: Marta Wierzbicka: Mam różne doświadczenia z polską służbą zdrowia. Mój problem bardzo szybko udało się rozwiązać w prywatnym szpitalu
- 2025-02-12: Polska z wydatkami na zdrowie zbliża się do średniej krajów OECD. Wyzwaniem jest efektywne wykorzystywanie tych funduszy
- 2025-02-20: Przyszłość centrów zdrowia psychicznego nadal nie jest znana. Pilotaż kończy się w lipcu
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Konsument
Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.