Newsy

Słuchawki do gier komputerowych coraz bardziej zaawansowane. Wyposażone w technologie dźwiękowe dotychczas wykorzystywane w kinach domowych

2017-06-21  |  06:20

Rośnie popularność słuchawek gamingowych. Dobranie odpowiedniego modelu jest trudne. Poszczególni producenci oferują kolejne nowości wyposażone w innowacyjne technologie, takie jak dźwięk w technologii Dolby Surround 7.1. Dotychczas system ten wykorzystywany był przede wszystkim w zestawach kina domowego, ale podczas gry świetnie sprawdza się w sytuacji, w której trzeba precyzyjnie określić miejsce przeciwnika. Dlatego słuchawki tego typu sprawdzą się przede wszystkim w strzelankach typu FPS.

HyperX Cloud Revolver S to słuchawki, które zostały wyposażone w unikalną technologię Plug N Play Virtual Dolby Surround 7.1, dzięki czemu pozwalają usłyszeć przeciwnika znacznie wcześniej niż w innych modelach słuchawek. 

– Dodatkowo słuchawka, która oferuje dźwięk przestrzenny, karta zewnętrzna, cały system dźwięku przestrzennego stworzony przez firmę Dolby Laboratories, pozwala bardzo precyzyjnie ulokować przeciwnika w polu gry. Wiemy, czy on nadchodzi z prawej, z lewej, od tyłu, nieco wyżej, nieco niżej. Jest to dźwięk przestrzenny porównywalny z systemem 5.1 znanym z systemów z kina domowego – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Marcin Forbert z firmy HyperX.

Przetworniki kierunkowe o średnicy 50 mm precyzyjnie odtwarzają dźwięki, co przekłada się na dokładne odwzorowanie odległości i głębi. W konsekwencji gracz wykorzystujący dobre słuchawki gamingowe zyskuje przewagę nad rywalami.

– Słuchawka ma dwa głośniki, natomiast dzięki współpracy z firmą Dolby Laboratories, która stworzyła nam wirtualny dźwięk przestrzenny, jesteśmy w stanie oszukać ucho. Karta dźwiękowa pozwala nam poprzez różne natężenie dźwięku, lewa, prawa, nieco głośniej, nieco ciszej, mieć wrażenie przestrzenności dźwięku. To nie tylko lewa i prawa jak w tradycyjnym stereo, lecz także przód, tył, nieco wyżej, nieco niżej. Gracze z najlepszych teamów na świecie, z którymi współpracujemy, są tym systemem zachwyceni i mocno go rekomendują – przekonuje Marcin Forbert.

Zamknięta konstrukcja słuchawek oraz pasmo przenoszenia na poziomie 12 ~ 28000 HZ, czułość 100 dB, a także symulacja 7 głośników – te parametry zapewniają skuteczne pozycjonowanie dźwięku w wirtualnym świecie gry, dzięki czemu gracz może zadbać o dogodne ustawienie swojej postaci.

– Istotna jest też waga i nacisk, jaki słuchawki wywierają na okolice uszu. Gracze spędzają w nich często kilka lub kilkanaście godzin ciągiem, w związku z tym zbyt ciężka słuchawka powoduje dyskomfort tak samo jak zbyt duży nacisk okolic ucha. Całość powinny uzupełniać cyfrowa karta dźwiękowa USB oraz wbudowany mikrofon z funkcją redukcji szumów otoczenia.

– W tych słuchawkach możemy łatwiej spozycjonować przeciwnika, szczególnie w grach typu strzelanki, gdzie musimy wiedzieć, skąd przeciwnik nadchodzi, aby zająć dobrą pozycję do wyeliminowania go. Słyszymy go wcześniej i o wiele precyzyjniej, dzięki czemu łatwiej go namierzyć – wyjaśnia Marcin Forbert. 

Ważne, aby słuchawki dla gracza były kompatybilne zarówno z komputerami osobistymi, jak i konsolami. W przypadku słuchawek HyperX złącze USB minijack 3,5 mm jest zgodne z gniazdami stereo: Xbox One, Xbox One S, komputerów Mac i PC oraz konsol PS4 i PS4 Pro. 

– Każdy gracz zwraca uwagę no to, aby słuchawki były wykonane w oparciu o stalową, metalową ramę, dzięki której wytrzymają o wiele dłużej. Pałąk nie ulega zniekształceniu, nie łamie się – mówi Marcin Forbert

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy

Bankowość

Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.

Ochrona środowiska

Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.