Mówi: | Krzysztof Kozak |
Funkcja: | dyrektor zarządzający |
Firma: | Supersonic Food |
Przyszłością branży spożywczej są roślinne produkty opracowywane przez naukowców. Pozwalają łatwo i szybko stworzyć pełnowartościowy, naturalny posiłek
Rynek spożywczy przechodzi coraz szybszą metamorfozę. Zmiana trendów konsumenckich, coraz większa świadomość i zapotrzebowanie na zdrową żywność sprawiają, że coraz większym zainteresowaniem cieszy się tzw. foodtech. Polska firma przy współpracy biotechnologów, dietetyków i naukowców opracowała unikatową formułę posiłku w formie koktajlu, który nie tylko zaspokaja głód i dodaje energii, lecz także wspiera budowanie odporności, odżywia i oczyszcza oraz opóźnia objawy starzenia się organizmu.
– Supersonic Food jest innowacyjną firmą z sektora foodtechowego, która oferuje pełnowartościowe posiłki oraz napoje bazujące na pochodzeniu naturalnym, roślinnym, które są bardzo łatwe w przygotowaniu. Przeciwstawiamy się złej, zanieczyszczonej, pełnej cukru i chemii żywności, oferując to, co jest najbardziej naturalne w bardzo przystępnej formie. To posiłki i napoje, stworzone przy współudziale natury przez naukowców i dietetyków. Oferują to, co najkorzystniejsze dla naszego organizmu – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Krzysztof Kozak, dyrektor Supersonic Food.
Rynek spożywczy od lat przechodzi metamorfozę. Zmieniające się trendy wśród konsumentów i większa świadomość sprawiają, że coraz większą wagę przykładamy do tego, co jemy. W ostatnich latach dużą popularnością cieszyły się tzw. superfood, czyli nieprzetworzone produkty spożywcze, które dostarczają do organizmu duże ilości witamin, minerałów, substancji bioaktywnych, enzymów czy aminokwasów.
W trakcie pandemii zainteresowanie tego typu żywnością jeszcze wzrosło. Według danych Google Trends, „superfood” (60 tys. miesięcznych wyszukiwań), „najlepsze superfoods” (12 tys.) i „superfoods w proszku” (1 tys.) były jednymi z najpopularniejszych haseł w czasie pierwszej fali pandemii koronawirusa. Polska firma na bazie tego trendu stworzyła posiłki w formie proszku, z których można stworzyć pełnowartościowe koktajle.
– Przy projektowaniu naszych produktów biorą udział biotechnolodzy oraz dyplomowani dietetycy, to są osoby, które na podstawie najnowszych wyników badań komponują składy w taki sposób, aby były dla nas jak najbardziej optymalne. W przypadku naszego foodu są to pełnowartościowe posiłki, więc zawierają idealny bilans białka, węglowodanów, zdrowych tłuszczy i zestaw mikro- i makroelementów – wskazuje Krzysztof Kozak.
Supersonic Food to 100 proc. naturalnych składników, jak płatki owsiane, unikatowa kompozycja czterech rodzajów białek (z grochu, dyni, ryżu i konopi), a także superfoods: m.in. chia, siemię lniane czy bioestry kwasów omega 3-6-9. Jak podkreślają twórcy, przy zaangażowaniu biotechnologów, dietetyków i naukowców powstała unikatowa formuła, która zaspokaja głód, wspiera budowanie odporności, oczyszcza oraz opóźnia objawy starzenia się organizmu.
– W składzie są płatki owsiane, są cztery rodzaje białek, jest mnóstwo superfoods takich jak maca, chia, siemię lniane, zestaw 26 witamin oraz minerałów. Wszystko zmielone w taki sposób, aby można było z tego przyrządzić półpłynny koktajl, posiłek do szybkiego spożycia – tłumaczy ekspert.
Jedną z innowacji Supersonic Food są niekonwencjonalne drożdże Yarrowia lipolytica. Zawierają one szereg antyoksydacyjnych i prebiotycznych substancji odżywczych, są bogatym źródłem beta-glukanów (25–30 proc.), białka i egzogennych aminokwasów (45–50 proc.) oraz witamin z grupy B, a także witamin C, D (D2, D3) oraz E. Szczep drożdży Yarrowia lipolytica, który wchodzi w skład Supersonic Food, zawiera także związki biologicznie aktywne (m.in. koenzym Q10, α-ketoglutaran).
– Innowacją na skalę światową jest to, że Supersonic Food jest jedynym produktem, który składa się z dwóch części. To proszek, czyli kilkanaście zmielonych składników, ale dodatkowo do naszego produktu dostarczamy zdrowe tłuszcze, w formie płynnej w saszetkach. To tłuszcze w formie bioestrów omega 3-6-9, które są wysokiej jakości z lnu i z konopi, najlepiej przyswajalne – podkreśla Krzysztof Kozak.
Jak przekonuje ekspert, żywność typu instant może się okazać przyszłością rynku spożywczego. Coraz więcej osób zwraca uwagę na skład kupowanych produktów, stawia na naturalne składniki, a przy tym nie ma zbyt dużo czasu na gotowanie.
– W sytuacji, kiedy pandemia już powoli nas opuszcza i wracamy coraz częściej do biur, to można sądzić, że tego typu posiłki oraz napoje, które oferujemy, powinny cieszyć się jeszcze większym powodzeniem – ocenia dyrektor Supersonic Food.
Czytaj także
- 2025-07-03: Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
- 2025-06-30: Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]
- 2025-07-08: Po latach spadków szara strefa tytoniowa w Polsce rośnie. Radykalne podwyżki akcyzy mogą przyspieszyć wzrost nielegalnego rynku
- 2025-06-12: Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy
- 2025-04-28: Migranci mogą być ratunkiem dla polskiego rynku pracy. Pracodawcy chcą uwzględnienia ich potrzeb w strategii migracyjnej
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
- 2025-04-16: Brakuje decyzji KOWR o przyszłości dzierżawionej ziemi rolnej. To zagrożenie dla polskiego rolnictwa i zatrudnionych w nim pracowników
- 2025-05-13: Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat
- 2025-04-10: Nowa wersja programu Czyste Powietrze zwiększa wymagania wobec wykonawców instalacji. Nie wszystkie firmy są w stanie im sprostać
- 2025-04-16: Polscy naukowcy rozwijają technologię hodowania bionicznej trzustki. Może ona rozwiązać problem cukrzycy insulinozależnej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba
8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Konsument
Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.
Handel
Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.