Mówi: | Krzysztof Kozak |
Funkcja: | dyrektor zarządzający |
Firma: | Supersonic Food |
Przyszłością branży spożywczej są roślinne produkty opracowywane przez naukowców. Pozwalają łatwo i szybko stworzyć pełnowartościowy, naturalny posiłek
Rynek spożywczy przechodzi coraz szybszą metamorfozę. Zmiana trendów konsumenckich, coraz większa świadomość i zapotrzebowanie na zdrową żywność sprawiają, że coraz większym zainteresowaniem cieszy się tzw. foodtech. Polska firma przy współpracy biotechnologów, dietetyków i naukowców opracowała unikatową formułę posiłku w formie koktajlu, który nie tylko zaspokaja głód i dodaje energii, lecz także wspiera budowanie odporności, odżywia i oczyszcza oraz opóźnia objawy starzenia się organizmu.
– Supersonic Food jest innowacyjną firmą z sektora foodtechowego, która oferuje pełnowartościowe posiłki oraz napoje bazujące na pochodzeniu naturalnym, roślinnym, które są bardzo łatwe w przygotowaniu. Przeciwstawiamy się złej, zanieczyszczonej, pełnej cukru i chemii żywności, oferując to, co jest najbardziej naturalne w bardzo przystępnej formie. To posiłki i napoje, stworzone przy współudziale natury przez naukowców i dietetyków. Oferują to, co najkorzystniejsze dla naszego organizmu – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Krzysztof Kozak, dyrektor Supersonic Food.
Rynek spożywczy od lat przechodzi metamorfozę. Zmieniające się trendy wśród konsumentów i większa świadomość sprawiają, że coraz większą wagę przykładamy do tego, co jemy. W ostatnich latach dużą popularnością cieszyły się tzw. superfood, czyli nieprzetworzone produkty spożywcze, które dostarczają do organizmu duże ilości witamin, minerałów, substancji bioaktywnych, enzymów czy aminokwasów.
W trakcie pandemii zainteresowanie tego typu żywnością jeszcze wzrosło. Według danych Google Trends, „superfood” (60 tys. miesięcznych wyszukiwań), „najlepsze superfoods” (12 tys.) i „superfoods w proszku” (1 tys.) były jednymi z najpopularniejszych haseł w czasie pierwszej fali pandemii koronawirusa. Polska firma na bazie tego trendu stworzyła posiłki w formie proszku, z których można stworzyć pełnowartościowe koktajle.
– Przy projektowaniu naszych produktów biorą udział biotechnolodzy oraz dyplomowani dietetycy, to są osoby, które na podstawie najnowszych wyników badań komponują składy w taki sposób, aby były dla nas jak najbardziej optymalne. W przypadku naszego foodu są to pełnowartościowe posiłki, więc zawierają idealny bilans białka, węglowodanów, zdrowych tłuszczy i zestaw mikro- i makroelementów – wskazuje Krzysztof Kozak.
Supersonic Food to 100 proc. naturalnych składników, jak płatki owsiane, unikatowa kompozycja czterech rodzajów białek (z grochu, dyni, ryżu i konopi), a także superfoods: m.in. chia, siemię lniane czy bioestry kwasów omega 3-6-9. Jak podkreślają twórcy, przy zaangażowaniu biotechnologów, dietetyków i naukowców powstała unikatowa formuła, która zaspokaja głód, wspiera budowanie odporności, oczyszcza oraz opóźnia objawy starzenia się organizmu.
– W składzie są płatki owsiane, są cztery rodzaje białek, jest mnóstwo superfoods takich jak maca, chia, siemię lniane, zestaw 26 witamin oraz minerałów. Wszystko zmielone w taki sposób, aby można było z tego przyrządzić półpłynny koktajl, posiłek do szybkiego spożycia – tłumaczy ekspert.
Jedną z innowacji Supersonic Food są niekonwencjonalne drożdże Yarrowia lipolytica. Zawierają one szereg antyoksydacyjnych i prebiotycznych substancji odżywczych, są bogatym źródłem beta-glukanów (25–30 proc.), białka i egzogennych aminokwasów (45–50 proc.) oraz witamin z grupy B, a także witamin C, D (D2, D3) oraz E. Szczep drożdży Yarrowia lipolytica, który wchodzi w skład Supersonic Food, zawiera także związki biologicznie aktywne (m.in. koenzym Q10, α-ketoglutaran).
– Innowacją na skalę światową jest to, że Supersonic Food jest jedynym produktem, który składa się z dwóch części. To proszek, czyli kilkanaście zmielonych składników, ale dodatkowo do naszego produktu dostarczamy zdrowe tłuszcze, w formie płynnej w saszetkach. To tłuszcze w formie bioestrów omega 3-6-9, które są wysokiej jakości z lnu i z konopi, najlepiej przyswajalne – podkreśla Krzysztof Kozak.
Jak przekonuje ekspert, żywność typu instant może się okazać przyszłością rynku spożywczego. Coraz więcej osób zwraca uwagę na skład kupowanych produktów, stawia na naturalne składniki, a przy tym nie ma zbyt dużo czasu na gotowanie.
– W sytuacji, kiedy pandemia już powoli nas opuszcza i wracamy coraz częściej do biur, to można sądzić, że tego typu posiłki oraz napoje, które oferujemy, powinny cieszyć się jeszcze większym powodzeniem – ocenia dyrektor Supersonic Food.
Czytaj także
- 2024-04-12: Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy. W życie wchodzą nowe unijne przepisy
- 2024-04-15: Rynek dań gotowych z silnym potencjałem wzrostu. Producent makaronów przyspiesza rozwój w tym obszarze
- 2024-04-10: Producenci owoców i warzyw pełni obaw po przywróceniu 5-proc. VAT-u na żywność. Spodziewają się większej presji sieci handlowych na obniżkę cen
- 2024-04-09: Inflacja spadła do najniższego od pięciu lat poziomu. Spowolnić może także wzrost płac
- 2024-04-16: Polskie uczelnie są coraz bliższe wprowadzenia mikropoświadczeń. Dla studentów takie certyfikaty to szansa na wzmocnienie pozycji na rynku pracy
- 2024-04-04: Już nawet częściowa rezygnacja z mięsa i nabiału przynosi efekty zdrowotne. Znacząco redukuje też ślad węglowy
- 2024-03-07: Polki należą do najbardziej przedsiębiorczych kobiet w UE. Jednak wciąż jest ich zbyt mało w zarządach i radach nadzorczych firm
- 2024-03-14: Udział lokalnego kapitału w polskim rynku nieruchomości wciąż jest znikomy. Nowe regulacje prawne mogłyby to zmienić
- 2024-02-23: Dwa lata po wybuchu wojny zainteresowanie Polaków pomocą dla Ukraińców jest dużo mniejsze. Potrzeby się zmieniły, ale wciąż są poważne
- 2024-02-29: Szybko wyprzedawane mieszkania dużym problemem dla nabywców. Nowa aplikacja pomoże im śledzić na bieżąco ogłoszenia z portali
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.