Newsy

Programy lojalnościowe od teraz na jednej karcie płatniczej. System sam naliczy należne rabaty podczas płatności kartą

2018-02-22  |  06:00

Niemal połowa Polaków korzysta z różnego rodzaju programów lojalnościowych. Chociaż coraz popularniejszą formą są wirtualne karty stałego klienta w smartfonach, to zwykle wciąż należy okazać kartę sprzedawcy, aby skorzystać z rabatu, czy zebrać punkty. Rozwiązaniem może być zintegrowanie programów lojalnościowych na jednej karcie płatniczej. Podczas płacenia za zakupy, system sam uwzględni przysługujące nam promocje.

ZenCard to narzędzie do tworzenia programów lojalnościowych, które działa na terminalach płatniczych w sklepach stacjonarnych, a także w sklepach internetowych. Jeśli sklep, stacja benzynowa, czy inny sprzedawca wdroży rozwiązanie, możliwe będzie dołączenie do programu lojalnościowego bez potrzeby noszenia przy sobie karty stałego klienta. Wystarczy autoryzować przystąpienie do programu, a przy następnych zakupach i płatności kartą dowolnego banku, terminal sam naliczy należne rabaty, lub doliczy punkty.

– Dowolna karta płatnicza w portfelu, może być identyfikatorem lojalnościowym. Technologia polega na tym, że można kartę płatniczą zwirtualizować bezpośrednio na terminalu płatniczym, czyli w momencie rejestracji wpisujemy swój numer telefonu na terminalu płatniczym oraz wyrażamy zgodę na to, żeby taka karta lojalnościowa działała na karcie płatniczej. Trwa to około 10 sekund – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Jarosław Sygitowicz, wiceprezes zarządu ZenCard.

System jest instalowany na standardowych terminalach płatniczych i pozwala na wirtualizację kart lojalnościowych, stempelkowych czy kuponów. Twórcy współpracują także z operatorami płatności, m.in. z firmą e-service, aby zapewnić bezpieczeństwo działania na terminalach płatniczych.

Rozwiązanie ZenCard jest dostępne dla wszystkich sklepów, sieci handlowych czy punktów usługowych. Po podpisaniu umowy system jest aktywowany w ciągu 48 godzin w przypadku, gdy sklep dysponuje już odpowiednim terminalem. W sytuacji, gdy urządzenie nie jest kompatybilne z nową technologią, firma wymienia terminal i wraz z uruchomieniem systemu, wszystkie kampanie promocyjne działają automatycznie. 

– Pomagamy ustawić wszystkie kampanie lojalnościowe, które są niezbędne do tego, żeby to funkcjonowało. W momencie kiedy są włączone, wszystko działa automatycznie, czyli nie trzeba żadnego wysiłku ze strony sklepu, kawiarni czy jakiegokolwiek innego punktu, który używa płatności, do tego, żeby korzystać z ZenCard – twierdzi ekspert.

Wirtualny portfel na karty lojalnościowe od pewnego czasu oferuje Android Pay. Przede wszystkim to rozwiązanie pozwala płacić telefonem niczym kartą zbliżeniową, ale z powodzeniem do aplikacji można podpiąć także karty lojalnościowe i korzystać z programów, pokazując w kasie wyświetlony na ekranie smartfona kod do zeskanowania.

Jak wynika z Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia, 47 proc. Polaków korzysta z programów lojalnościowych. Wzrasta również odsetek tych, którzy uczestniczą w co najmniej kilku akcjach organizowanych przez sklepy. Najbardziej znanym programem lojalnościowym jest PAYBACK, w którym uczestnictwo deklaruje 38 proc. korzystających z programów. Popularne są także m.in. Tesco Clubcard i Orlen Vitay.

Według danych Narodowego Banku Polskiego, pod koniec III kwartału 2017 roku na polskim rynku znajdowało się 38,5 mln kart płatniczych. W porównaniu do czerwca ub. roku liczba ta zwiększyła się o 576 tys. sztuk, co oznacza wzrost o 1,5 proc. Systematycznie rośnie udział kart zbliżeniowych, który na koniec III kwartału 2017 r. wyniósł 79,5 proc.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Medycyna

Przyspiesza cyfryzacja polskiej służby zdrowia. Powstaje centralna baza wszystkich przypadków nowotworów

Już za niewiele ponad rok w miejsce działającego od lat 50. Krajowego Rejestru Nowotworów ma powstać elektroniczny rejestr pod nazwą e-KRN+. To doskonała informacja dla lekarzy onkologów i pacjentów chorych na nowotwory. Dzięki cyfryzacji zbieranych od kilkudziesięciu lat informacji na temat przypadków chorób onkologicznych nowa platforma ułatwi kreowanie polityki onkologicznej w Polsce. Rejestr pozwoli na publiczny dostęp do danych pacjenta na poziomie centralnym, ale dane osobowe będą zanonimizowane. Eksperci i lekarze będą mieli łatwiejszy dostęp do danych w celu analizy profilaktyki leczenia, jak również epidemiologii.

Kosmos i lotnictwo

W 2025 roku ruszy budowa pierwszej prywatnej stacji kosmicznej. Amerykański start-up chce wytworzyć w kosmosie sztuczną grawitację [DEPESZA]

Świat wkracza w nową erę turystyki kosmicznej. NASA w styczniu 2022 roku otworzy Międzynarodową Stację Kosmiczną dla trzech turystów, których dostarczy rakieta SpaceX. Orion Span zaproponował czterogwiazdkowy hotel kosmiczny o nazwie Aurora Station, który ma przyjąć pierwszych gości w 2022 roku. Gateway Foundation, start-up z Kalifornii, planuje prawdopodobnie najbardziej ambitny projekt. W 2025 roku chce rozpocząć budowę prywatnej stacji kosmicznej Voyager ze sztuczną grawitacją. – To będzie kolejna rewolucja przemysłowa – przekonuje John Blincow, dyrektor generalny Gateway Foundation.