Mówi: | Jarosław Sygitowicz |
Funkcja: | wiceprezes zarządu |
Firma: | ZenCard |
Programy lojalnościowe od teraz na jednej karcie płatniczej. System sam naliczy należne rabaty podczas płatności kartą
Niemal połowa Polaków korzysta z różnego rodzaju programów lojalnościowych. Chociaż coraz popularniejszą formą są wirtualne karty stałego klienta w smartfonach, to zwykle wciąż należy okazać kartę sprzedawcy, aby skorzystać z rabatu, czy zebrać punkty. Rozwiązaniem może być zintegrowanie programów lojalnościowych na jednej karcie płatniczej. Podczas płacenia za zakupy, system sam uwzględni przysługujące nam promocje.
ZenCard to narzędzie do tworzenia programów lojalnościowych, które działa na terminalach płatniczych w sklepach stacjonarnych, a także w sklepach internetowych. Jeśli sklep, stacja benzynowa, czy inny sprzedawca wdroży rozwiązanie, możliwe będzie dołączenie do programu lojalnościowego bez potrzeby noszenia przy sobie karty stałego klienta. Wystarczy autoryzować przystąpienie do programu, a przy następnych zakupach i płatności kartą dowolnego banku, terminal sam naliczy należne rabaty, lub doliczy punkty.
– Dowolna karta płatnicza w portfelu, może być identyfikatorem lojalnościowym. Technologia polega na tym, że można kartę płatniczą zwirtualizować bezpośrednio na terminalu płatniczym, czyli w momencie rejestracji wpisujemy swój numer telefonu na terminalu płatniczym oraz wyrażamy zgodę na to, żeby taka karta lojalnościowa działała na karcie płatniczej. Trwa to około 10 sekund – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Jarosław Sygitowicz, wiceprezes zarządu ZenCard.
System jest instalowany na standardowych terminalach płatniczych i pozwala na wirtualizację kart lojalnościowych, stempelkowych czy kuponów. Twórcy współpracują także z operatorami płatności, m.in. z firmą e-service, aby zapewnić bezpieczeństwo działania na terminalach płatniczych.
Rozwiązanie ZenCard jest dostępne dla wszystkich sklepów, sieci handlowych czy punktów usługowych. Po podpisaniu umowy system jest aktywowany w ciągu 48 godzin w przypadku, gdy sklep dysponuje już odpowiednim terminalem. W sytuacji, gdy urządzenie nie jest kompatybilne z nową technologią, firma wymienia terminal i wraz z uruchomieniem systemu, wszystkie kampanie promocyjne działają automatycznie.
– Pomagamy ustawić wszystkie kampanie lojalnościowe, które są niezbędne do tego, żeby to funkcjonowało. W momencie kiedy są włączone, wszystko działa automatycznie, czyli nie trzeba żadnego wysiłku ze strony sklepu, kawiarni czy jakiegokolwiek innego punktu, który używa płatności, do tego, żeby korzystać z ZenCard – twierdzi ekspert.
Wirtualny portfel na karty lojalnościowe od pewnego czasu oferuje Android Pay. Przede wszystkim to rozwiązanie pozwala płacić telefonem niczym kartą zbliżeniową, ale z powodzeniem do aplikacji można podpiąć także karty lojalnościowe i korzystać z programów, pokazując w kasie wyświetlony na ekranie smartfona kod do zeskanowania.
Jak wynika z Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia, 47 proc. Polaków korzysta z programów lojalnościowych. Wzrasta również odsetek tych, którzy uczestniczą w co najmniej kilku akcjach organizowanych przez sklepy. Najbardziej znanym programem lojalnościowym jest PAYBACK, w którym uczestnictwo deklaruje 38 proc. korzystających z programów. Popularne są także m.in. Tesco Clubcard i Orlen Vitay.
Według danych Narodowego Banku Polskiego, pod koniec III kwartału 2017 roku na polskim rynku znajdowało się 38,5 mln kart płatniczych. W porównaniu do czerwca ub. roku liczba ta zwiększyła się o 576 tys. sztuk, co oznacza wzrost o 1,5 proc. Systematycznie rośnie udział kart zbliżeniowych, który na koniec III kwartału 2017 r. wyniósł 79,5 proc.
Czytaj także
- 2023-11-17: Cyfrowe euro możliwe w ciągu dwóch–trzech lat. Prace nad cyfrowymi odpowiednikami swoich walut prowadzi już 130 państw
- 2023-10-26: Kondycja fizyczna i psychiczna pracowników coraz ważniejsza dla firm. To zmienia ich podejście do benefitów pozapłacowych
- 2023-03-31: Na rynku działa już ponad 1,2 mln terminali płatniczych. Nadal może być 500–600 tys. miejsc, gdzie płatności bezgotówkowe nie są przyjmowane
- 2022-10-05: Rośnie zadłużenie polskich przedsiębiorstw. Firmy zaciskają pasa i odkładają inwestycje na lepsze czasy
- 2022-09-01: Biedronka startuje z nową odsłoną jednej z najpopularniejszych akcji lojalnościowych. Ma pomóc Polakom w oszczędzaniu w czasie inflacji
- 2022-06-30: Coraz większa niepewność w gospodarce zbiera żniwo. Liczba upadłości firm rośnie
- 2022-06-24: Przed wakacjami Polacy szukają alternatyw dla kupowania walut w kantorach. Coraz częściej są nimi karta płatnicza i smartfon
- 2022-03-15: W dobie pandemii i wysokiej inflacji coraz więcej pracodawców dofinansowuje posiłki pracownikom. Od marca rozliczanie tego benefitu jest bardziej korzystne
- 2022-05-10: Konsumenci wolą innowacyjne e-sklepy. Istotne są dla nich zwłaszcza łatwe i szybkie metody płatności
- 2021-10-20: Już 1/3 Polaków płaci za zakupy wyłącznie kartą. Zgodnie z nowym prawem sklepy nie będą mogły odmówić transakcji gotówką
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.