Newsy

Powstało narzędzie umożliwiające integrację wielu aplikacji chmurowych. Czeska firma chce podbić nim także polski rynek

2017-05-12  |  06:15

Jednym z najważniejszych kierunków rozwoju systemów informatycznych są ostatnio usługi oferowane w chmurze, ale z drugiej strony zapanowanie nad tego typu narzędziami zajmuje coraz więcej czasu. Z ciekawą propozycją rozwiązania tego problemu wyszła firma Client.io, która stworzyła narzędzie o nazwie Appmixer. Ma ono służyć do integracji aplikacji chmurowych.

Głównym zadaniem aplikacji Appmixer jest zintegrowanie coraz większej liczby danych i baz danych trzymanych w chmurze. Jak przekonuje prezes firmy Client.io, to niepozorne narzędzie ma szeroki zakres funkcjonalności.

Można mieć kontakty w różnych rodzajach aplikacji, służących różnym celom. Inne jest oprogramowanie dla marketingu, inne dla narzędzi typu CRM, jeszcze inne dla sprzedaży. I wtedy, mając na przykład dwie lub więcej list kontaktów, można je synchronizować. W takim wypadku do gry wkracza Appmixer, który jest w stanie synchronizować kontakty czy szerzej po prostu różnego typu dane pomiędzy aplikacjami chmurowymi – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje David Durman, prezes zarządu firmy Cient.io.

Client.io to w pełni czeska firma, która stoi za udanym projektem, jakim był HTML5 Diagramming Toolkits. Warto wspomnieć, że obecnie używa go wiele firm, włącznie z tymi, które znalazły się w prestiżowym rankingu największych amerykańskich przedsiębiorstw – Fortune 500. Jednak w odróżnieniu od HTML5 Diagramming Toolkits, Appmixer kierowany jest do małych i średnich przedsiębiorstw.

 – Są to firmy, które chcą połączyć dane znajdujące się w siedzibie firmy i swoje wewnętrzne systemy przechowywania danych z aplikacjami w chmurze. Są to też osoby, które Forrester lub Gartner nazywa czasami „obywatelskimi integratorami”. To pracownicy marketingu lub sprzedaży, którzy pracują z aplikacjami chmurowymi i chcą zsynchronizować dane pomiędzy nimi – twierdzi David Durman.

Główną zaletą Appmixer jest prostota użytkowania. Program jest bardzo wizualny i łatwy do zrozumienia. Co więcej, umożliwia nie tylko połączenia jeden do jednego, lecz także wiele do wielu. Do atutów narzędzia należy również stale rosnąca liczba złączy, jak również fakt, że tworzą ją specjaliści z Polski, którzy zarabiają na ich tworzeniu. Koszt takiego rozwiązania waha się w przedziale od kilku do kilkuset dolarów.

Opłata zaczyna się od trzech dolarów miesięcznie, ale może wzrosnąć do kilkuset w zależności od wykorzystania. Pobieramy opłatę wyłącznie za wykorzystanie, a nie za rzeczy, których się nie używa. Na cenę wpływ ma liczba danych, które się synchronizuje i które przepływają przez Appmixer, liczba połączeń, których się używa, oraz częstotliwość, z jaką pyta się aplikację chmurową o nowe dane. W przypadku zaawansowanych użytkowników czas ten może wahać się pomiędzy jedną minutą a 15 minutami – komentuje David Durman.

Appmixer poprzez swój elastyczny, a zarazem naturalny charakter dedykowany jest również klientom indywidualnym.

Marketingowcom, sprzedawcom, tym wszystkim, którzy korzystają z internetowych forów, by pozyskiwać nowe kontakty. Jeżeli użytkownik pozyska nowy kontakt, sprzedawca następnego dnia przychodzi do pracy i ma listę kontaktów, z którymi może wejść w bezpośrednią interakcję. Otrzymuje wszystkie informacje o tej osobie. To są typowi użytkownicy: sprzedawcy, marketingowcy, ludzie biznesu – podsumowuje David Durman.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

PMP

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

CES2023

Ochrona środowiska

Lasy Państwowe zapowiadają rezygnację z ważnego międzynarodowego certyfikatu. Z tego powodu produkty z drewna made in Poland mogą stracić zagranicznych odbiorców

Certyfikat FSC jest gwarantem zrównoważonej gospodarki leśnej. Informuje potencjalnego klienta, że – kupując drewno i produkty z drewna oznaczone tym certyfikatem – nie przyczynia się do niszczenia środowiska naturalnego. Dla większości działających w Polsce firm z branży drzewnej i meblarskiej posiadanie tego certyfikatu jest wymogiem, bez którego nie mogą sprzedawać produktów na zagranicznych rynkach. To dlatego zapowiedzi kolejnych regionalnych dyrekcji Lasów Państwowych o zamiarze rezygnacji z certyfikacji FSC wywołują takie obawy. Przedsiębiorcy ostrzegają, że doprowadzi to do spadku ich konkurencyjności i utraty odbiorców m.in. w Skandynawii, Niemczech czy Francji.

Partner serwisu

Venture Cafe Warsaw

Infrastruktura

Bezpieczeństwo danych kluczowe podczas transformacji cyfrowej firm. Dlatego chmura hybrydowa zyskuje na popularności

Odpowiedni model przechowywania i przetwarzania danych jest fundamentem ciągłości wielu biznesów. Zagrożeniem są nie tylko awarie i błędy użytkowników, lecz także nasilające się cyberataki. W trakcie pandemii COVID-19 wzrosła popularność rozwiązań chmurowych i świadomość korzyści, jakie niesie za sobą ta technologia. Część firm wciąż widzi szereg barier w migracji do chmury publicznej i wybiera tzw. rozwiązania on-premise, czyli przechowywanie danych na serwerach lokalnych. Hybrydowe rozwiązania – łączące obie te technologie – będą jednak zyskiwać na popularności. – W nadchodzących latach klienci będą wybierać rozwiązania z jednego źródła i łączyć rozwiązania od dostawców, którzy mogą zaoferować zarówno przechowywanie danych w chmurze, jak i na serwerach lokalnych – prognozuje Igor Cejkovský z Synology.

Edukacja

Polacy opracowują aplikację do tłumaczenia języka migowego. Rozwiązanie ma być gotowe za rok

Głusi bardzo często doświadczają wykluczenia z uwagi na bariery komunikacyjne. Niski stopień znajomości polskiego języka migowego, zwłaszcza w urzędach, ochronie zdrowia i szkołach, sprawia, że Głusi mają problemy z dostępem do nauki, usług zdrowotnych czy z załatwianiem spraw urzędowych. Tworzona przez polski start-up aplikacja Gesture To Speech (GTS) ma pomóc rozwiązać ten problem. Rozwiązanie z pomocą kamery w telefonie i sztucznej inteligencji przetłumaczy zarówno gesty języka migowego na napisy, jak i mowę na gesty wyświetlane w formie awatara.

Współpraca

Obsługa konferencji prasowych

Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.