Newsy

Powstała polska platforma sprzedażowa dla producentów mleczarskich. Dzięki niej ze swoimi produktami mają szansę dotrzeć do klientów na całym świecie

2017-05-22  |  06:15

Na rynku działa nowa, innowacyjna platforma dystrybucji dostępna dla polskich producentów z branży mleczarskiej. Polish Dairy umożliwia zawieranie transakcji na Global Dairy Trade i zapewnia efektywny pod względem kosztów dostęp do szerokiej gamy produktów masowych dla ponad 600 klientów z całego świata. Formuła internetowej giełda jest przejrzysta, zapewnia możliwość zapoznania się z cenami referencyjnymi danego produktu, jest znacznie łatwiejsza w użyciu i obniża koszty transakcyjne.

– Nasza innowacyjność polega na tym, że współpracujemy z mleczarniami, które produkują produkty o charakterze masowym. Są to proszki mleczne, proszki serwatkowe, tłuszcze mleczne, sery. Dzięki współpracy z tymi mleczarniami jesteśmy w stanie pozyskiwać duże wolumeny produktów o ujednoliconej strukturze, składzie i wprowadzać je na światowe rynki – podkreśla w rozmowie z agencja Newseria Innowacje Mirosław Szczepański, prezes zarządu Polish Dairy.

Polish Dairy to pierwsza platforma obrotu produktami mleczarskimi w Polsce. Umożliwia rodzimym producentom zawierania globalnych transakcji dzięki dostępowi do Global Dairy Trade, platformy działającej na całym świecie.

– Obecnie na tej giełdzie działa ponad 600 kupujących zainteresowanych m.in. produktami z Polski. To kupujący z całego świata – wskazuje Mirosław Szczepański.

Polish Dairy współpracuje już z wieloma mleczarniami w Polsce, z których każda nie tylko powiększa asortyment produktów, lecz także uatrakcyjnia ofertę. Jak jednak wskazuje prezes platformy, mleczarnie stawiają przede wszystkim na produkty masowe.

– To produkty, które można w łatwy sposób ustandaryzować. Przy produktach masowych możemy określić standard specyfikacji, jaki musi spełniać dany produkt. Produktów markowych nie da się już tak łatwo ustandaryzować, bo każdy producent ma swój własny, unikalny produkt – mówi ekspert.

Produkty masowe na różnych rynkach wyglądają podobnie, to np. proszki mleczne, odtłuszczone mleko w proszku, pełnotłuste mleko w proszku, słodka serwatka, maślanka w proszku.

– Korzyści są ogromne, szczególnie dla mleczarni. W chwili obecnej mamy do czynienia z rynkiem bardzo nieprzejrzystym, gdzie nie wiadomo, w jaki sposób kształtuje się cena. Charakteryzuje się on dość dużymi kosztami transakcyjnymi związanymi są z koniecznością poszukiwania odbiorcy, ustalania ceny, która będzie atrakcyjna, porównywania oferty. Jeżeli zostaje to skoncentrowane na giełdzie, która jest przejrzysta, która zapewnia możliwość zapoznania się z cenami referencyjnymi danego produktu, to jest to znacznie łatwiejsze i obniża koszty transakcyjne – tłumaczy Mirosław Szczepański.

W ten sposób Polish Dairy może być nowym kanałem dystrybucji dla polskich producentów, tym bardziej że Polska to jeden z największych eksporterów produktów mleczarskich. Tylko w 2016 roku wartość wyeksportowanych produktów mleczarskich z Polski wyniosła 1,47 mld euro (spadek o 5 proc., a w porównaniu do rekordowego 2014 roku o ponad 29 proc.). Niestety, zmniejszyła się wartość eksportu do krajów trzecich (o 16 proc. do 375 mln euro), lecz dzięki platformie polscy producenci mogą odwrócić ten niekorzystny trend.

– Otwiera się nowy kanał dystrybucji produktów dla polskich producentów, nowy kanał eksportowy. Biorąc pod uwagę to, że Polska jest jednym z największych producentów produktów mleczarskich na świecie, a w centralnej Europie jest największym producentem, kolejny kanał eksportowy jest zawsze mile widziany – przekonuje Mirosław Szczepański.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.