Mówi: | Edward Mężyk |
Funkcja: | Prezes zarzadu |
Firma: | Datarino |
Powstała platforma do analizy i gromadzenia informacji nt. zachowań klientów w sklepie. Dzięki niej sprzedawcy mogą personalizować swoje przekazy i zwiększać sprzedaż
Jeszcze kilka lat temu targetowanie reklam kojarzyło się wyłącznie ze światem wirtualnym i opierało się na badaniach aktywności potencjalnych klientów w internecie. Obecnie wiele firm korzysta również z narzędzi, które umożliwiają kierowanie spersonalizowanych przekazów marketingowych opartych na aktywności konsumentów w sklepach stacjonarnych. Jednym z nich jest platforma Cluify, która dociera do potencjalnych klientów za pomocą bezprzewodowego internetu, Bluetooth i aplikacji mobilnych.
Coraz częściej w galeriach handlowych instalowane są beacony lub nadajniki Wi-Fi, wraz ze zintegrowanym z nimi systemem do analizy danych, zazwyczaj w formie aplikacji mobilnej. Ich zadaniem jest gromadzenie informacji o zachowaniach klientów w celu spersonalizowania przekazu marketingowego. W konsekwencji dany sklep może między innymi lepiej dotrzeć do potencjalnych konsumentów, którzy będą bardziej zainteresowani zakupami w konkretnym miejscu.
– Platforma Cluify to dwie płaszczyzny. Pierwsza z nich opiera się na aplikacjach mobilnych: zarówno naszych, jak i naszych partnerów, z których pobieramy zdeanonimizowaną informację o tym, jakie sieci widzi dany telefon. Na podstawie pierwszej płaszczyzny tworzymy drugą warstwę bazodanową, dzięki której jesteśmy w stanie wyciągać konkretne przypadki potrzebne naszym klientom, np. osoby przechodzące wokół jakiegoś punktu. To jest marketing przeniesiony do świata rzeczywistego, tzn. umożliwiamy dotarcie do nowych klientów, jak i dotarcie do konsumentów, którzy odwiedzili już daną placówkę – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Edward Mężyk, Prezes Zarządu firmy Datarino.
Raport Deloitte „Consumer review digital predictions 2015” wskazuje, że ponad 30 proc. użytkowników smartfonów deklaruje wpływ spersonalizowanej komunikacji marketingowej na ich decyzje zakupowe. Oznacza to, że co trzecia osoba, która dostaje dopasowaną ofertę na swój telefon, bierze ją pod uwagę przed dokonaniem zakupu. Jak podkreśla specjalista, wykorzystanie najnowszych zdobyczy technologii pozwoli dotrzeć do dużo większej grupy odbiorców.
– Najważniejsza innowacyjność leży w połączeniu Wi-Fi, Bluetooth i aplikacji mobilnych, tzn. docieramy do dziesięciokrotnie większego rynku, niż dociera internet. To najważniejsza cecha Cluify. Do tego robimy to w sposób bardzo łatwy dla rynku retailowego, tak więc nikt nie musi się znać na tych technologiach, nie ma żadnego wdrożenia. Wystarczy się zalogować do panelu – twierdzi Edward Mężyk.
Jak wynika z badań ShopperTrak National Index Poland, Polacy coraz mniej czasu spędzają w centrach handlowych. W 2016 roku frekwencja spadła prawie o 5 proc. Mimo to w 2017 roku zostanie oddanych do użytku aż 400 tys. mkw. nowych powierzchni galerii handlowych. To oznacza, że rynek nie składa broni i przechodzi do kontrataku. Dlatego właśnie jednym z zadań platformy Cluify jest zwiększenie frekwencji osób odwiedzających galerie.
– Dane są przedstawione w bardzo łatwy do zrozumienia sposób. W panelu Cluify pojawia się mapa, na której zaznaczamy punkty, na których mogą być nasi klienci. To jest jedyne graficzne przedstawienie wyników działania platformy. Oczywiście, widzimy prostą konwersję, ilu tych klientów, do których wyemitowaliśmy kampanię, wraca do nas. Czyli pokazujemy zarówno konwersję do wewnątrz, jak i liczbę klientów, którzy odwiedzili naszą placówkę, ale też liczbę klientów, który koło naszej placówki przeszli, tak żebyśmy mogli zobaczyć efekt wszystkich działań marketingowych – wyjaśnia Edward Mężyk.
Cluify zmierzy pomiar ruchu użytkowników offline i zgromadzi dane statystyczne na temat ich zachowań. Platforma pozwoli poznać i przeanalizować potrzeby: klientów konkurencyjnych sklepów stacjonarnych, mieszkańców określonego osiedla, pracowników pobliskiego parku biznesowego i wszelkich innych miejsc, których odwiedzający mogą stać się potencjalnymi klientami.
– Najważniejsza zaleta Cluify to przyniesienie nowego klienta do naszej placówki sprzedażowej, do naszego sklepu e-commerce'owego. Dzięki Cluify możemy też zobaczyć, czy faktycznie ten klient do nas przyszedł. Mamy takie dwie płaszczyzny, pozyskanie klienta i weryfikacja, czy rzeczywiście ten klient jest pozyskany – podsumowuje Edward Mężyk.
Czytaj także
- 2025-04-04: W drugiej połowie roku do sprzedaży trafi najinteligentniejszy Mercedes. W pełni elektryczny CLA jest krokiem do całkowitej dekarbonizacji produkcji
- 2025-02-19: Iwona Guzowska: Nie myślę o powrocie do polityki. Ten rozdział jest definitywnie zamknięty
- 2024-12-12: 15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców
- 2024-11-26: Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
- 2024-11-21: Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
- 2024-06-20: Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje edukację. Rynek takich rozwiązań będzie rósł w tempie prawie 40 proc. rocznie
- 2024-06-18: Sztuczna inteligencja w centrum zainteresowania biznesu. Większość firm ogranicza się do pilotażów i eksperymentowania
- 2024-05-10: Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
- 2024-05-27: Greenwashing to powszechne zjawisko wśród firm. UE chce z nim skutecznie walczyć i nakłada na nie nowe obowiązki
- 2023-07-13: Spółka z Dolnego Śląska stworzyła pierwszy polski samochód elektryczny. Trwają rozmowy o rozpoczęciu seryjnej produkcji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Ochrona środowiska
Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.
Problemy społeczne
Poziom wyszczepienia Ukraińców jest o 20 pp. niższy niż Polaków. Ukraińskie mamy w Polsce wskazują na szereg barier

Różnice w kalendarzu szczepień, bariery językowe, nieznajomość polskiego systemu szczepień oraz obawy przed skutkami ubocznymi szczepionek – to jedne z najczęstszych problemów, które prowadzą do tego, że poziom wyszczepienia Ukraińców w Polsce jest niższy niż Polaków. To może mieć wpływ na bezpieczeństwo zdrowotne w całym kraju. Fundacja Instytutu Matki i Dziecka podejmuje inicjatywę mającą budować postawy proszczepienne wśród imigrantów.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.