Newsy

Polska firma wdroży innowacyjny system informacji pasażerskiej w stolicy Kazachstanu. Będzie zarządzał 900 autobusami i multimedialnymi reklamami

2017-06-05  |  06:15

W ostatnich latach rośnie zapotrzebowanie na nowoczesne technologie, a dynamiczny rozwój tego sektora jest widoczny również na wschodzie Europy. Jedną z firm, która wprowadza innowacyjne rozwiązania na tamten rynek, jest polska firma Engave. Przedsiębiorstwo uzyskało ostatnio duży kontrakt na wdrożenie systemu informacji pasażerskiej w stolicy Kazachstanu – Astanie. Tym samym firma Engave wesprze gospodarza Expo 2017.

Kontrakt w Kazachstanie polega na dostarczeniu dla miasta Astany systemu informacji pasażerskiej dla 900 autobusów wraz z multimedialnymi mediami reklamowymi, które będą zainstalowane zarówno w autobusach, jak i na przystankach – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Dominik Żochowski, prezes zarządu firmy Engave. – Drugim etapem tego projektu jest dostarczenie internetowej platformy do sprzedaży biletów, którą robimy razem z naszymi partnerami, takimi jak Forte Bank i B-Line. Jest to bank i operator telefonii komórkowej. Będzie ona umożliwiała zakup biletów poprzez smartfony.

Za realizację kontraktu odpowiada konsorcjum w składzie Engave sp. z o.o. oraz Engave International. W zamian za wdrożenie systemu polska firma będzie obsługiwać rynek reklamowy w przestrzeni publicznej związanej z transportem przez okres 7 lat.

Innowacyjność tej usługi polega na tym, że my dostarczamy cały system w ramach inwestycji, a potem w ramach 7-letniego kontraktu mamy prawo wyłączności do korzystania z niego jako z medium reklamowego – i to będzie nasze główne źródło przychodów – wyjaśnia Dominik Żochowski.

Polska firma będzie miała bardzo trudne zadanie, bowiem będzie musiała wyposażyć 908 autobusów miejskich w jednolity system informacji pasażerskiej oraz reklam. Ponadto prace, które będą prowadzone w Astanie, obejmą także instalację specjalnych standów informacyjnych, tzw. iSTOP-ów, czyli nośników informacji i reklam outdoorowych. Na modernizację oczekuje 200 przystanków.

W pierwszym etapie montujemy tablice zarówno na przystankach, jak i w autobusach, które znajdują się na drogach łączących lotnisko z terenem expo, a także dworcu kolejowym. Będzie to jedna z głównych platform reklamowych dla firm, które na expo się wystawiają. Podobne usługi są w Polsce, bo cały system wzorowany jest na systemie, który między innymi stosowany jest w Warszawie. Przedstawiciele miasta Astany zwiedzali już Warszawę i Gdańsk. System, który tam instalujemy, jest odzwierciedleniem rozwiązań, które działają już w Polsce – tłumaczy Dominik Żochowski.

Engave pracuje też nad kolejnymi innowacyjnymi rozwiązaniami. W połowie tego roku polska firma planuje wprowadzić na rynek całą gamę produktów chmurowych.

Oferta będzie skierowana głównie do małych i średnich przedsiębiorców, i będą to usługi typu disaster recovery w chmurze, backup w chmurze i inne innowacyjne usługi. Co ważne, nie chcemy oferować samej przestrzeni obliczeniowej, tylko będą to wyspecjalizowane usługi skierowane i zabezpieczające konkretne potrzeby przedsiębiorców – podsumowuje Dominik Żochowski.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Konsument

Luka cyrkularności w Polsce wynosi 90 proc. Jesteśmy dopiero na początku drogi do obiegu zamkniętego

Gospodarka obiegu zamkniętego (GOZ), inaczej gospodarka cyrkularna, to model gospodarczy, który dąży do minimalizacji odpadów i maksymalnego wykorzystania zasobów. Na razie polska gospodarka osiągnęła cyrkularność w nieco ponad 10 proc., więc mamy dużo do nadrobienia. Tym bardziej że pojawiają się kolejne unijne regulacje, które wymuszą na nas przyspieszenie procesu dochodzenia do GOZ. Jedną z nich jest rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR), które zacznie obowiązywać od sierpnia 2026 roku.

Konsument

Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.

Ochrona środowiska

UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji

Transformacja w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie może być silnikiem wzrostu gospodarczego. Dzięki rozmowom prowadzonym podczas polskiej prezydencji, żeby nie traktować transformacji energetycznej w oderwaniu od kwestii konkurencyjności, Komisja Europejska przedstawiła Kompas Konkurencyjności czy inicjatywę Clean Industrial Deal. Oba te dokumenty proponują konkretne rozwiązania, jak łączyć te dwa procesy. Kluczowe, co szczególnie podkreśla biznes, jest obniżenie cen energii.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.