Newsy

Polska firma opracowała interaktywny Magiczny Dywan wyświetlany na płaskich powierzchniach. Rozwiązanie pomóc ma w edukacji dzieci i rehabilitacji seniorów

2017-06-01  |  06:25
Mówi:Maciej Mazurkiewicz, prezes zarządu Funtronic

Piotr Treszczotko, wiceprezes zarządu Funtronic

  • MP4
  • Magiczny Dywan to podłoga multimedialna i stół interaktywny w jednym, wzbogacone o dźwięki i odpowiednie aplikacje. Urządzenie ma pełnić rolę innowacyjnej formy edukacji połączonej z rozrywką, wykorzystując najnowsze technologie właśnie po to, by uczyć i bawić. Specjalny projektor wyświetla obraz na podłodze lub na stole, przy czym jest to obraz reagujący na ruchy użytkowników. Urządzenie świetnie sprawdzi się również podczas rehabilitacji i rewalidacji.

    – Magiczny Dywan to rozwiązanie, które wykorzystuje nowe technologie. Opieramy się na najlepszych podzespołach. Współpracujemy nie tylko z firmą BenQ, która dostarcza nam projektory, lecz także z firmą Intel, która dostarcza nam procesory. Warto wspomnieć o innowacyjności – w jednym urządzeniu udało nam się zamknąć wszystkie elementy, które są niezbędne do jego pracy. Dzięki temu stworzyliśmy sprzęt bezpieczny i bardzo łatwy w obsłudze – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Maciej Mazurkiewicz, prezes zarządu firmy Funtronic, producenta Magicznego Dywanu.

    Urządzenie pozwala wyświetlić obraz o wymiarach 345×260 cm już z wysokości 3 m, przy jasności 3200 ANSI lumenów. Zawiera także zestaw multimedialnych ćwiczeń, gier i zabaw oraz aplikacji rewalidacyjnych przeznaczonych do pracy z dziećmi w wieku szkolnym i przedszkolnym, a także do rehabilitacji seniorów cierpiących na demencję starczą i chorobę Alzheimera.

    – Magiczny Dywan może być odpowiedzią na potrzeby bardzo szeroko rozumianej edukacji, począwszy od najmłodszych, a skończywszy na dorosłych i seniorach. Stworzyliśmy produkt, dzięki któremu tradycyjna szkoła, w bezpieczny sposób wykorzystując multimedia, może realizować swoje cele na zajęciach w czasie przerw oraz w czasie, kiedy dzieci są w świetlicy – mówi Piotr Treszczotko, członek zarządu Funtronic.

    Magiczny Dywan jest bardzo prosty i intuicyjny w obsłudze. Wystarczy jedynie poruszać się po nim, a czasem nawet tylko machać nogami lub rękami. Tym samym to pożyteczne urządzenie nie tylko odciągnie dzieci od sprzętów mobilnych, lecz także zmobilizuje je do aktywności fizycznej. Pomysł na stworzenie interaktywnego dywanu świadczy o tym, że jest to urządzenie stworzone przez rodziców troszczących się o własne pociechy – po raz pierwszy pojawił się podczas spotkania trzech ojców.

    – Magiczny Dywan może być wykorzystywany w czasie realizacji wszystkich elementów podstawy programowej. W zależności od potrzeb nauczyciela, jego kreatywności i czasu, w którym chce wykorzystać magiczny dywan w edukacji dziecka, można z nim realizować właściwie wszelkie przedmioty, wszelkie tematy, wszystko, opierając na ruchu, dbając o to, aby dziecko jak najmniej siedziało, dużo się ruszało, a przede wszystkim uczyło się bawiąc, czyli w sposób naturalny dla niego – dodaje Piotr Treszczotko.

    Interaktywny dywan może być zatem wykorzystywany w takich obszarach jak edukacja, rehabilitacja czy rewalidacja, tym bardziej że działa na wszystkie zmysły. Urządzenie ma wbudowany głośnik, więc także poprzez wydawanie odpowiednich odgłosów reaguje na wykryty ruch. Dziecko zatem widzi ruch na ekranie, który jest dodatkowo wzmocniony dźwiękiem. Dzięki temu Magiczny Dywan działa na wszystkie zmysły dziecka.

    Przedstawiciele Firmy Funtronic podkreślają też, że urządzenie będzie cały czas udoskonalane, dzięki czemu niebawem zaoferuje jeszcze więcej możliwości.

    – Nasze urządzenie oddziałuje na użytkowników obrazem, dźwiękiem i samą stylistyką gier, dzięki czemu prędko się nie znudzi. Magiczny Dywan w wersji podstawowej kosztuje 9,5 tys. zł brutto. Do tego oferujemy mnóstwo specjalizowanych pakietów dla edukacji, rehabilitacji dzieci i dla opieki nad osobami starszymi – podsumowuje Maciej Mazurkiewicz.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Farmacja

    Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE

    Szacuje się, że w Unii Europejskiej codziennie występuje ok. 3,3 mln przypadków lekkich dolegliwości. Gdyby każdy pacjent zgłaszał się z nimi do lekarza, potrzebnych byłoby dodatkowo 120 tys. lekarzy pierwszego kontaktu lub obecni lekarze musieliby pracować dodatkowe 144 minuty dziennie. Polska pod względem samoleczenia, ze wskaźnikiem na poziomie 55 proc., plasuje się w czołówce UE. – Samodzielne leczenie to nie tylko kwestia wygody pacjenta, ale przede wszystkim realne odciążenie systemu ochrony zdrowia – przekonuje Ewa Królikowska z PASMI.

    Ochrona środowiska

    Naukowcy wzywają do większej ochrony oceanów. Przestrzegają przed groźnym w skutkach przełowieniem stad

    Bioróżnorodność oceanów jest zagrożona i musimy zrobić wszystko, aby ją chronić – biją na alarm naukowcy z całego świata. Badani przez organizację Marine Stewardship Council wskazują, że przyczyniają się do tego przede wszystkim zmiany klimatyczne i przełowienie. W związku z przypadającym 8 czerwca Światowym Dniem Oceanów eksperci MSC zachęcają do wspólnej edukacji na temat tego, jakie działania może podjąć każdy z nas na rzecz ochrony morskiego ekosystemu.

    Ochrona środowiska

    Rusza ważna inwestycja w Ustce. Nowa baza będzie zapleczem serwisowym dla morskich farm wiatrowych [AUDIO]

    Wystartowały prace przy budowie bazy operacyjno-serwisowej w Ustce. Inwestycja będzie zapleczem dla obsługi morskiej farmy wiatrowej, którą PGE buduje na Bałtyku wraz z duńską firmą Ørsted. Uruchomienie Baltica 2 zaplanowane jest na 2027 rok. Baza ma także potencjał, by obsługiwać kolejne projekty morskie PGE. Będzie mieć znaczenie nie tylko dla rozwoju offshore w Polsce, lecz także dla samego regionu.

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.