Mówi: | Aleksander Reiff |
Funkcja: | założyciel AdEmotion |
Polacy stworzyli algorytm do precyzyjnego targetowania reklam. Opracowany profil psychologiczny internauty zwiększy skuteczność reklam nawet o kilkadziesiąt procent
Każda aktywność w sieci pozostawia cyfrowe odciski palców. Algorytmy są w stanie je przetworzyć w precyzyjny profil psychologiczny każdego internauty. Polska firma zbudowała algorytm predykcyjny do przewidywania osobowości, wartości i preferencji wizualnych człowieka na podstawie śladów cyfrowych. Dzięki temu możliwe będzie precyzyjne targetowanie reklam, także pod kątem psychologicznym. Koszty kampanii będą znacznie niższe niż w przypadku obecnie stosowanych, a konwersja kampanii może wzrosnąć nawet o kilkadziesiąt procent.
– AdEmotion to platforma do precyzyjnego targetowania reklam, oparta na targetowaniu psychologicznym. Pokusiliśmy się o unikalną korelację śladów cyfrowych z osobowością człowieka, jego wartościami i preferencjami wizualnymi. Zbudowaliśmy algorytm predykcyjny do przewidywania osobowości, wartości i preferencji wizualnych człowieka na podstawie śladów cyfrowych – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Aleksander Reiff, założyciel AdEmotion.
Dzięki informacjom na temat zachowań konsumentów reklamy mogą być skuteczniejsze nawet o kilkadziesiąt procent. Informacje można zdobyć, śledząc aktywność w internecie. Każda taka aktywność pozostawia cyfrowe odciski palców. Dzięki algorytmom można je przetworzyć w precyzyjny profil psychologiczny każdego konsumenta.
– Badacze z SWPS przeprowadzili bardzo duże badanie na reprezentatywnej grupie Polaków. Ta grupa dała dostęp do swoich śladów cyfrowych, do cookies, do Facebooka. Na podstawie tych śladów cyfrowych naukowcy stworzyli algorytm predykcyjny do przewidywania wartości, osobowości i preferencji wizualnych człowieka. W efekcie możemy zbudować przekaz reklamowy dopasowany do nas – tłumaczy Aleksander Reiff.
Nowy algorytm może stanowić przełom na rynku reklam. Obecnie marketerzy prowadzą kampanie reklamowe w oparciu o aktywność w internecie – przeglądane strony czy wyszukiwane informacje. Z raportu „Data-driven marketing w Polsce” opublikowanego przez Grupę Netsprint wynika, że 93 proc. marketerów korzysta z danych gromadzonych o użytkownikach sieci, zaś 75 proc. wykorzystuje dane własne reklamodawców.
– Obecnie na rynku reklamowym jesteśmy zalewani reklamami, które do nas nie pasują, które nam się nie podobają. Ponad 50 proc. Polaków używa Adblocka. Nasze narzędzie jest odpowiedzią właśnie na zapotrzebowanie rynkowe, zwiększa konwersję kampanii marketingowych. Duże firmy reklamowe przepalają ogromne budżety reklamowe na nieefektywne kampanie, nasze narzędzie poprawia je o minimum kilkadziesiąt procent – przekonuje ekspert.
Kluczem do zbudowania pełnego profilu użytkownika internetu jest zdobycie informacji o jego każdej aktywności i próba przewidzenia jego zachowania w przyszłości. Reklama oparta na zgromadzonych danych, która tworzy profil psychologiczny, nie tylko zakupowy, może być znacznie bardziej skuteczna. Jednocześnie zastosowanie algorytmu opracowanego przez polskich naukowców pozwala też znacznie obniżyć koszty kampanii reklamowych.
– Platforma umożliwia realizację kampanii na Facebooku, natomiast docelowo będziemy segmentować cookies wydawców, a w przyszłości będziemy współpracować z e-commerce, aby lepiej segmentować klientów sklepów internetowych – twierdzi Aleksander Reiff.
Według danych IAB Europe rynek cyfrowej reklamy w Europie podwoił się w ciągu ostatnich 5 lat. W 2017 roku jego wartość osiągnęła 48 mld euro. Z prognoz firmy Zenith z kolei wynika, że do 2020 roku reklamodawcy wydadzą niemal 45 proc. swoich budżetów na reklamę online. Obecnie jest to 40 proc.
Czytaj także
- 2024-12-06: Polska nie powołała jeszcze koordynatora ds. usług cyfrowych. Projekt przepisów na etapie prac w rządzie
- 2024-06-17: Połowa Polaków nie potrafi odróżnić oryginalnego produktu od podróbki. Sklepy internetowe wdrożyły technologie blokujące nieautentyczne towary
- 2024-04-03: Naukowcy obalają mit rozrywkowego singla do wzięcia. Osoby niepozostające w związku wykazują się mniejszym ekstrawertyzmem niż te w relacji
- 2024-02-12: Mężczyźni dużo chętniej niż kobiety inwestują w kryptowaluty. Na decyzję wpływają też określone cechy osobowości
- 2023-09-29: Sport i e-sport przyciągają różne typy osobowości. Tradycyjni sportowcy są bardziej ekstrawertyczni i sumienni niż e-sportowcy
- 2023-06-15: Obawa o roszczenia ze strony banków hamuje decyzje frankowiczów. Orzeczenie TSUE może to zmienić
- 2023-03-15: Coraz silniejszy wpływ konsumentów na działanie firm i kształtowanie marek. Duży nacisk kładą oni zwłaszcza na ekologię
- 2023-03-08: Ostra konkurencja na rynku materiałów budowlanych. Nieuczciwe reklamy mogą mieć poważne konsekwencje dla konsumentów
- 2023-01-13: Nowe przepisy mają ograniczyć nieuczciwe praktyki podczas pokazów handlowych. UOKiK: Klienci nie będą z nich wychodzić z kredytami
- 2022-11-30: Coraz więcej skarg na zakupy obuwia i ubrań w zagranicznych e-sklepach. Problematyczne są szczególnie transakcje spoza UE
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1617144973/n-biznes_1.png)
Polityka
![](/files/1617144973/134-ai-1,w_274,_small.jpg)
Europa zapowiada ogromne inwestycje w sztuczną inteligencję. UE i USA mają wspólne interesy w obszarze AI
– Europa musi zrobić bardzo wiele, żeby przyspieszyć rozwój rozwiązań sztucznej inteligencji – mówi europarlamentarzysta Michał Kobosko. Zapowiedzi takich inicjatyw oraz ogromnych inwestycji w europejskie gigafabryki AI słychać było podczas paryskiego szczytu z ust przedstawicieli UE. Rozwój AI w dużej mierze zależy od dostaw chipów, w których produkcji specjalizują się amerykańskie firmy. Te z kolei chcą utrzymać swoją przewagę, dlatego pod koniec prezydencji Joe Bidena zapowiedziały ograniczenia eksportowe dla części krajów, w tym również dla Polski.
Bankowość
Europejski Bank Centralny ma być lepiej przygotowany na przyszłe szoki inflacyjne. Walka o stabilność cen powinna być głównym celem
![](/files/1617144973/rzonca-ebc-foto,w_133,_small.jpg)
Parlament Europejski przyjął na plenarnym posiedzeniu zalecenia dla Europejskiego Banku Centralnego po przeprowadzonej debacie na temat jego priorytetów i działań z przewodniczącą Christine Lagarde. Zdaniem europosła PiS Bogdana Rzońcy, który uczestniczył w debacie, zduszenie inflacji przez EBC jest sukcesem, ale wciąż poważnym wyzwaniem. Jak podkreśla, w kwestii obniżek stóp procentowych bank powinien uwzględniać interesy wszystkich przedsiębiorców działających w strefie euro, także tych rozliczających się w innych walutach. Istotne jest również zachowanie neutralności ideologicznej, np. w aspektach ekologicznych, oraz kontrola nad wydatkami na ten cel.
Farmacja
Polska z wydatkami na zdrowie zbliża się do średniej krajów OECD. Wyzwaniem jest efektywne wykorzystywanie tych funduszy
![](/files/1617144973/smidova-oecd-zdrowie-foto_1,w_133,_small.jpg)
Eksperci OECD pozytywnie oceniają postępy w postaci rosnących wydatków ze środków publicznych na zdrowie, wskazują jednak na szereg wyzwań związanych z efektywnym wykorzystywaniem tych funduszy. Wśród nich jest zbyt duży nacisk na medycynę naprawczą przy znikomych nakładach na profilaktykę oraz nadpodaż łóżek szpitalnych, które można by zagospodarować w budowaniu nowej strategii w opiece długoterminowej. W tym obszarze OECD wskazuje na potrzebę zbudowania długofalowej strategii, które pomoże odpowiedzieć na dynamicznie rosnące potrzeby starzejącej się ludności. Dotyczy to także budowania kadr dla sektora.
Szkolenia
![](/files/1617144973/ramka-prawa-akademia-newser_2,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.