Mówi: | Aleksander Reiff |
Funkcja: | założyciel AdEmotion |
Polacy stworzyli algorytm do precyzyjnego targetowania reklam. Opracowany profil psychologiczny internauty zwiększy skuteczność reklam nawet o kilkadziesiąt procent
Każda aktywność w sieci pozostawia cyfrowe odciski palców. Algorytmy są w stanie je przetworzyć w precyzyjny profil psychologiczny każdego internauty. Polska firma zbudowała algorytm predykcyjny do przewidywania osobowości, wartości i preferencji wizualnych człowieka na podstawie śladów cyfrowych. Dzięki temu możliwe będzie precyzyjne targetowanie reklam, także pod kątem psychologicznym. Koszty kampanii będą znacznie niższe niż w przypadku obecnie stosowanych, a konwersja kampanii może wzrosnąć nawet o kilkadziesiąt procent.
– AdEmotion to platforma do precyzyjnego targetowania reklam, oparta na targetowaniu psychologicznym. Pokusiliśmy się o unikalną korelację śladów cyfrowych z osobowością człowieka, jego wartościami i preferencjami wizualnymi. Zbudowaliśmy algorytm predykcyjny do przewidywania osobowości, wartości i preferencji wizualnych człowieka na podstawie śladów cyfrowych – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Aleksander Reiff, założyciel AdEmotion.
Dzięki informacjom na temat zachowań konsumentów reklamy mogą być skuteczniejsze nawet o kilkadziesiąt procent. Informacje można zdobyć, śledząc aktywność w internecie. Każda taka aktywność pozostawia cyfrowe odciski palców. Dzięki algorytmom można je przetworzyć w precyzyjny profil psychologiczny każdego konsumenta.
– Badacze z SWPS przeprowadzili bardzo duże badanie na reprezentatywnej grupie Polaków. Ta grupa dała dostęp do swoich śladów cyfrowych, do cookies, do Facebooka. Na podstawie tych śladów cyfrowych naukowcy stworzyli algorytm predykcyjny do przewidywania wartości, osobowości i preferencji wizualnych człowieka. W efekcie możemy zbudować przekaz reklamowy dopasowany do nas – tłumaczy Aleksander Reiff.
Nowy algorytm może stanowić przełom na rynku reklam. Obecnie marketerzy prowadzą kampanie reklamowe w oparciu o aktywność w internecie – przeglądane strony czy wyszukiwane informacje. Z raportu „Data-driven marketing w Polsce” opublikowanego przez Grupę Netsprint wynika, że 93 proc. marketerów korzysta z danych gromadzonych o użytkownikach sieci, zaś 75 proc. wykorzystuje dane własne reklamodawców.
– Obecnie na rynku reklamowym jesteśmy zalewani reklamami, które do nas nie pasują, które nam się nie podobają. Ponad 50 proc. Polaków używa Adblocka. Nasze narzędzie jest odpowiedzią właśnie na zapotrzebowanie rynkowe, zwiększa konwersję kampanii marketingowych. Duże firmy reklamowe przepalają ogromne budżety reklamowe na nieefektywne kampanie, nasze narzędzie poprawia je o minimum kilkadziesiąt procent – przekonuje ekspert.
Kluczem do zbudowania pełnego profilu użytkownika internetu jest zdobycie informacji o jego każdej aktywności i próba przewidzenia jego zachowania w przyszłości. Reklama oparta na zgromadzonych danych, która tworzy profil psychologiczny, nie tylko zakupowy, może być znacznie bardziej skuteczna. Jednocześnie zastosowanie algorytmu opracowanego przez polskich naukowców pozwala też znacznie obniżyć koszty kampanii reklamowych.
– Platforma umożliwia realizację kampanii na Facebooku, natomiast docelowo będziemy segmentować cookies wydawców, a w przyszłości będziemy współpracować z e-commerce, aby lepiej segmentować klientów sklepów internetowych – twierdzi Aleksander Reiff.
Według danych IAB Europe rynek cyfrowej reklamy w Europie podwoił się w ciągu ostatnich 5 lat. W 2017 roku jego wartość osiągnęła 48 mld euro. Z prognoz firmy Zenith z kolei wynika, że do 2020 roku reklamodawcy wydadzą niemal 45 proc. swoich budżetów na reklamę online. Obecnie jest to 40 proc.
Czytaj także
- 2024-04-03: Naukowcy obalają mit rozrywkowego singla do wzięcia. Osoby niepozostające w związku wykazują się mniejszym ekstrawertyzmem niż te w relacji
- 2024-02-12: Mężczyźni dużo chętniej niż kobiety inwestują w kryptowaluty. Na decyzję wpływają też określone cechy osobowości
- 2023-09-29: Sport i e-sport przyciągają różne typy osobowości. Tradycyjni sportowcy są bardziej ekstrawertyczni i sumienni niż e-sportowcy
- 2023-06-15: Obawa o roszczenia ze strony banków hamuje decyzje frankowiczów. Orzeczenie TSUE może to zmienić
- 2023-03-15: Coraz silniejszy wpływ konsumentów na działanie firm i kształtowanie marek. Duży nacisk kładą oni zwłaszcza na ekologię
- 2023-03-08: Ostra konkurencja na rynku materiałów budowlanych. Nieuczciwe reklamy mogą mieć poważne konsekwencje dla konsumentów
- 2023-01-13: Nowe przepisy mają ograniczyć nieuczciwe praktyki podczas pokazów handlowych. UOKiK: Klienci nie będą z nich wychodzić z kredytami
- 2022-11-30: Coraz więcej skarg na zakupy obuwia i ubrań w zagranicznych e-sklepach. Problematyczne są szczególnie transakcje spoza UE
- 2022-05-16: UOKiK kończy opracowywanie rekomendacji dotyczących oznaczania treści reklamowych przez influencerów. Urzędnicy czekają jeszcze na opinie twórców i odbiorców
- 2022-05-27: Unijna dyrektywa ukróci nieuczciwe promocje. Ochroni też konsumentów przed fałszywymi opiniami o produktach i usługach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Mazowieckie lotniska będą mogły wkrótce obsłużyć 40 mln pasażerów rocznie. Trwają przygotowania do modernizacji na Okęciu i w Modlinie
Lotnisko Chopina, które właśnie obchodziło 90. urodziny, może w tym roku obsłużyć nawet 20 mln pasażerów. To o 10 proc. więcej niż rok temu. Aby sprostać rosnącemu ruchowi turystycznemu w kolejnych latach, potrzebne jest jednak zwiększenie przepustowości. Planowana rozbudowa do 2028 roku pozwoli obsługiwać rocznie nawet 30 mln pasażerów. Łącznie z możliwościami lotnisk w Modlinie i Radomiu ma to być ok. 10 mln pasażerów więcej.
Ochrona środowiska
Stworzenie cyfrowego bliźniaka Ziemi coraz bliżej. Pomoże precyzyjniej przewidywać klęski żywiołowe
Na początku czerwca mają zostać uruchomione dwa pierwsze komponenty cyfrowej repliki Ziemi. To inicjatywa Komisji Europejskiej, w ramach której powstaje superzaawansowana symulacja zjawisk, m.in. atmosferycznych i klimatycznych, do jakich dochodzi na Ziemi. Oparte na bogatych zbiorach danych, m.in. ze zdjęć satelitarnych, i ich zaawansowanej analizie narzędzia pozwolą z dwutygodniowym wyprzedzeniem przewidywać zdarzenia pogodowe, precyzując prognozę do obszarów podzielonych na kwadraty o boku zaledwie kilku kilometrów. Będą mogły być wykorzystywane także w planowaniu miast, farm wiatrowych czy w rolnictwie. W tworzeniu rozwiązania bierze udział polski dostawca rozwiązań chmurowych.
Handel
Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego idą pełną parą. Przyszli operatorzy przeciwni zmianie daty na 2026 rok
Wkrótce Sejm ma się zająć nowym projektem przepisów dotyczących systemu kaucyjnego, którego start zaplanowano na styczeń 2025 roku. Przedstawione przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska zmiany dotyczą m.in. rezygnacji z podatku VAT i wprowadzenia tzw. mechanizmu podążania kaucji za produktem. – Wszystkie te zmiany oceniamy bardzo pozytywnie, one są niezbędnym elementem dla właściwego funkcjonowania przyszłego systemu kaucyjnego – mówi Aleksander Traple, prezes Zwrotka SA. Jak podkreśla, dalsze odkładanie w czasie terminu uruchomienia systemu kaucyjnego jest bezzasadne, ponieważ branża odpadowa, handel detaliczny i szereg innych podmiotów już od dłuższego czasu przygotowują się do jego wdrożenia.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.