Newsy

Polacy opracowali inteligentną piłeczkę dla psów. Wykorzystuje technologię sensoryczną i big data

2017-07-12  |  06:20
Mówi:Piotr Jasiński
Funkcja:założyciel
Firma:Bringy
  • MP4
  • Internet rzeczy wciąż się wzbogaca o nowe wynalazki i produkty – często o takie, o których przeciętny człowiek nigdy nie pomyślałby, że mogą stać się „inteligentne”. Bringy, to piłeczka dla psów wykorzystująca zaawansowane czujniki do zapewnienia jak najlepszej kontroli nad zachowaniem czworonożnych pupili.

    – Bringy jest piłką dla psa, wykorzystującą technologię sensoryczną, aby pomagać właścicielom w kontrolowaniu zachowania psa – mówi agencji Newseria Innowacje Piotr Jasiński, założyciel Bringy.

    Innowacyjność stworzonej przez zespół piłki oznacza przede wszystkim technologię. Piłka została wykonana z trwałych i bezpiecznych dla czworonoga materiałów, zabawka naszpikowana jest elektroniką, w tym zwłaszcza różnego rodzaju czujnikami. Mierzą one to, co się z piłką dzieje, a sercem systemu jest dziewięcioosiowy sensor – żyroskop i akcelerometr. Dokonane pomiary na podstawie specjalnych algorytmów są następnie przekładane na dane takie jak odległość, którą przebyła piłka, wysokość jej odbicia, czy jej pozycję względem ziemi.

    Drugą płaszczyzną innowacyjności piłeczki Bringy są możliwości, jakie daje ona właścicielom czworonogów:

    – Wykorzystanie tej technologii do rozwoju psa i ułatwienia życia właścicielom, bo życie z psem to wiele lat wspólnej pracy i wzajemnej relacji – tłumaczy Piotr Jasiński – Nadrzędną funkcją jest nauka aportowania w sposób bezpieczny, aby pies się nie przemęczył, aby wykonywał to ćwiczenie jak należy. A także funkcja pomiarowa, czyli wysokość, prędkość i to, ile metrów przebiegł pies.

    Wydajność akumulatora, w jaki wyposażona została piłka Bringy, wynosi ok. 5 godzin, ale zespół opracowuje jeszcze oprogramowanie wewnętrzne, które będzie pobierało znacznie mniej energii. Samo ładowanie trwa ok. 25 min, a dane przesyłane są z wykorzystaniem technologii Bluetooth Low Energy.

    – Sumując treningi możemy przygotować raport, który pokazuje czy pies się rozwija we właściwym kierunku, czy może należy na przykład zmniejszyć odległość rzutu, ponieważ nasz pies do tej pory nie biegał zbyt dużo i należy trochę przystopować – dopowiada Piotr Jasiński.

    Zespół Bringy zbiera środki na dalszą pracę nad projektem piłki oraz wdrożenie jej do produkcji. Trwa kampania crowdfundingowa na serwisie Kickstarter, w ramach której pierwsza partia piłek wyceniona została na 45 dolarów za sztukę, kolejne kosztować będą już około 50 dolarów. Dostawy piłek dla osób, które wsparły zbiórkę, przewidziane są na koniec tego roku.

    Co ważne, jeśli zbiórka na Kickstarterze nie powiedzie się, projekt będzie kontynuowany.

    – Marka jest coraz bardziej rozpoznawalna w internecie, nie zamierzamy odpuścić jeżeli Kickstarter nie wyjdzie. Jest to dla nas papierek lakmusowy, uczymy się na tym, słuchamy rynku, obserwujemy potrzeby i dzięki temu możemy jeszcze bardziej ulepszyć produkt przed jego wydaniem – podsumowuje Piotr Jasiński.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Telekomunikacja

    M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

    – Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

    Przemysł

    Historyczna polska akwizycja w USA sfinalizowana. Chemiczny koncern należący do Kulczyk Investments zyskuje mocną pozycję w Ameryce Północnej

    Chemiczna grupa Qemetica, należąca do portfela Kulczyk Investments, sfinalizowała transakcję nabycia od koncernu PPG biznesu krzemionki strącanej za 1,2 mld zł, czyli ok. 310 mln dol. Tym samym przejmuje fabryki w Holandii i USA, stając się trzecim graczem w Europie i drugim w Ameryce Północnej na rynku tego surowca, kluczowego m.in. dla globalnej branży motoryzacyjnej.

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.