Mówi: | Adam Bialic |
Funkcja: | PR manager |
Firma: | Alcatel Mobile Polska |
Pierwszy na świecie smartfon ze świecącą obudową. Nowy Alcatel A5 LED potrafi zmieniać kolory i wyświetlać animacje
Zaawansowane specyfikacje smartfonów nie robią na użytkownikach już takiego wrażenia jak jeszcze kilka lat temu, dlatego producenci z branży telekomunikacyjnej idą krok dalej i stawiają na designerskie obudowy. Alcatel A5 LED to nowy telefon, który w najbliższych dniach pojawi się na rynku. Smartfon dostosuje kolor obudowy do preferencji użytkownika, dzięki 35 specjalnym diodom i aplikacji Color Catcher.
Alcatel A5 LED wyposażono w ośmiordzeniowy procesor, 2GB RAM, 16GB wbudowanej pamięci, którą można rozszerzyć przez kartę microSD i zainstalować na niej aplikacje. Ponadto telefon zaoferuje użytkownikom aparaty: 5 i 8 megapikseli. Równie istotną rolę odegrają specjalne diody doświetlające, które pozwolą zmienić kolor telefonu.
– W urządzeniu zmieściliśmy 35 diod na tylnym panelu, dzięki czemu już przy pierwszym kontakcie rzuca się w oczy, robi wrażenie świetlnymi efektami, animacjami, które pojawiają się z tyłu. Ponadto pozwala w fajny sposób spersonalizować to urządzenie – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Adam Bialic, PR manager Alcatel Mobile Polska.
Innowacyjna obudowa złożona z diod ma 3 specjalnie zaprojektowane zastosowania. Użytkownik może zaprogramować kolor dla powiadomień z telefonu czy muzyki, jak również może dokonać manualnej personalizacji koloru w czasie rzeczywistym za pomocą aplikacji Color Catch.
– Mamy trzy główne założenia, jak wykorzystywać tę obudowę. Po pierwsze, powiadomienia. Niezależnie od tego, czy są to połączenia głosowe, wiadomości czy alarm, ale też aplikacje, które pochodzą od zewnętrznych deweloperów. Po drugie, muzyka. W każdej aplikacji, która generuje dźwięk, po włączeniu będzie się pojawiać animacja z tyłu. Tę animację łatwo zmienić, wystarczy potrząsnąć telefonem i animacja zmienia się na inną, natomiast jest dostosowana do rytmu muzyki, która jest odtwarzana przez urządzenie. Po trzecie, możliwość personalizacji telefonu. Opcja ta współpracuje z aplikacją Color Catcher, która za pomocą aparatu rozpoznaje barwy, które są dookoła – wyjaśnia Adam Bialic.
Telefon niczym kameleon dostosuje zarówno kolor obudowy, jak i interfejsu do miejsca, w którym się znajdzie, a wszystko za sprawą aparatu.
– Wystarczy, że skierujemy aparat w stronę sukienki, samochodu czy dowolnego dodatku, który akurat dzisiaj mamy przy sobie, a chcemy, żeby nasz smartfon się do niego upodobnił. Aparat wychwyci te barwy, zaproponuje nam kilka tapet i wersji kolorystycznych interfejsu. Oprócz tego, że sam interfejs się zmieni, to przy każdym zablokowaniu czy odblokowaniu ekranu z tyłu pojawi się animacja, która jest właśnie dostosowana kolorystycznie do tych barw, które wybraliśmy – tłumaczy Adam Bialic.
Smartfon wejdzie na rynek za kilka dni, mimo to już teraz można zaobserwować bardzo pozytywny feedback zarówno wśród recenzentów, którzy wystawiają przychylne oceny, jak i zainteresowanych klientów.
– Widzimy na rynku pewną tendencję, klienci są zmęczeni standardowym wyglądem smartfona. Patrząc na targi MWC, na których był zaprezentowany nasz A5 LED, tam pozytywne opinie wynikały głównie z tego, że smartfon wyraźnie wyróżniał się na tle innych urządzeń – przekonuje Adam Bialic i podsumowuje – Smartfon będzie kosztował 750 zł i pojawi się w przeciągu kilku najbliższych dni, jest to średnia półka cenowa, więc musimy mówić o kompromisach, natomiast podzespoły, które znalazły się w tym urządzeniu, powinny wystarczyć większości odbiorców, do których kierujemy ten smartfon.
Czytaj także
- 2025-05-26: Dyrektywa o przejrzystości płac zmniejszy lukę płacową między kobietami a mężczyznami. Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-05-19: Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
- 2025-04-17: Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
- 2025-04-14: Nowe technologie podstawą w reformowaniu administracji. Będą też kluczowe w procesie deregulacji
- 2025-04-10: Pierwsze efekty prac deregulacyjnych możliwe już jesienią. Ten proces uwolni w firmach środki na inwestycje
- 2025-03-27: Powstanie europejska strategia dotycząca zdrowia psychicznego młodych. Kraje łączą siły, by chronić ich przed cyberzagrożeniami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Luka cyrkularności w Polsce wynosi 90 proc. Jesteśmy dopiero na początku drogi do obiegu zamkniętego
Gospodarka obiegu zamkniętego (GOZ), inaczej gospodarka cyrkularna, to model gospodarczy, który dąży do minimalizacji odpadów i maksymalnego wykorzystania zasobów. Na razie polska gospodarka osiągnęła cyrkularność w nieco ponad 10 proc., więc mamy dużo do nadrobienia. Tym bardziej że pojawiają się kolejne unijne regulacje, które wymuszą na nas przyspieszenie procesu dochodzenia do GOZ. Jedną z nich jest rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR), które zacznie obowiązywać od sierpnia 2026 roku.
Konsument
Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.
Ochrona środowiska
UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji

Transformacja w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie może być silnikiem wzrostu gospodarczego. Dzięki rozmowom prowadzonym podczas polskiej prezydencji, żeby nie traktować transformacji energetycznej w oderwaniu od kwestii konkurencyjności, Komisja Europejska przedstawiła Kompas Konkurencyjności czy inicjatywę Clean Industrial Deal. Oba te dokumenty proponują konkretne rozwiązania, jak łączyć te dwa procesy. Kluczowe, co szczególnie podkreśla biznes, jest obniżenie cen energii.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.