Mówi: | Agnieszka Jaśkiewicz |
Funkcja: | dyrektor ds. marketingu w Sony Mobile Polska |
Ostre zdjęcia w ciemności i w ruchu możliwe dzięki nowym technologiom. Producenci smartfonów stawiają na zaawansowane obiektywy
Zarejestrowanie ostrych zdjęć w ciemności i w przypadku obiektów w ruchu stanowiło zawsze największy problem dla użytkowników smartfonów. Sony opracowało jednak rozwiązania, które mają umożliwić wykonywanie udanych fotografii nawet w takich warunkach.
– Szereg badań wskazuje na to, że są dwa obszary, które zazwyczaj są problematyczne dla klientów. To zdjęcia robione w ciemności i zdjęcia robione w ruchu – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Agnieszka Jaśkiewicz, dyrektor ds. marketingu w Sony Mobile Polska. – W związku z tym już od modelu Sony Xperia X proponujemy klientom w naszym aparacie technologie, dzięki którym aparat automatycznie radzi sobie z obiektami w ruchu. Już wtedy zastosowaliśmy hybrydowy autofocus, natomiast teraz, w najnowszych modelach, proponujemy technologię Predictive Capture.
W ostatnim czasie japoński koncern zmienił globalną strategię w segmencie smartfonów. Sony wstrzymało na razie premiery urządzeń z tzw. średniej półki i postawiło na dwa nowe modele, które można nazwać sztandarowymi. W ocenie analityków rynku szczególnie Xperia XZ Premium ma zadatki, aby stać się jednym z najlepiej sprzedających się urządzeń w palecie firmy. Jego zalety to wysokiej jakości podzespoły połączone z rozsądną ceną i unikalnymi funkcjami, takimi jak Predictive Capture.
Dzięki tej technologii aparat śledzi obiekt poruszający się w kadrze, wykorzystując do tego hybrydowy system ustawiania ostrości. Automatycznie wykrywa ruch i pozwala na zarejestrowanie do czterech zdjęć zanim użytkownik w ogóle naciśnie spust migawki.
– Predictive Capture dokłada do tego dodatkową funkcję i rejestruje to, co się dzieje jeszcze przed naciśnięciem spustu migawki i automatycznie wykrywa ruch – wyjaśnia Agnieszka Jaśkiewicz. – To oznacza, że jeżeli mamy snowboardzistę, który skacze, i już go chcemy uchwycić na zdjęciu, to smartfon wykrywa ruch i zaczyna rejestrować obraz, a później proponuje nam najlepsze z możliwych ujęć.
Hybrydowy autofocus znajduje się już w większości modeli Sony. Dodatkowo w przypadku Xperii XZ Premium dochodzi właśnie technologia Predictive Capture, kluczowa ze względu na ustawianie ostrości na obiektach w ruchu.
– Funkcje te są funkcjami automatycznym smartfona. Dlaczego tak jest? Dlatego, że my wiemy, że większość osób robi zdjęcia w trybie automatycznym, nie manualnym – mówi Agnieszka Jaśkiewicz. – Chcemy, by dla klienta było to jak najprostsze, jak najłatwiejsze w użytkowaniu i dało mu możliwość cieszenia się super jakością zdjęć bez szukania dodatkowych opcji w smartfonie. Te funkcje automatycznie działają w tle.
Firma badawcza IDC szacuje, że w ubiegłym roku sprzedano w Polsce niemal 8 mln smartfonów, co oznacza ponad 5-proc. wzrost w porównaniu z 2015 rokiem. Prognozy mówią, że w 2017 roku sprzedaż smartfonów dalej będzie rosła i osiągnie liczbę ponad 8,4 mln urządzeń, z czego 90 proc. będą stanowiły smartfony wyposażone w technologię LTE. Przestaje to być zatem wyróżnik decydujący o zakupie nowego smartfona, natomiast w dalszym ciągu kupujący zwracają uwagę właśnie na możliwości urządzeń związane z fotografowaniem i filmowaniem.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.