Newsy

Opracowano technologię kilkukrotnie zwiększającą moc generatorów. System LGM znajdzie zastosowanie m.in. w transporcie publicznym i motoryzacji

2017-06-05  |  06:25

Technologia LGM to unikalne na skale światową rozwiązanie, które umożliwia kilkukrotne zwiększenie mocy generatorów. Nic dziwnego, że polski patent szybko zyskał zainteresowanie inwestorów i znajdzie zastosowanie w sektorach takich jak motoryzacja, transport publiczny, a nawet w rowerach.

Dzięki naszej technologii  rozkręcamy generatory w taki sposób, że uzyskujemy kilka razy więcej mocy ponad ich moc nominalną. Mówiąc o technologii LGM, mam na myśli płytkę elektroniczną i unikalny algorytm, który znajduje się w mikroprocesorze. To dzięki niemu potrafimy tak sterować odbiorem mocy generatorów i wysyłać ją do odbiorników, że efekt, który uzyskujemy, jest wyższy nawet kilkukrotnie – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Justyna Wysocka-Golec, współzałożycielka i prezes zarządu LGM.

Technologia stworzona przez polską firmę sprawi, że samochody hybrydowe będą mogły przejechać więcej kilometrów po jednokrotnym zatankowaniu. Ponadto nowe rozwiązanie jest doskonałym źródłem zasilania i pozwoli montować na pokładach pojazdów jeszcze więcej elektroniki. Choć trudno w to uwierzyć, technologia LGM powstała przez zbieg okoliczności.

Technologia została stworzona z potrzeby i przypadku. Z potrzeby rozkręcenia małego generatora rowerowego, aby uzyskać mocniejsze źródło światła. Natomiast przez totalny przypadek udało się osiągnąć kilkukrotnie więcej mocy i dopiero wtedy zaczęła się żmudna praca i przeskalowanie z małego generatora na duże moce – wyjaśnia Justyna Wysocka-Golec.

Jak twierdzi współzałożycielka i prezes zarządu LGM, innowacyjność rozwiązania tkwi w udoskonaleniu starej technologii generatorów poprzez dołożenie do niej techniki uczenia maszynowego. Co ciekawe, polski system znajdzie zastosowanie na wielu różnych płaszczyznach.

Technologia LGM znajdzie zastosowanie w wielu dziedzinach. Skorzystają z niej np. producenci rowerów, którzy w ramie rowerowej robią małe wyjście na USB – każdy użytkownik będzie mógł sobie naładować, co zechce. Natomiast w przypadku dużych mocy przygotowujemy się do wdrożenia naszych technologii na pokładach autobusów. Podpisaliśmy list intencyjny na wdrożenie naszego rozwiązania z wiodącym europejskim producentem autobusów i to będzie nasze pierwsze zamówienie w tych dużych mocach – tłumaczy Justyna Wysocka-Golec.

Polski start-up bardzo szybko znalazł inwestorów, a w dodatku otrzymał prestiżowy grant. Finansowanie pozwoliło ukończyć badania i sprawdzić, czy w praktyce technologia sprawdzi się równie dobrze, jak w warunkach laboratoryjnych.

Zdobyliśmy nie tylko finansowanie i prestiżowy grant z NCBR-u, lecz także partnerów Giza Polish Venture i Polski Instytut Badań i Rozwoju, którzy zainwestowali swoje pieniądze i uwierzyli w nasze rozwiązanie. Po roku wiemy, że nasz koncept zadziałał w przypadku tysiąckrotnie większego generatora, czyli trzykilowatowego – twierdzi Justyna Wysocka-Golec.

Polska firma najpierw sprawdziła, czy jej technologia nie została już wcześniej odkryta, a następnie postanowiła ją opatentować. Jak się okazało, system LGM rozwiązał wszystkie dotychczasowe problemy, z jakimi zmagały się generatory.

Poszukiwaliśmy innych patentów i okazało się, że to, co występuje, opisywane jest na poziomie naukowym jako problem istniejący w generatorach – a my wynaleźliśmy rozwiązanie. I to był pierwszy krok do zgłoszenia patentowego, aby zapewnić sobie ochronę własności intelektualnej – podkreśla Justyna Wysocka-Golec

Technologia LGM ma się okazać przełomowa przede wszystkim dla branży motoryzacyjnej i producentów podzespołów do samochodów.

Naszym najważniejszym celem jest stworzenie rozwiązania dla branży samochodowej po to, żeby móc wyjść na świat z kolejnymi produktami. Ten rynek jest najbardziej obiecujący, dlatego tam ta potrzeba innowacji jest największa – podsumowuje Justyna Wysocka-Golec.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.