Mówi: | Paweł Kuhn |
Funkcja: | menadżer marketingu |
Firma: | Aplauz |
Nie ma słuchawek uniwersalnych. Design i parametry techniczne równie ważne jak brzmienie i funkcjonalność
Wybór dobrych słuchawek jest coraz trudniejszy, bo rynek tej kategorii produktów w ostatnich latach rozwija się bardzo dynamicznie. W zależności od rodzaju słuchawki mogą oferować różne standardy zarówno, jeśli chodzi o design, jak i parametry techniczne. Eksperci zauważają, że coraz większą popularnością cieszą się inteligentne słuchawki dla uprawiających sporty wyposażone w elementy sztucznej inteligencji.
Uniwersalne słuchawki nie istnieją. W zależności od rodzaju sprzęt będzie miał różne walory. Obecnie na rynku wyróżniamy takie typy słuchawek jak: przewodowe, bezprzewodowe, otwarte, półotwarte i dokanałowe. Jest też zupełnie nowa, odrębna grupa, hearables, w której pojawia się wiele tzw. inteligentnych modeli tworzonych z myślą chociażby o aktywności fizycznej. Menadżer marketingu firmy Aplauz zwraca uwagę, że wszystkie rodzaje słuchawek mają kilka cech wspólnych, na które warto zwrócić uwagę.
– Przykładowo, jeżeli mówimy o zakresie częstotliwości, czyli tzw. paśmie przenoszenia, które zawiera się bardzo często pomiędzy 20 a 20 000 Hz, nawet więcej. Jest to zakres maksymalny, jaki człowiek może usłyszeć, ale tak naprawdę mało który człowiek słyszy taki zakres, bowiem niewiele osób słyszy powyżej 15 kHz. Im wyższe wartości, tym słuchawki mają jednak mniejsze zniekształcenie i są bardziej naturalne – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Paweł Kuhn. Po czym dodaje, że: – Drugim uniwersalnym parametrem, na którym możemy się skupić, to SPL, czyli poziom ciśnienia akustycznego. To głośność z jaką słuchawki mogą pracować bez zniekształceń. Słuchawki są w stanie przekazać nawet ponad 120 decybeli bez zniekształceń, ale oczywiście absolutnie odradzamy tak wysokie głośności – komentuje Paweł Kuhn.
Menadżer marketingu firmy Aplauz docenia brzmienie otwartych słuchawek i ich funkcjonalność, która według specjalisty okaże się szczególnie przydatna w zaciszu własnego domu. Tego typu rozwiązanie dedykowane jest w szczególności wymagającym audiofilom.
– W przypadku melomana absolutnie polecam słuchawki otwarte, które są bardziej przestrzenne. Niestety, trzeba wziąć poprawkę, że nie przydadzą się na zewnątrz, gdyż ich profil nadaje się tylko do użytku wewnątrz pomieszczenia i to niezbyt wielkiego. Tego typu słuchawki są przede wszystkim komfortowe, nie powodują zmęczenia uszu i pocenia, a przede wszystkim oferują doskonałe brzmienie – przekonuje Paweł Kuhn.
Ponadto specjalista podkreśla atuty słuchawek sportowych, które w ostatnich latach nie tylko pozbyły się zbędnych przewodów, dzięki czemu straciły na wadze, lecz także zostały wyposażone w elementy sztucznej inteligencji za sprawą sensorów monitorujących postępy treningu. Osoby, które regularnie chodzą na basen, również znajdą coś dla siebie, ponieważ modele dedykowane aktywnym oferują wyższą klasę wodoszczelności niż standardowe słuchawki.
– Słuchawki dla sportowca powinny się cechować elastycznością, tak by nie wypadały z uszu i były wygodne. Powinny mieć specjalny systemem utrzymania w uszach czy wokół uszu wsparty wodoodpornością i potoodpornością, tak aby sprzęt był w pełni bezpieczny i miał wyższą żywotność – wyjaśnia Paweł Kuhn.
Menadżer marketingu firmy Aplauz zaznacza, że słuchawki gamingowe dla graczy również powinny spełniać szereg wymogów, które wzniosą entuzjastów wirtualnej rozgrywki na wyżyny umiejętności. Przede wszystkim powinny mieć ergonomiczną konstrukcję, która zapewni wygodę podczas najdłuższych sesji przy komputerze lub konsoli.
– Słuchawki gamingowe przede wszystkim powinny mieć genialną wygodę, lekkość i funkcjonalność. Powinny oferować elastycznie zawieszony mikrofon, który zniweluje szumy i wyłączy się, kiedy podniesiemy mikrofon. Oczywiście, koniecznie z regulacją głośności na uszniku. O wydłużoną żywotność zadba niezniszczalny kabel wzmocniony specjalną plecionką – podsumowuje Paweł Kuhn.
Czytaj także
- 2024-07-11: Świadomość społeczna na temat ryzyka publikowania wizerunków dzieci w internecie nadal bardzo niska. UODO apeluje o ostrożność
- 2024-05-06: Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu
- 2024-05-28: Paweł Małaszyński: Nigdy nie miałem na pieńku z sąsiadami. Zresztą jak mieszkamy w jednym bloku, to fajnie trzymać się razem i wspierać
- 2024-04-29: Paweł Małaszyński: Po odejściu z Teatru Kwadrat musiałem wziąć w garść, zostawić przeszłość za sobą i iść dalej. Teraz od początku wytaczam sobie ścieżkę kariery
- 2024-05-07: Paweł Małaszyński: Pierwszy raz gram w spektaklu ewidentnie przeznaczonym dla dorosłych. Ale w teatrze właściwie nie ma tematów tabu
- 2023-11-27: Zuzanna Grabowska: Podczas zdjęć do serialu „Rafi” musiałam przez pół roku chodzić w różowych włosach. Dało mi to pewien rodzaj pewności siebie i zachęciło do kolejnych zmian
- 2023-10-19: Zuzanna Grabowska: Serial „Rafi” powstał z inicjatywy mojej i mojego męża Pawła Domagały. Dzięki temu mogliśmy pisać i produkować, a nie tylko grać w cudzych pomysłach
- 2024-01-05: Zuzanna Grabowska: Punktami zwrotnymi w moim życiu było urodzenie dzieci. Stałam się za kogoś odpowiedzialna i to całkowicie zmieniło moje postrzeganie świata
- 2023-11-23: Anna Cieślak: Potrzebujemy w serialach jasnych opowieści i dobrych ludzi. Oni nie boją się pokazać swoich prawdziwych emocji i popełniać błędów
- 2023-11-30: Anna Cieślak: Zuza Grabowska ma w sobie godność, ciepło, szlachetność i spokój. Na planie „Rafiego” opiekowała się ludźmi, zawsze miała czas dla innych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Firmy cierpią z powodu braku przewidywalnej polityki podatkowej. Częste zmiany podważają zaufanie do państwa i zniechęcają inwestorów [DEPESZA]
– Czas na reformę podatków to nie trzy miesiące czy rok, ale cała kadencja. Do tej pory zabrakło odwagi, by to zrobić – ocenia Szymon Parulski, ekspert podatkowy BCC, podczas panelu „Przewidywalność podatkowa dla przedsiębiorstw”, który odbył się podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu. Doradcy podatkowi debatowali o tym, co należy zrobić teraz, gdy sytuacja ekonomiczna zmusiła rząd do szukania nowych źródeł wpływów budżetowych. Wszyscy zgodnie podkreślali potrzebę przewidywalności polityki podatkowej. Ostatnie propozycje zmian w podatku akcyzowym podali jako jej antyprzykład. Cierpią na tym przede wszystkim firmy i inwestycje.
Prawo
Firmy coraz odpowiedzialniej podchodzą do obrotu danymi i e-dokumentami. Rośnie popularność usług, które go zabezpieczają
W latach 2018–2023 zainteresowanie podpisem elektronicznym na polskim rynku zwiększyło się trzykrotnie – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie KIR i ZBP. Polscy przedsiębiorcy coraz powszechniej korzystają też z e-pieczęci, czyli kolejnego narzędzia do potwierdzania autentyczności dokumentów elektronicznych. Rosnąca popularność tzw. usług zaufania wynika z faktu, że firmy aktywnie korzystające z rozwiązań cyfrowych są coraz bardziej świadome zagrożeń wyłudzeniami, oszustwami i atakami hakerskimi.
IT i technologie
Centra danych odpowiadają za 2 proc. globalnego zużycia energii, a wkrótce ten udział może się podwoić. Operatorzy szukają sposobów na oszczędności
Sztuczna inteligencja czy uczenie maszynowe zużywają ogromne ilości energii. Wdrażanie ich w firmach na coraz większą skalę powoduje dynamiczny wzrost zapotrzebowania na usługi centrów danych, a co za tym idzie – również na ilość energii, jakiej potrzebują one do obsługi klientów. Tym bardziej że centra danych także wykorzystują te innowacyjne technologie do usprawnienia funkcjonowania. Duży wzrost zużycia energii powoduje, że centra danych szukają sposobów na jego optymalizację, co ma się przyczynić do zmniejszenia śladu węglowego. Jednym ze sposobów jest wykorzystywanie ciepła wytwarzanego pracą serwerów do celów grzewczych.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.