Mówi: | Lorraine Albanel |
Firma: | Miliboo Connected |
Meble coraz bardziej naszpikowane elektroniką. Sofa uzbrojona w zestaw głośników kina domowego i system drgań oraz szafa prasująca ubrania czekają na nabywców
W ramach inteligentnego domu, oprócz sterowanych aplikacją żarówek, kontrolowanych głosem telewizorów, czy zamawiających jedzenie lodówek, coraz częściej znajdziemy także meble. Są one coraz częściej podłączane do internetu i zintegrowane z asystentami głosowymi, dzięki czemu można je obsługiwać za pomocą komend głosowych. Powstają sterowane aplikacją sofy ze zintegrowanymi głośnikami, systemem wibracji i bezprzewodową ładowarką, inteligentne szafy, które wyprasują za nas ubrania, a nawet łóżka poprawiające jakość naszego snu, które można kontrolować za pośrednictwem komend głosowych.
– Naszą inteligentną sofę wyposażyliśmy w system wibracji, głośniki i subwoofer, dzięki czemu gdy oglądasz film albo grasz na konsoli, możesz lepiej wczuć się w akcję i poczuć się jak na seansie 4D. Wibracje odzwierciedlają dźwięki z telewizora, a w podłokietniku zamknęliśmy systemy rozpoznawania mowy, dzięki czemu z pozycji kanapy możesz sterować każdym połączonym urządzeniem w domu – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Lorraine Albanel z Miliboo Connected.
Dzięki rozwojowi internetu rzeczy, inteligentny dom to już nie tylko kontrolowane przez aplikację żarówki, reagujące na polecenia głosowe telewizory, czy zarządzane smartfonem urządzenia AGD. Inteligentne stają się także zwyczajne dotąd meble.
Pierwsza na świecie inteligentna sofa zaprojektowana została we Francji i już niebawem trafi na rynek. Wbudowany w nią system głośników ma zintensyfikować doznania audiowizualne, m.in. podczas oglądania filmów i grania w gry. Gdy sofa połączona jest z telewizorem, nie tylko odtwarza dźwięki, ale również uruchamia zsynchronizowane z dźwiękiem wibracje, co np. podczas oglądania filmu zwiększa odczucia i pozwala poczuć się w środku akcji, a w grach zwiększa immersyjność.
– Na sofie można oglądać wszelkiego rodzaju produkcje. Sofa doskonale nadaje się do filmów akcji i gier wideo. Kiedy drgania pod fotelem odpowiadają dźwiękom na ekranie, możesz poczuć się częścią oglądanych wydarzeń – przekonuje Lorraine Albanel.
Inteligentne stają się także inne elementy wyposażenia domu. Szafa Styler od LG wyposażona jest w system parowego odświeżania ubrań i łączność Wi-Fi, dzięki czemu użytkownik może zdalnie zlecić wyprasowanie ubrań za pośrednictwem aplikacji SmartThinQ. Sleep Number to inteligentne łózko z systemem zdalnej kontroli sprężystości, który można obsłużyć za pośrednictwem komend głosowych. Mebel współpracuje także z aplikacją mobilną, która pozwoli monitorować jakość naszego snu.
System modułowych segmentów wypoczynkowych Lift-Bit od Carlo Ratti Associati to z kolei sofa złożona z heksagonalnych modułów, które można łączyć ze sobą w dowolny sposób oraz kontrolować ich wysokość za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Mebel może w ciągu kilkunastu sekund zmienić się z sofy w np. leżankę, przystosowaną do parametrów anatomicznych konkretnego użytkownika.
Według HTF Market Intelligence globalny rynek inteligentnych mebli w najbliższych latach będzie rozwijał się w tempie 22 proc. w skali roku. Do 2025 roku wartość branży ma wzrosnąć do 670 mln dol.
Czytaj także
- 2025-06-30: Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
- 2025-07-08: Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
- 2025-06-12: Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie
- 2025-05-28: Mietek Szcześniak: Odremontowałem stare gospodarstwo, a na polu zrobiłem kwitnący ogród. Jestem dendrologiem amatorem, potrafię przywrócić stare drzewa do owocowania
- 2025-06-30: Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
- 2025-06-03: Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
- 2025-05-13: Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
- 2025-04-02: Zapobieganie cyberuzależnieniom wśród dzieci wymaga dużego zaangażowania rodziców. Zakazy nie są wystarczające
- 2025-02-26: Przez brak więzi z rodzicami dziecko szuka wsparcia w smartfonie. Psychiatrzy ostrzegają przed taką pułapką
- 2025-03-11: Nowe prawo ograniczy dostęp dzieci do niebezpiecznych treści w sieci. Obecnie większość nastolatków ma dostęp do pornografii czy hazardu
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba
8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Konsument
Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.
Handel
Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.